hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags "sveis" liker du best på hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hva slags "sveis" liker du best på hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  14:57:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns selv også at ridehest maner er det fineste :) Kaldblodser KAN faktisk være fint med det ! Tro meg :p Så en hest på finn her om dagen med det , og den var meget fint nappet . Selfølgelig er det noen hester som kler annet også ^.^ Fjording med liggende man er ikke min stil, men derimot ruter er dritkult !
Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

..Monica og Svinten..

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2007 :  11:31:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns en må se det an på hesten jeg.
fks kalblods kan passe med både ridehestman, ståman og lag man.

Men fjordinger med hengeman blir litt nei-nei-sak for meg.
Sjøl om det kan vere kjempesøtt og sånn.
Men så er jo jeg vokst opp i fjordingland, der fjordingman er tradisjon.
Gå til toppen av siden

baroja.

» VIP

Skrevet - 31/03/2007 :  20:23:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes ikke at stå man og den såkaldte ridehest manen er så ille på kaldblodstravere, hesten min har gjennom gått begge deler siden hun hadde klødd av seg store deler av manen, og det var bare igjen noen klynger med hår herog der. jeg synes hun ser mer rocka ut med stå man og når manen har begynt å vokse ut i ridehestman.
her er hun med piggsveis:) http://www.hestemarked.no/vip/41692/anne,%20meg%20og%20baroja%20i%20rund%20paddocen.jpg
her har manen fått vokst ut litt, synes hun forsatt passer til det jeg:) samme hvor lang eller kort manen er så lenge hesten får brukt den til de funksjonen manen er der for. hvis det går ann:)http://www.hestemarked.no/vip/41692/IMG_0888.JPG
Gå til toppen av siden

anne__
» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  09:36:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
kansje det er blanding mellom fjording og kaldblods? ikke vet jeg :p
Jeg liker best lang man :)
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 04/04/2007 :  00:40:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker (og MÅ ha) manen NAPPET og IKKE klippet. Kanskje man er nødt til å stusse lengden en gang i blandt for at den ikke skal bli for tynn... KANSKJE, og bare KANSKJE hvis man MÅ.....
Saksen bruker jeg stort sett bare nederst på halens lengde. Bak ørene napper jeg også en tynn stripe bare for å dele man og pannelugg.

:-) Kari-Anne
Redigert av - Caeles den 17/04/2007 20:57:32 Gå til toppen av siden

-Bluekikki-

Skrevet - 05/04/2007 :  20:14:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eneste jeg sier er at frieser- og arabermanen er hellig! ;P ellers er det hipp som happ for meg...

Blue Shannon - My dream, my past, my future...
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  21:48:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frieser , ja .. Men har du noengang sett en araber med ridehestman ?
Har et prakteksemplar i stallen vår ^^ Hun er dødssøt :) Manen
hennes ble aldri sånn som den skulle , så da var det bare å begynne å
nappe !

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 11/04/2007 :  20:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

Min kaldblods har "ridehest-man", jeg liker ikke sånne lange maner så lenge man ikke klarer og holde de flokefrie... som jeg ikke klarer

Så min har "ridehest-man" og jeg syntes hun kler det!!
Gå til toppen av siden

Silje01

Skrevet - 04/05/2007 :  22:42:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje01  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje01  Svar med kopi av melding
Hesten min var klipt sånn når jeg kjøpte henne, bare at hun hadde kort pannelugg også.. Og da mener jeg sånn helt nedklipt, nesten tallerkenformet.. Hun så jo nesten ut som en militærhest. Nå ett år senere har manen lagt seg (15 cm lang ca) og det ser nesten ut som ridehestman. Den begynner å bli "litt" gradert.. Når manen blir klipt sånn blir den ikke fint år den begynner å vokse. Er bilder på vipen min av TR når jeg fikk henne.. Enjoy..
Men jeg har selv gjort litt "hærverk" da.. Har klipt halen hennes til litt under midt på pipene. Blei kjempefint og det så mye bedre ut enn den tjafsete halen...
Gå til toppen av siden

2run

Norway

Skrevet - 05/05/2007 :  21:01:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes denne var morsom: http://wibergis.dk/cms/mediearkiv/islaender.kommandoergaarden.dk/gjafar.jpg

laaaaaaang lugg...

Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så!
Redigert av - 2run den 29/05/2007 19:02:03 Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 09/05/2007 :  18:52:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som mange allerede har svart, synes også jeg at man må se an hesten. Jeg synes at de fleste kraftige hestetyper bør få ha sin vakre lange man i fred, men noen er ikke så hårfagre fra naturens side, og da er det ofte vel så pent med en litt mindre naturlig, men velfrisert man.

På mine hester(alle omskolerte varmblodstravere) har jeg hatt litt kort ridehestman. Chiquita var superfin med dette, men Kylie så bare dum ut. Hun hadde litt "araberlook"(slank og edel), men med tidenes ponnibust når manen ble kort, så den gav jeg opp til slutt. Fikk vokse seg skikkelig vill og lang:)Donny(forhest) hadde lang man da han kom, men jeg fikk lov av eier til å gjøre som jeg ville med den, så den ble ganske kort(12 cm ca).

Det styggeste jeg vet om er når hesten blir klippet slik at manen ikke følger nakkens naturlige bue, men klippes "vannrett med bakken"(slik at den er kortest ved manken og kjempelang ved ørene).

Er heldigvis ikke ofte jeg ser overnevnte sveis, takk og pris:)
Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 10/05/2007 :  17:24:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg liker best vanelig lang man Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 10/05/2007 :  18:52:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Jeg liker best lang naturlig man, men så har jo jeg isis da :p

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  20:50:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes dere om denne klippen da??? *ler høyt*

Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  01:46:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Synes at lang man er finest!

Min Sofus har ganske lang man synes jeg, men har ingen bilder hvor det vises... Legger ved et allikevel^^

Når vi er på stevner og treninger fletter jeg manen!^^

http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.