hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridetur med nye støvler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Ridetur med nye støvler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ridegutt

Norway

Skrevet - 29/06/2008 :  22:20:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
I morgen skal jeg ut på ridetur med nye støvler! Gleder meg helt villt! Flere som får den følelsen når de skal ri med nytt utstyr? Det blir enda bedre om 3 uker. Da blir det nye ridebukser også:D
Ridegutt

TanjaCarina

» VIP

Skrevet - 29/06/2008 :  22:36:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Er helt enig, jeg føler at jeg blir en bedre rytter, selv om jeg vet jeg ikke blir det.
Jeg prøver å ri på alle steder hvor folk kan se meg, får en varm følelse som stiger inni meg

Fikk ny bukse her om dagen og måtte låne en hest av en venninne av meg bare for å prøve den ut
Gå til toppen av siden

Ridegutt

Norway

Skrevet - 29/06/2008 :  22:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Artig å handle nytt utstyr! Det er jo viktig å ha bra utstyr og!
Nye støvler er en ting, men ingenting er som å ri i ei skinnende ny hvit ridebukse! (Jeg synes hvite bukser er finest).

Ridegutt Gå til toppen av siden

TanjaCarina

» VIP

Skrevet - 29/06/2008 :  23:08:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så morsomt! Det var akkurat en hvit ridebukse jeg har kjøpt!
Kremhvit for å være nøyaktig, kjempe fin
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/06/2008 :  00:15:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nye ridestøvler! - Pass på at du ikke får gnagsår!
Særlig hvis det er lærstøvler. Det er like viktig å "gå til" disse som fjellstøvler.
Husk å plastre hælene, bruk gjerne nylonknestrømper inni for å minske friksjonen.
Da jeg selv fikk mine målsydde lærstøvler for snart 25 år siden, fikk jeg råd av min gamle ridelærer: GÅ med dem i flere dager - ja, bare ta de av om natta - så du og støvlene "blir ett".

Og - hehh - hvite ridebukser - de blir møkkete bare du "ser" på dem..... Ikke ute grunn at mine favoritt-ridebukser er grå....
Gå til toppen av siden

Ridegutt

Norway

Skrevet - 30/06/2008 :  00:37:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det vises godt på hvite ridebukser når de blir skitne, men de er uten tvil de fineste buksene når de er rene:D

TanjaCarina

» VIP

Skrevet - 30/06/2008 :  22:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har jo så mye som skal fjerne alle flekker nå, slik at det er ikke noe problem egentlig.

Red jo en tur nå nettopp i dem (og de var ikke helt hvite da jeg kom hjem fra stallen) og sprayet bare på noen greier som stod i skapet og kastet dem i vaskemaskinen og vips: rene hvite bukser

Kjempe lurt å gå inn støvlene ja, er helt enig der.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/07/2008 :  03:26:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, da jeg fikk mine målsydde lærstøvler (kostet masse, selv den gang), var de et mareritt å ha på de første ukene. Ja, det fulgte faktisk med en "bruksanvisning" for å få dem "til å passe som hånd i hanske" - eller "fot i støvel".
Det var pussing med lærolje, stapping med papir, og timevis med "gåing" med dem, så de tilslutt "ble ett" med mine føtter og legger.

Hvis dere ser godt på bildet til venstre, har jeg disse støvlene på - 30 år senere.

Hehh - den hvite ridebuksa jeg har på her, er brukt bare to dager (på Dyrsku'n i Seljord 2006) - og ligger nå vel forvart i en skuff - mens mine gamle grå helskinn ridebukser (kjøpt i 1987) fremdeles er foretrukket.

Så - det lønner seg å kjøpe "kvalitet". Jeg har altså den dag i dag fullt brukbare ridestøvler og ridebukse - kjøpt på 80-tallet.
Gå til toppen av siden

Ridegutt

Norway

Skrevet - 16/07/2008 :  09:50:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
HÆYZANN! Jeg får kjøpe et par målsydde ridestøvler da:D
Men hvite ridebukser er fortsatt foretrukket:D YEEE-HAAW!!!

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.