hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags "sveis" liker du best på hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hva slags "sveis" liker du best på hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2007 :  22:35:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
varierer veldig fra hest til hest:) men er ganske glad i lange mana til ponnisn min da

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

2run

Norway

Skrevet - 29/05/2007 :  16:54:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om denne hesten har hatt lang man noen gang, men han hadde piggsveis før den "la seg ned" på beite. Jeg synes han var finest med piggsveis..

med ståman..

med ridehestman..

EDIT: skrev litt for fort..

Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så!
Redigert av - 2run den 29/05/2007 19:07:43 Gå til toppen av siden

silvasnuska

Skrevet - 24/06/2007 :  21:54:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
LANG, naturlig man! Gå til toppen av siden

Caroline-Spyder

Skrevet - 23/07/2007 :  01:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns det er finest med nappet man på lette hester og ponniser..
Men finest med ståman på tunge :)
Gå til toppen av siden

Christina_Pilenda

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2007 :  18:08:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChristina_Pilenda  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChristina_Pilenda  Svar med kopi av melding
jeg synes det er finest med ståman eller nappet man på lette hester.
på tunge varierer det mye, spørs på hvor tunge de er. for er de skikkelig tunge og har ståman så ser de enda tyngre ut synes jeg. men langman er utrolig fiint i noen sammenhenger og utrolig stygt i andre Dølahesten min har langman, men når jeg blir litt leii så fletter jeg og styrer med mana hennes

It's my life and it's now or never .. I ain't gonna live forever Gå til toppen av siden

IrisVisted

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2007 :  20:07:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrisVisted  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIrisVisted  Svar med kopi av melding
Jeg har selv ei fjording/haflinger hoppe som har lang og naturlig man og pannelugg blir bare klippet ett hakk der grime, hodelag OSV ligger. Liker den lange mana hennes, og kan igrunn ikke se for meg jenta mi med ståman, eller annen kort man
Edle raser som fks DV, fullblods og slik synes jeg kler ridehestman best, pannelugg klipping er fy på alle raser, men kalde raser kler ofte lang man, har sett mange fine med kort man også

Min ser iallefall slik ut

"Love looks not with the eyes, but with the mind, and therefore is winged Cupid painted blind"
Redigert av - IrisVisted den 01/08/2007 20:09:47 Gå til toppen av siden

Cecilie_1991
» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  18:51:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
awww.. den va drit fin den hesten :)
kjempe søt :)
Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 12/08/2007 :  20:50:03  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Oppasserhestene mine(kaldblodstravere) har lang, naturlig man og hale. Syntes det er penest på dem, men det er jo såklart ulikt fra hest til hest! Det eneste som blir klippet er øverst på manen der hodelaget ligger, og litt av sjekken når de går løp. Men hestene står på løsdrift og klør seg så manen er ikke lik hele veien da...
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/08/2007 :  03:43:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
NATUREN har vel selv sørget for hvor vakre hester skal være...... Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2007 :  08:57:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Lang naturlig man, uten såkalt travklipp, er penest på de fleste hester synst jeg. Men det er mange som kler om de har ridehestman eller ståman også. Fjordinger er absolutt finest med ståman Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 13/08/2007 :  19:21:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
SofusogMalene:

Så fin manen var når dere skulle på stevne da! Gjør du det selv?

Jeg liker best naturlig man og hale... Og den er fint når den er stelt og fløffi :)

Driver med western jeg da, så da skal det være naturlig og hesten pleier å ha fletter til vanlig både i man og hale for å bevare håret og holde det langt. På stevner tar man ut flettene og lar håret være brusete :)

Jeg synes også dette med man kan være rase-avhengig. En fjord er kul med slik piano-stil som vist her tidligere!

Er vel ikke for sånn skikkelig kort ridehestman.... men men....
Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 21/08/2007 :  00:17:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Fletter manen selv ja^^ ganske gøy er det faktisk^^
http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 31/08/2007 :  23:12:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei varmblodsmerr og ei kaldblodsmerr , begge med lang man.
Varmblodsen min hadde stå man når jeg kjøpte henne pga at hun klødde den av seg.
men det gjør hun ikke nå. Nå får de begge ha lange maner. Det er tross allt en grunn til at de har manen. Lei av alle de vanlige varmblodsene med ridehest man:)
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 08/10/2007 :  20:17:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Fjording skal ha ståman (har prøvd lang mane på fjording, likte det ikke fordi fjordingene ser så "bomsete ut;)

Har en kaldblodstraverhoppe nå, som hadde halvlang mane, men siden det var bare "frøs", så klipte jeg den kort :) ble veldig fornøyd :P

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/10/2007 :  02:29:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rart at ikke "Barbie-moten" har slått an hos yngre heste-jenter.... Dvs laang man og hale.
Hestene forsynes med garderober så det holder, som Barbie-hestene, men likevel stubbes, klippes og nappes man og lugg til en kort "remm" langs halsen.

Det er visst bare blant Frisere og Arabere man har "mote" med at hårpryden skal være så laaang og vakker som mulig. På resten av hester blir hårprakten kuttet og trimmet bort - bortsett fra nl- og islendere og enkelte andre natur-raser.... - Hvorfor ta bort noe av det peneste på hestene - nemlig deres naturlige hårprakt?
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.