hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er det blitt av folks hjerter..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hvor er det blitt av folks hjerter..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

summer

Skrevet - 20/05/2007 :  23:48:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og får håpe jeg omkommer sammtidig som hesten da for uten hesten intet liv

skremmende holdning. Håper virkelig ikke du har noen mennesker som er glad i deg, siden de tydeligvis ikke er verdt å leve for.

Nei, denne diskusjonen er jeg ferdig med.

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/05/2007 :  01:28:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh - hvor har dere fått hestene fra, da?
De færreste har vel avlet frem alle sine hester.
Ser dere på de som solgte dere hestene sine sine som "svikere"?

Da jeg i 1983 kjøpte en 18 år gammel, drektig hoppe, var det fordi eieren har begge beina amputert og at hans gamle stallkar var død. Det var med tungt hjerte han måtte oppgi sitt store hestehold (han hadde ofte mer enn 10 stk. på gården). Pernille var den siste som ble solgt, for hun var den eldste og altså dessuten drektig. Men resultatet av drektigheten ser dere på bildet ved siden av....
Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 21/05/2007 :  11:56:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er ikke jeg av den oppfatning at bare jeg i hele verden kan ta meg av mine hester.
Faktisk tror jeg at det kan finnes folk som kunne gjort jobben enda bedre, selv om mine hester har det bra og er sunne både spykisk og fysisk.
Synes denne holdningen som enkelte har "jeg er best, alle andre ville behandle hesten min dårlig" er bare for drøy!
Så jeg ser ingen grunn til å ikke skulle kunne selge en hest, uavhengig av alder.
Så lenge det nye hjemmet tar seg godt av hesten.

Mange har ambisjoner med ridninga, men er ikke fulle av penger.
Er det da sånn at når man har kjøpt seg en hest, så må man sitte med den til den dør?
Slik tolker jeg enkelte innlegg, spesielt de Tigull skriver.
For meg er dette bare vrøvel!
Og at man skal forsake både jobb, utvikling, familie og barn pga at man har en hest?
Jaja, slik er det ikke i min verden...
Enig med deg der Torhild, blir for dumt.

Beklager Tigull, men de holdningene dine tror jeg du vil angre på senere i livet.
For å ofre mann og barn for en hest?
Jaja, jeg synes det høres trist ut.

Hestene mine betyr enormt mye for meg.
Men det gjør resten av livet mitt også.
Mann og barn kan fint kombineres med hest, og jeg ville nok før solgt hestene enn å være uten min lille familie.
Det skal mye til for at jeg skal selge hestene jeg har nå.
Men skulle det skje noe drastisk, ja da blir det sånn.
ALDRI er et veldig sterkt ord.
Mange skal aldri selge hesten sin, de skal aldri ditt og aldri datt.
Naivt vil jeg si, for ting kan jo skje.

Når det gjelder det å kvitte seg med dyr, så ble hunder dratt inn.
For å si det sånn, vedkommende som kom med dette som argument, kan ikke ha sett mye på feks Finn.no eller diverse dyresider som driver med omplassering.
Hunder med en fot i grava blir omplassert.....

Forresten hvorfor er det bedre å gi bort en gammel hest enn å selge den?
Sett fra hestens synspunkt er jo dette samme saken.

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/05/2007 :  12:44:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Og får håpe jeg omkommer sammtidig som hesten da for uten hesten intet liv

skremmende holdning. Håper virkelig ikke du har noen mennesker som er glad i deg, siden de tydeligvis ikke er verdt å leve for.

Nei, denne diskusjonen er jeg ferdig med.

Opprinnelig postet av summer

Er ikke alle som har det så bra som du kanskje da.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/05/2007 :  12:46:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Beklager Tigull, men de holdningene dine tror jeg du vil angre på senere i livet.
For å ofre mann og barn for en hest?
Jaja, jeg synes det høres trist ut.

Opprinnelig postet av Sarha

Tror nok ikke det, for folk er det mest uærlige som finnes i forhold til hesten.

Hesten juger ikke og den reagerer sånn som er naturlig for den og det er deilig og kunne ha en ting i livet sitt som man faktisk får sannheten fra sånn som den er.

