hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp til foring av litt tynne hester ønskes !
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hjelp til foring av litt tynne hester ønskes !
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

MarcoPolo

» VIP

Innlegg: 2

Skrevet - 06/11/2007 :  21:58:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg rir også en fullblods som er tynn men har begynt og legge på seg etter at vi begynte med bygg.. Kanskje det kan hjelpe deg også:) Gå til toppen av siden

MarcoPolo

» VIP

Innlegg: 2

Skrevet - 06/11/2007 :  21:58:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg rir også en fullblods som er tynn men har begynt og legge på seg etter at vi begynte med bygg.. Kanskje det kan hjelpe deg også:) Gå til toppen av siden

Elvis-Man

Innlegg: 14

Skrevet - 07/11/2007 :  01:54:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg slet også med for tynn hest, ga han 3dl betfor,3dl kli og 3 dl byggpellets 2 ganger pr dag pluss 10 kg høyensilage fordelt på 3kg morgen, 3 kg lunsh og 4 kg kveld, nå har han gått på det i litt over 2 mnd og nå er han nesten litt for tykk Gå til toppen av siden

cathrine78

Innlegg: 9

Skrevet - 17/11/2007 :  15:54:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utrolig mange fornuftige og gode råd her, men noe jeg reagerer på er; hva med kvaliteten på grovfôret? Det hjelper ikke å pøse på med mye høy/ ensilage hvis dette har lavt næringsinnhold. Har selv en hest som lett blir tynn. Her var løsningen grovfôr av H1/ H2 kvalitet. Etter bare et par uker på H4 ensilage hadde hesten et tydelig vekttap. Gå til toppen av siden

sisselle

» VIP

Innlegg: 7

Skrevet - 18/11/2007 :  11:33:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Problemet med å fore med høy av H1 kvalitet er at for veldig mange hester blir det rett og slett for kraftig kost..hesten vil nok legge på seg ja men div andre problemer vil oppstå.
Da er det bedre å gi et høy med lavere næringsinnhold og heller fore litt mer.
Men nå er jeg nysjerrig på hva du forer med stall-skogli og hvordan det fungerer???
Gå til toppen av siden

Northernlights

Innlegg: 176

Skrevet - 19/11/2007 :  04:11:45  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei Etter en nøye vurdering av kraftfor typene, endte jeg opp med energi. Også fordi det er et fullverdig for for den drektige hoppa, inntil hun skal begynne med oppdrett.
De har fri tilgang på ensilage og spiser 1.5 dl energi, 2 dl ch. olje og
multi tilskudd per dag. Hestene har blitt runde og fine
Etter at jeg har startet denne tråden, har jeg lært mye om foring. Jeg som trodde man bare kunne gi komplett til alt og alle
Så TAKK til alle som har delt sine kunnskap med meg og alle andre med samme problem
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Innlegg: 30

Skrevet - 29/11/2007 :  21:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei vennina mi har ei varmblodshoppe som nå er drektig. Men jeg synes hun er for tynn så jeg sier til hun at hun må gi henne mye mere mat. Ribbeina vises på henne. Gå til toppen av siden

willigutten

» VIP

Innlegg: 4

Skrevet - 04/12/2007 :  19:50:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv betfor eller linfø! det funker. jeg brukte det på ei kaldblods hoppe jeg hadde før. hun var radmager, men hun ble fort rund. betfor og linfø får du kjøpt i sekker på for eks. felleskjøpet. begge må blandes med varmt vann og så til det er inntrukket, eller er dette giftig for hestene.

Andrea
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.