hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - linimenter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 linimenter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tina_Marie

Skrevet - 17/06/2007 :  18:33:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå må jeg stille et litt dumt spørsmål:
Hva er liniment og hva er det godt for? Hvor ofte kan det brukes?? Har aldri forstått dette helt..

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  12:02:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes jo flere typer linimenter, noen kjøler, andre varmer, og noen kjøler først og varmer etterpå.
De brukes forskjellig, ofte om hesten har en skade som trenger varme / avkjøling, eller har vært gjennom en hard trening / konkurranse.
Uansett bruken, bør man være forsiktig når man bruker liniment, kanskje spesielt de som varmer.
Det er kraftige saker, og kan gi skader ved feil bruk.

Anette Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 18/06/2007 :  16:45:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm.... men er jo så mange som bruker det rett etter trening og sånt? Hele tiden:S Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2007 :  19:58:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
med det samme vi er inne på det.Den blue liminent har jeg alltid trodd ikke var lov å selge i norge(den med en brun galopperende hest på).står også i katalogen til hooks at den ikke selges i Norge,men alle hestebutikker jeg har vært i selger den.Så hva stemmer?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 19/06/2007 :  15:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har jeg og sett! Er ikke sikkert alle vet at den ikke er lovlig? jeg vet ikke jeg.. men lurer fortsatt på hvorfor mange bruker det hele tiden?? Gå til toppen av siden

Sandra_og_Spinner

» VIP

Skrevet - 20/06/2007 :  13:36:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bra å bruke arnika? Lurte litt på om jeg skulle bruke den..

Blue lotion anbafales ikke, da dette linimentet er veldig sterkt. Trodde ikke det var lov i norge jeg?
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  16:29:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har brukt arnika på mine hester ved muskulære skader.
Det varmer jo, men er ikke så "hissih" som mange linimenter.
Har en del verk i armer og fingre selv i perioder, og da bruker jeg arnika med godt resultat.
Har prøvd annen liniment, beregnet til hest, holdt på å brenne opp føltes det som...

Anette Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  17:28:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte Arnika når jeg hadde løpshest.

Ang. blue lotion, kan det være at den som selges i Sverige o.s.v har noen stoffer/ingredienser som dens i Norge ikke har??
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  18:29:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har bare sett en type av den blue lotion som er lov i sverige,men forbudt i Norge.
Synes den er veldig sterk ja.blir jo helt rar på henda etter å ha brukt den.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2007 :  01:50:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Vil anbefale merket Absorbine. Jeg og mange flere er stor fornøyde. Forsåvidt med alle produktene deres.

*Linimenten er en gul/oransje flaske*

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 21/06/2007 01:51:07 Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 05/07/2007 :  15:58:10  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt den til Absorbine er ganske bra!! (som nevnt over) Jeg ville heller prøvd å bruke minst mulig av de sterkeste linimentene, og heller brukt f.eks Arnika. Arnika er fra arnikablomster, og er nok mer "naturlig". Andre linimenter som f.eks Blue liniment kan fort bli sterke. Men jeg har ikke noe imot de som bruker det, jeg mener bare at Arnika liniment er et mer "naturlig" produkt.

Jeg aner ikke hvorfor de Hööks hestesport ikke selger den ene typen Blue liniment i Norge(kun i Sverige), selv om det er flere norske hestebutikker som selger den!!

Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2007 :  20:22:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Er absorbine sin sterk? Har brukt det en gang, ikke på min egen da. Jeg, dum som jeg var, glemte hansker. Halvtime senere satt jeg på musikal og lurte på om hendene mine holdt på å dø xD
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 06/07/2007 :  17:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
Jeg har brukt den blue lotion noen ganger hvis jeg har ridd på hart underlag for og ikke få noe skader... Fikk faktisk anbefalt den av dyrlege ¨Så...

Hva er galt med den ?

Har noen no tips om noe annet jeg kan bruke etter at jeg har ridd på hart underlag, siden Blue lotion er så "farlig" ??
Gå til toppen av siden

sniff2

Norway

Skrevet - 07/07/2007 :  12:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blue lotion er ikke farli å bruke, men man skal bruke den med varsomhet da den veldig sterk. Effekten av blue lotion blir enda sterkere dersom man pakker inn stedet man behandler med div plast og bandasjer. Mengden man bruker har selvfølgelig også noe å si.
Jeg pleier å massere inn litt blue lotion på og rundt kodeleddene dersom de blir fylt, og det funker fint.
Gå til toppen av siden

sniff2

Norway

Skrevet - 07/07/2007 :  12:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blue lotion er ikke farli å bruke, men man skal bruke den med varsomhet da den veldig sterk. Effekten av blue lotion blir enda sterkere dersom man pakker inn stedet man behandler med div plast og bandasjer. Mengden man bruker har selvfølgelig også noe å si.
Jeg pleier å massere inn litt blue lotion på og rundt kodeleddene dersom de blir fylt, og det funker fint.
Gå til toppen av siden

sniff2

Norway

Skrevet - 07/07/2007 :  12:26:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blue lotion er ikke farli å bruke, men man skal bruke den med varsomhet da den er veldig sterk. Dersom man pakker inn området man behandler med div plast og bandasjer, kan det oppstå brannskader.
Derfor bør man bruke alle slike produkter med den aller største forsiktighet.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.