Lopke

Norway

Skrevet - 21/05/2007 :  14:33:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
mener du indirekte at hvis hesten dør, hopper du i havet og?? Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/05/2007 :  15:23:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
mener du indirekte at hvis hesten dør, hopper du i havet og??

Opprinnelig postet av Lopke

All livs lyst og glede dør iallefall

marianne_ihlang

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2007 :  17:54:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
føler dette ble litt feil.. diskusjonen gikk ikke på hva folk gjør om hesten stryker.. men på hvorfor folk selger sine gamle hester... men enig i det at du må åpne øya litt tigull... for en hest vil ikke bli den støtten noen gang du kan få fra mennesker.. hesten er der, lytter, og "trøster" men den kan aldri stramme deg opp om du skulle trengt det... og det høres nesten litt sånn ut!!
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/05/2007 :  00:33:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
føler dette ble litt feil.. diskusjonen gikk ikke på hva folk gjør om hesten stryker.. men på hvorfor folk selger sine gamle hester... men enig i det at du må åpne øya litt tigull... for en hest vil ikke bli den støtten noen gang du kan få fra mennesker.. hesten er der, lytter, og "trøster" men den kan aldri stramme deg opp om du skulle trengt det... og det høres nesten litt sånn ut!!

Opprinnelig postet av marianne_ihlang

Hester kan så mangt og de gir av sitt liv til deg og det hadde vært uaktuelt for meg og selge min beste venn til en usikker fram tid.

Hva mener du foresten med og stramme opp?
Hester kan det også de.
Om man lærer seg og lytte og se og bruke sansene sine til annet en fokusering på seg selv.

kirakira

Skrevet - 22/05/2007 :  13:46:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull: først av alt må jeg bare beklage at du har så trist syn på dine medmennesker. Må ha vært mange som har skuffet deg stort,for at du skal føle det sånn. Håper du en dag treffer noen som setter pris på deg for den du er,og som setter deg foran seg selv.En dag dukker den personen opp vet du

Og jeg må nok si at du er litt ung ennå,og føler det er litt for mye "wendyfaktor" her.
Folk har hjerte selvom de selger/gir bort en gammel hest. Jeg fikk min som 19åring,og han er nå 25.Eier satte ham høyere enn livet,og var oppriktig glad i ham.Han ble solgt etter mange timer med vurdering frem og tilbake,om hva som var best for hesten,og ikke for eier.
Hun ville satse på konkuranser,og det ville ikke Sleipnir være med på lenger.Derfor valgte hun å selge ham til noen som ville ta seg godt av ham,og gi ham den oppmerksomheten han fortjente. Hun kunne ikke gi ham det selv,derfor ble valget hennes enkelt.
Hun er på besøk en gang i året,og sender stadig meldinger for å høre om han har det bra

Så når du blir litt eldre vil du nok se at ting kan forandre seg,og det er ikke sikkert det er det beste for hesten at du beholder den selv. Kanskje vil man innse at hesten får det bedre hos andre som har nettopp den tid som du ikke har selv.

Så det å si at folk har mistet hjertet fordi de selger en "gammel venn"? Nei,det syns jeg blir altfor "wendy"
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/05/2007 :  13:53:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tigull: først av alt må jeg bare beklage at du har så trist syn på dine medmennesker. Må ha vært mange som har skuffet deg stort,for at du skal føle det sånn. Håper du en dag treffer noen som setter pris på deg for den du er,og som setter deg foran seg selv.En dag dukker den personen opp vet du

Og jeg må nok si at du er litt ung ennå,og føler det er litt for mye "wendyfaktor" her.
Folk har hjerte selvom de selger/gir bort en gammel hest. Jeg fikk min som 19åring,og han er nå 25.Eier satte ham høyere enn livet,og var oppriktig glad i ham.Han ble solgt etter mange timer med vurdering frem og tilbake,om hva som var best for hesten,og ikke for eier.
Hun ville satse på konkuranser,og det ville ikke Sleipnir være med på lenger.Derfor valgte hun å selge ham til noen som ville ta seg godt av ham,og gi ham den oppmerksomheten han fortjente. Hun kunne ikke gi ham det selv,derfor ble valget hennes enkelt.
Hun er på besøk en gang i året,og sender stadig meldinger for å høre om han har det bra

Så når du blir litt eldre vil du nok se at ting kan forandre seg,og det er ikke sikkert det er det beste for hesten at du beholder den selv. Kanskje vil man innse at hesten får det bedre hos andre som har nettopp den tid som du ikke har selv.

