hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som IKKJE har respekt for strømmgjerde!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hest som IKKJE har respekt for strømmgjerde!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  21:30:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fiksa gjerde ganske godt i dag med 3 tråder og masse strømm fra både strømmapparat og strømmapparat som man stikker ledningen i ein stikkontakt.
Har og brukt rådet til solanju å bitta ein strømmtråd rundt nakken. Syns ditta va ein genila idè! Hu prøvde seg 2 gonga med å ta hode over gjedet å då fekk hu strømm å kvakk til. Trur eg skal ha ein strømmtråd rundt nakken på hu ein periode i mens hu er ute på beite. Hu komme heilt sikkert til å prøva seg ein del gonga å kvar gong hu e nærme gjedret då, så får hu strømm;) Håpa eg får ein hest, så blir redd strømmgjerde til slutt!
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 27/01/2007 :  13:26:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den beste løsningen er å finne årsaken til at hesten rømmer, og så godt som mulig fjerne den.

Hehehe, hva om hesten anser *nye gjerder * som en utfordring, som må løses ;) ? HVordan fjerner man den årsaken ?
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 27/01/2007 :  13:59:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Den beste løsningen er å finne årsaken til at hesten rømmer, og så godt som mulig fjerne den.

Hehehe, hva om hesten anser *nye gjerder * som en utfordring, som må løses ;) ? HVordan fjerner man den årsaken ?

Opprinnelig postet av summer

Da er det snakk om en ordentlig utbryter, som anser selve utbrytingen som målet.....!! Og da aner jeg ikke hvordan man løser det...

Ellen Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/01/2007 :  10:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da er det snakk om en ordentlig utbryter, som anser selve utbrytingen som målet.....!! Og da aner jeg ikke hvordan man løser det...

Nettopp :) det er derfor jeg ber disse med unge hester om å få opp skikkelig strøm og evt plank og hva nå som er nødvendig , for å holde akkurat den hesten inne. Du vil ikke ende opp med en som jeg har :)
Gå til toppen av siden

ExhinaogStine

» VIP

Skrevet - 29/01/2007 :  15:45:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har 5 hester som går sammen på et stort område. Har to store beiter + ett sommerbeite og et mindre beite. HAr ikke hatt noen utbrytere hjemme, men på sommerbeite så hender det de kommer hjem når det nærmer seg høsten( Står 15 min gange unna)
Men trur de har så stor plass å boltre seg på med masse skog, så da er det ikke så spennende på den andre siden. Men om du ikke har mulighet til det kan det være en ide å hugge et lite juletre eller noe som hesten kan sulle litt med i løpet av dagen eller noe lignende..
Det er jo bare i tillegg til andre tips her da selvf, men kan jo hende det hjelper en halvtime eller noe
Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 20/02/2007 :  16:19:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg kunne nok svart deg på ditta på privaten Sandra,men ditta har vel egentli ikkje nåke med da problemet du sliter med..Men kanskje andre finn hjelp i dette innlegget?

Me har ein stall med fem hester på,og selfølgeli er det rangordning.Me forsto ingenting,for av og til sprang den minste hoppa gjennom porten som om ho var stukken av ein veps..Løysninga kom til meg etter eg hadde gitt både ho og dei andre hestane strøm fleire ganger..Dei har eit stort beite å boltre seg på,men med porten er det ein slags smal passasje.Og når alle hestane stod der(ofte på kvelden,då dei venta på å komma inn),så vart ho "pressa" mot gjerdet av dei andre.Då såg ho ingen anna løysning enn å springa gjerdet rett ned,for ho er underst i rangen. etter eg utvida denne passasjen,har ho no mulighet til å komma seg forbi dei andre hestane og ut på sjølva beitet igjen,og no fungerer det veldig fint!

Så hjalp det å gi unghesten på stallen skikkeli strøm og,for han var ein eventyrar som pleide å rive ned gjerdet å legge avgårde på tur,berre på gøy..Men han lerte fort når eg gav han strøm;)
Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  18:28:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp Irene har fått et utruli godt råd fra solanju eg! Har bere bitta strømtråden rundt nede på grima rundt nesa
Å den får bere henga på ei stond! ser ikkje ut så da e nåkå problem i da heila tatt å hu har heller ikkje stukke av på ei stond
Gå til toppen av siden

silje-hero-embla

» VIP

Skrevet - 22/02/2007 :  14:24:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke helt for å leie hesten rett på gjerdet eller GI den strøm på andre måter hvor det er DU som fører strøm på hesten. Det er ikke helt bra for tillitsforholdet dere imellom. Hvis derimot hesten selv GÅR på tråden og får strøm og vondt (du bør ha en litt sterk strømboks da, slik at det virkelig kjennes!) så vil den erfare at strømtråd = ubehagelig/vondt/ikke bra. Er hesten nysgjerrig av seg så kan du rett og slett stille deg ved gjerdet, ta enden av tråden (porten, og så må du ha en sånn gjerdeportdings sånn at ikke du selv får strøm) og holde den mot hesten. Da vil hesten selv velge om den skal komme bort og snuse på gjerdet (og få en skikkelig karamel på nesa), og den erfarer at strømgjerder er ikke lurt å gå på. Ved et uhell har vi gjort dette en gang, hesten var selv nysgjerrig og kom bort og ville lukte på porten, og nysgjerrig skal han få lov å være, så da fikk han litt strøm på mulen - og dro hele resten av flokken på flukt til andre enden av beitet Siden har ingen av hestene yppa på gjerdet Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2007 :  22:13:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Probleme e bere at hesten min ikkje har respekt for strømmen sjøl om hu har gått på gjerde fleire gonga å fått strømm..:( Da stoppe hu ikkje.. Gå til toppen av siden

..Monica og Svinten..

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2007 :  22:39:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi og har en utbryter konge på stallen, problemet med han er at han tar tak i handtaket på porten og rister og rister, helt til den løsner.
Og så går han rolig ut.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/02/2007 :  06:19:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hvordan fjerner man årsaken da, når hesten rømmer pga. mat??? Hun har nok mat innenfor gjerdet, men siden det er dyrket mark utenfor gjerdet, så MÅ hun ut dit for å momse i seg enda mer... Hva med å feste en ståltråd i grimen, erfaringer med det?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  14:53:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fest litt strømmtråd i grima:) Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 24/02/2007 :  17:27:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har dere skikkelig strøm i gjerdene ? strømbatterier holder dessverre sjelden for utbrytere. Skikkelig jording ? Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  17:53:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da e strøm ja.. Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 28/02/2007 :  23:12:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Terna er fæl til å hoppe over gjerdet på beitet, å på denne tiden av året er det ikke så altfor enkelt å ordne med høyere gjerde.. så vi hadde ikke noe annet valg enn å la hu tusle rundt i hagen her^^, Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.