hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selges til høystbydende
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Selges til høystbydende
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lille_meij

Innlegg: 70

Skrevet - 02/06/2007 :  18:56:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er noe bra med folk som bryr seg mer om pengene enn hesten? Fatter ikke folk som selger hesten sin til høystbydende. Selfølgelig kan den høystbydende være en som kan ta seg godt av hesten, men jeg hadde aldri solgt hesten min til noen bare fordi de bydde høyest.

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 02/06/2007 :  19:52:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der er desverre noe som skjer i salgstaller. Tror det er lite å gjøre med det. Markedet bestemmer prisen, men betyr heldigvis ikke at dem som betaler mest for hesten vil behandle den dårligst. Og selgere vil jo oftest ha mest for en vare, selvom hester ikke er døde produkter.. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 02/06/2007 :  20:48:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om jeg skulle solgt en hest, kunne det vært godt mulig at jeg hadde skrevet bud over xx.xxx ønskes. Ikke fordi pengene betyr mer enn hestens skjebne, men fordi det er en skrivemåte som betyr at jeg ikke er villig til å diskutere under den prisen iallefall. Og fordi da har man mer muligheter når man ser på kjøper uten å være frekk...

En venninne av meg skulle selge en hest for 50.000,- Hun hadde skrevet bud over ønskes. En kjøper var veldig interessert i hesten, prøvde den flere ganger osv. Venninnen min likte henne ikke så godt, og vegret seg for å selge hesten til henne, og da en annen kjøper kom inn i bildet var det lett for henne å si at den nye personen bød mer og dermed fikk hesten. Sannheten var at hun faktisk fikk hesten noe under 50.000,-, nettopp fordi venninnen min likte henne godt. En sleip måte, men i dette tilfellet tenkte venninnen min mer på hesten enn pengene, som om første kjøper trodde hun bare var grådig...

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 02/06/2007 :  21:58:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Luker man ikke bort mye useriøse kjøpere ved og sette prisen til xx antall kroner eller bud over?


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway
Innlegg: 316

Skrevet - 03/06/2007 :  10:58:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
torhild: jeg hadde det oxo slik med to kjøpere på hesten min... Begge virket veldig seriøsse på tlf når de kom og så på hesten nr1 begynte og prute for veien inn var så dårlig(vinters tid is osv) også da at hesten var halt stiv og ble bare utgift og ville ikke gi mere enn 1.500 for han (dette var en hest som måtte bort pga stall plass...) de var der vel i 3 timer og prøvde og prute osv til slutt ble jeg så sint at jeg sa at jeg heller ville slakte han enn å selge han til dem dette var en hest som snart ble 3 år var kjørt inn når den var 2år stått i 6mnd etter det jeg hadde masjert han min 1 gang i uka jeg fant ikke noen stivhet verken jeg eller gamle eier så at han var halt så kom det noen andre som ville ha med seg hesten på prøve og jeg likte de veldig godt de var vilig til og bet meg 7.000kr når de tok med seg hesten og jeg fikk 2000kr når jeg var nede og så til han da var det høyeste tilbud og der la jeg vekt på at jeg skal snakke med ny eier oxo
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

lille_meij

Innlegg: 70

Skrevet - 04/06/2007 :  14:09:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det står ofte i annonser da at hesten selges til høystbydende. Jeg synes ihvertfall det er mye bedre å sette en pris, og da vurdere hvem som skal ha hesten. Men selfølgelig, viss dere bruker det til å luke vekk de dere ikke vil at skal kjøpe hesten, er det jo noe annet. Men det blir liksom litt teit viss du bare selger hesten til noen du ikke tror den kommer til å få det bra hoss, bare fordi de bydde mest-

Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway
Innlegg: 316

Skrevet - 05/06/2007 :  11:26:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror ikke det er så mange som gjøre det... Har ei vennine som driver med kjøp og salg og i alle annonsene hennes står det selges tilhøystbydene men ho ser jo ann menskene og hesten
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

MieuxDuMonde

Innlegg: 13

Skrevet - 05/06/2007 :  20:42:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trur ikke jeg ville gitt bud sån over telefon, hadde det vært fks en auksjon hadde saken vært annerledes. Når man skal gi bud vil man jo kansje vite hva andre har bydd før, da kan jo bare eieren si et mye høyere tall en sanheten og man enner sikkert opp med å betale for mye =) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 06/06/2007 :  11:48:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke kom med bud, men bud over feks 50.000,- ønskes. Da kan du si akkurat 50.000,- om du vil, eller eieren kan si at hun har nå fått et bud på 55.000,- så du må gå opp noe...
Tror ikke eieren tørr si et uekte høyt tall, for da kan hun risikere å miste deg som kjøper, og bli sittende med hesten selv. Tro meg, jeg har prutet masse på hest før jeg kjøpte Katie =)

Gå til toppen av siden

mona_jeanette

Norway
Innlegg: 165

Skrevet - 25/09/2007 :  11:44:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer å selge min hest nå.. og har satt prisen til h.b.o 20.000!
Mest fordi dette er en hest som KAN bli meget verdifull.

Jeg selger ikke hesten til hvem som helst, men vil ha mest mulig penger for han. dersom jeg finner den rette kjøperen...

Hester koster penger, og jeg vil gjerne ha igjen litt av pengene jeg selv kjøpte han for..
Har lagt mye arbeid ned i hesten!
Kyniskt av meg??
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Innlegg: 229

Skrevet - 25/09/2007 :  18:29:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo klart at hverken salgsstaller eller privatpersoner selger hesten til gud og hvermann!
Men om det er flere gode matcher, vil hesten såklart bli solgt til den som kan gi mest, både av penger og hjem.
Gå til toppen av siden

Frk. Schnupp

» VIP

Innlegg: 23

Skrevet - 16/10/2007 :  15:39:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan godt forstå at man vil ha flest mulig penger for hesten man skal selge. Det betyr allikevel ikke at man selger til hvemsomhelst. Hvis jeg skulle solgt hest ville jeg selvfølgelig ha solgt til høystbydende hvis vedkommende viste seg å være en god kjøper.
Man kan vel kanskje kalle det kynisk?

-Nysgjerrighet er kunnskapens mor- Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 16/10/2007 :  16:27:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har fortsatt til gode å se den onde, ekle kjøperen, man ikke vil selge til.. Det er vel de som tilbyr hesten bedre hjem enn andre, men hvordan vet du det når du selger? Heldigvis synes jeg de fleste hester her i landet har det OK, og med det som utgangspunkt har ikke jeg problemer med å selge hesten til de som faktisk også gir meg mest penger. Om så det skulle være et alternativ..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Shambam

Innlegg: 171

Skrevet - 27/10/2007 :  13:57:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg skulle selge mora til hesten min, var det veldig mange som var interesserte, men ingen jeg følte kunne virkelig gi henne det hjemme jeg ønsket henne, men så var det en dame som hørtes helt perfekt ut, og hun ble solgt, for kun 2000,- mange bød 5000(hoppa kunne ikke ries, og var nervøs) Men jeg ønsket henne heller et godt hjem, så prisen betød ikke noe. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.