Så det å si at folk har mistet hjertet fordi de selger en "gammel venn"? Nei,det syns jeg blir altfor "wendy"

Opprinnelig postet av kirakira

Om du er så opptatt av hva wendy gjør, kan jeg fortelle deg at hun har solgt hesten sin også.

Domino,

HEHE.

Men jeg og hesten trives og han liker og gjøre de tingene jeg bruker han til så la oss kalle det "wendy" men vi har det da iallefall fint sammen jeg og han.

-Toril-

» VIP

Skrevet - 22/05/2007 :  19:06:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
når min fullblods fikk en skade som var slik at han ikke kunne brukes til sprang lenger så solgte jeg for 5000 til noen som villa ha en tur og kose hest.

Dette må da være mye bedre enn at han skulle stått på ridesentret i byen, der det feks er mye mindre utegang enn på gården hos de som kjøpte han? jeg er ikke interesert i å ha en hest som ikke fungerer til det jeg vil bruke den til...dette førte da til mye irritasjon å det beste både for meg og hesten var da at han kom til noen andre som hadde glede av ham!

så lenge hesten ikke har vont av å rusle rundt på tur så vil jeg ikke slakte den bare for at noen andre ikke skal få ha den!
Gå til toppen av siden

marianne_ihlang

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2007 :  18:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding

NOK EN GANG....
jeg sier ikke at det ikke er greit å selge sin gamle hest.. men det er altfor lett for mange.. og det er ikke alle som er flinke til å følge opp etter salget, se at hesten faktisk har det bra der den er!!

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/05/2007 :  01:36:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg ikke hadde solgt noen av de hester jeg har hatt og avlet - skal vi seee - ja, da ville jeg hatt minst 15 hester i dag.... Ehh - 15 x 3200,- kr pr. mnd. - sier ikke mer.

Men så har jeg drevet seriøs avl, og når folk hørte om hvilke føll som var ventet, så hadde jeg ofte kjøpere før føllene var født. Ja, jeg er vel en av få som har solgt to nl-hester til Sverige.

Har forøvrig alltid sørget for god kontakt med kjøpere. Ordet "hestehandler" har dessverre hatt et frynsete rykte - i tidligere tider. Og "vi" som driver seriøst har i alle år arbeidet iherdig for å bli kvitt dette "stempelet".

For det er vel en ganske så naturlig konsekvens av avl at føllene etter hvert skal selges - OG at hvis noen ønsker å kjøpe en hest - så har de knapt "uærlige hensikter" ved å ønske en sånn-og sånn hest... At de aller fleste IKKE ønsker å kjøpe føll, men vil ha "snille, godt innridde osv. osv. hester" - ja, så må jo også sånne finnes å få kjøpt.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/06/2007 :  10:36:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg tror og mener det er viktig å være realistisk. Jo, hesten har det bra hos meg. Men jeg tviler ikke et sekund på at hun hadde hatt det like bra, eller bedre hos noen andre. Hvorfor ikke selge når man ikke har mulighet til å beholde hesten da? Hesten tilpasser seg som oftest fort nye mennesker (uten om noen enkelte), og jeg tror ikke akkurat hesten hadde blitt deprimert uten meg. Mulig jeg ser på hesten som min beste venn, men jeg forventer og tror ikke hesten føler det samme. En hest trives best sammen med sine hestevenner uansett hvor mye man måtte mene at den trives bedre hos oss mennesker, selvfølgelig unntak her også (hester som ikke har lært å være flokk, manglende sosial opplæring). Det finnes så mange andre snille og gode mennesker som også kan gi denne hesten mat, trim og stell.

Mulig man ikke selger venner, men man kjøper dem da heller ikke. Noe man faktisk som oftest gjør - kjøper hester.

Jeg har et godt forhold og et sterkt bånd til hesten min som jeg har vært sammen med daglig i 6 år nå, men jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror hun kunne vært like god eller bedre hos noen andre.

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.