hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhets stigbøyler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Sikkerhets stigbøyler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Marte..

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  21:49:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte..  Svar med kopi av melding
Hvordan stiller dere dere til bruk av sikkerhetsstigbøyler? bruker vanlige nå, men vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det er jo en del varianter av dem også
Noen som har noen meninger?

Chiva bull's Eye.<3

Tonje_

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  22:19:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg liker sikkerhets stigbøyler godt. Bedre når du faller av hester. Da detter strikket av så du ikke hekter fast foten din. ;D
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Marte..

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  22:48:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte..  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg liker sikkerhets stigbøyler godt. Bedre når du faller av hester. Da detter strikket av så du ikke hekter fast foten din. ;D

Opprinnelig postet av +Muddy+

Hvordan stigbøyler rir du med? De med strikk?

Chiva bull's Eye.<3 Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  07:31:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Ja.. De med strikk ja.. De er billige og bra=)
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Itsrik

Skrevet - 17/03/2007 :  09:00:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men er det noen som har menigner om de med strikk kontra de med bue? Har en sal med de med strikk - får snart en til sal og lurer fælt på hvilke som egentlig er sikrest (det er barn som rir). Gå til toppen av siden

Keida

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  13:28:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde ikke sikkerhetsstigbøyle, men på salen jeg hadde så var stigbøylreimene bare festet i en slags krok under sallappen, så hvis vi ramlet av og hesten gikk videre så skled reimen av kroken. Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  19:33:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sikkerhets stigbøyler med strikk, de løser ut om jeg faller av.. Jeg har oxo et par stigbøyler fra mountain horse med "grip" og utløser..
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 19/03/2007 :  08:41:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ikke sikkerhetsstigbøyler selv, men jeg har det på sprangsalen som forrytter bruker på sprangtimene. Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 19/03/2007 :  12:21:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg har hengt kraftig fast i en vanlig stigbøyle for en del år tilbake som resulterte i dårlig ankel den dag i dag. Siden den gang har jeg brukt sikkerhetsbøyler. Bruker mest de med strikk, men er mange typer å velge i. Velg den du tror du vil føle deg sikrest i. Å bruke det er ihvertfall kjempesmart Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  15:10:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Ej og bruker sikkerhetsigbøyler med strikk, utløyste seg nor ej falt av med en gang
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  16:24:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Jeg brukte sikkerhetsstigbøyler med strikk flr, men de hadde en svakhet i stålet, så da jeg var ute og red ga de etter og ble skikkelig skjeve. tenker på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde gått av og de hadde slitt av (jeg red i galopp da dette skjedde).
Bruker vanlige nå, er litt skeptisk, men hadde sikkert bare uflaks med mine... :/

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  02:25:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er "gammeldags", og brukte før sånne med strikk, før jeg gikk over til sånne med bøyle på UT-siden - Gjett om jeg mang en gang har måttet fortelle fòr-ryttere at bøylen skal være på UT-siden..... (og særlig etter at de vennligst har pusset salen, og i omtrent 90% av tilfellene har festet stilbøylene feil.....)

Har jo sett at det er blitt utviklet mange slags sikkerhetsbøyler, bla. sånne som utløses ved stort trykk - som alpin-ski. Men her har jeg sett og hørt om mange "uuæhhh-hendelser", når bøylene har løst seg ut - HØYST uønsket...!!

Har derfor ikke den heeelt store tiltroen til sånne "selvutløsere" enda, da de fort kan bli mer farlige enn "sikre" å ri med.

Følger forøvrig ivrig med på utvikklingen av sikkerhets-stigbøyler - da jeg VET at det å bli hengende igjen i en stigbøyle vil være et mareritt - i ordets rette forstand!
Gå til toppen av siden

RikkeOgNemi

» VIP

Skrevet - 09/04/2007 :  22:18:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRikkeOgNemi  Svar med kopi av melding
Jeg liker de som er bøyd ut på sidene..

Men akkurat nå har jeg noen som ligner de med strikk, bare at det er metall hele veien. Og den ene har løsna fra kroken og jeg aner ikke hvordan jeg skal få den på plass. Virker nesten som om det ikke er meningen? For jeg har prøvd å "bryte" den på plass, men det funker ikke. Tips?
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/04/2007 :  23:48:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Rir med sprenger sine som har sånn sort gummi som kan bøyes, de er gode og ri med og foten får man løs om uhellet skulle være ute.

Liker ikke de med strikk på, for jeg synes strikken fort blir dårlig og hopper av uten grunn.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/04/2007 :  01:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, Tigull - det er også grunnen til at jeg har valgt stigbøyler med bøyle på UT-siden, og ikke strikk.

Husker fra stallen jeg red på på 70-tallet, med mange funksjonshemmede ryttere, og da var det et "must" å ha sikkerhetsbøyler - og da var det strikk som gjaldt. Men vi opplevde den gangen at strikken råtnet for fort, og "forsvant" - OG det var faktisk et problem å få tak i nye strikker, og man måtte faktsik kjøpe såkalte syltestrikker, som ble tvinnet og festet på disse stigbøylene.

Vi fikk spesiallaget spesial-stigbøyle-stoppere - i form av "for-sko" som ble festet foran på stigbøylene, så ikke skoen til rytterne skulle gli gjennom bøylen.

Det som er viktig med sikkerhetsbøyler med bue, er at den er riktig satt på, slik at buen er forover og på utsiden, slik at bøylen "glipper" hvis rytteren faller av. MEN det er også da viktig at rytteren IKKE har skoen for langt INN i bøylen - da har den ingen funkjson, og kan være like farlig som en vanlig stigbøyle.

Min niese kjøpte sånne "selvutløsende" stigbøyler, og fikk seg et par ubehagelige møter med bakken i litt krappe svinger, når utløsningsmekanismen plutselig løste seg ut.

Så jeg sverger - foreløbig - til stigbøyler med bue på UT-siden....

Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 10/04/2007 :  16:15:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har de stigbøylene som "åpner" seg om en detter av, ene siden løser seg ut... Det eneste er vel at de kansje ikke er fult så gode i sprang, da beina kan "vingle" litt og bøylene åpner seg.. Ikke alltid like gøy det kan jeg tenke meg...:/ Kjøpte de i hooks, og er veldig fornøyde med de.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.