hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Det ENDELIGE hingstevalget...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Det ENDELIGE hingstevalget...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Caeles

» VIP

Skrevet - 18/06/2008 :  09:11:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hvilke hingster dere endte med å velge til hoppene deres?
I mitt tilfelle ble det celle-hingsten Beluga (Brentano - Airport - Eisenhertz) på Bethany Beach (Baroncelli - Wenzel I - Argenatan) som også er den eneste hoppa jeg har bedekket.
Dalgaards Celina (Cavan - Racing Ace xx) og Fiola (Pari Ace - Weinberg) er desverre døde.

:-) Kari-Anne
Redigert av - Caeles den 21/07/2008 22:29:10

Lopke

Norway

Skrevet - 18/06/2008 :  16:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke min hest, men var litt involvert hihi.. og valget ble Gribaldi. Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 18/06/2008 :  21:05:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Hvilken hoppe valgte dere Gribaldi til?
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/06/2008 :  23:09:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
En trakehner hoppe Diechelle e. Adenaur med elitehingst Marduc til farfar og hennes mor er Dilaila e. Schwarm.

Føllet ble et kullsvart hoppeføll som skal hete Gabrielle. Har litt lyst på henne ja. Gibraldi ble netopp og elitehingst.
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 18/06/2008 :  23:51:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner godt til Gribaldi og synes han gir fine typer, dog noen med noe svak gallop. Eller synes jeg det er et godt valg til en trakhener hoppe.
Hvilken hingst har dere valgt i år da? (Det var egentlig det jeg mente, hvilke hingster hoppene er bedekket med nå...)

Caeles

» VIP

Skrevet - 21/07/2008 :  22:28:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Er det virkelig ingen som har bedekket hopper i år??????

mariakaogcindy

Skrevet - 22/07/2008 :  10:44:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cindy (shetlandsponni) er blitt bedekt med Almas Hamlet (shetlandsponni) Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2008 :  16:02:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Vi har bedekt 3 hopper til nå, og fjerde skal bedekkes neste uke.

Bitten (e. Tore Jan) og Betty (e. Knutsblakken) er bedekt med Fløgstad Bruse (fjordhester)

Springborgs Gucci RDH (far er Helsegårds Rubin og mor er Gaia e. Temple Wind) er inseminert med Jestis Larno (e. Loran). Vurderte Diamond Hit også, men liker Larno så utrolig godt at det ble han i år også. Får se om vi prøver noe nytt neste år.

Musical Point xx (e. Musical Fappi) skal insemineres med Jestis Larno neste uke.
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 23/07/2008 :  16:07:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Rosa Lind (e. Kvernbu) er forhåpentligvis bedekt med hingsten Elvar :)
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 23/07/2008 :  16:08:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Rosa Lind (e. Kvernbu) er forhåpentligvis bedekt med hingsten Elvar :)
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 23/07/2008 :  16:28:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Bitten (e. Tore Jan) og Betty (e. Knutsblakken) er bedekt med Fløgstad Bruse (fjordhester)

Springborgs Gucci RDH (far er Helsegårds Rubin og mor er Gaia e. Temple Wind) er inseminert med Jestis Larno (e. Loran). Vurderte Diamond Hit også, men liker Larno så utrolig godt at det ble han i år også. Får se om vi prøver noe nytt neste år.

Musical Point xx (e. Musical Fappi) skal insemineres med Jestis Larno neste uke.

Opprinnelig postet av Bitten&Betty

Jeg har ikke noe vondt å si om Larno, men hadde det ikke vært mere spennende å prøve noen hingster, som gjerne passer bedre til avstamningen på hoppene?
Både Rubin-hoppa og fullbloden er jo veldig spennende å avle på!

Men lykke til uansett!

(Jeg har Regazzoni sæd på frost som jeg skal selge, om noen skulle være interessert. 8000kr skal jeg ha for den, inkl. moms, transport osv.)

:-) Kari-Anne
Redigert av - Caeles den 23/07/2008 16:29:21 Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2008 :  09:55:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Bitten&Betty

Jeg har ikke noe vondt å si om Larno, men hadde det ikke vært mere spennende å prøve noen hingster, som gjerne passer bedre til avstamningen på hoppene?
Både Rubin-hoppa og fullbloden er jo veldig spennende å avle på!

Men lykke til uansett!

(Jeg har Regazzoni sæd på frost som jeg skal selge, om noen skulle være interessert. 8000kr skal jeg ha for den, inkl. moms, transport osv.)

Opprinnelig postet av Caeles

Joda, hadde sikkert vert gøy å lete litt mer etter passende hingst, men liker som sagt Larno veldig godt, og vi fikk et flott hingsteføll etter ham i år, så vi velger å prøve en gang til. Skal vi bedekke igjen neste år så blir det litt mer slektsgransking og kikking i hingstekataloger.

Tar gjerne i mot tips angående valg av hingst til begge hoppene
Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2008 :  11:31:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hentet hjem våre to N/L-hopper fra hingsteslipp i går, Einans Ranja har gått sammen med Søberg Prinsen og Stokka Reisa har gått sammen med Waltenberg Jard. Har fått beskjed om at ingen av hoppenen kom opp i brunst igjen så det ser lovende ut
Johanne Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2008 :  13:52:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Er det noen som har bedekket med Quaterback?
Har ett hingsteføll fra ham i år, som er helt supert.

Quaterback vant bundeschampionate som 3 års og siegerhengst som 5 års.
10 i trav, galopp og ridelighet.
Helt fantastisk hingst.
Han avler i allefall ned sin utrolige spenst og elastisitet.
Ikke minst løftene i beina også.
Hadde vært morsomt å se flere føll etter ham!:)

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 28/07/2008 :  19:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fullblodshoppa Gracie har akkurat kommet hjem etter å ha blitt bedekt med Gamblers Masterpiece, american paint horse. Ved fot har hun et nydelig hoppeføll etter Gamblers Blackmale.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.