hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal vi gjøre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hva skal vi gjøre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Royal-X

» VIP

Skrevet - 08/08/2008 :  20:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er gravid, og har termin på førstkommende tirsdag. jeg har vært mye plaget av bekkenløsning i hele år, så har ikke ridd noen ting siden januar. jeg har hatt hestepasser på hesten min, og det har fungert kjempefint. han har vært så utrolig rolig og snill, så jeg har håndtert han kjempefint selv! har stelt han og raspet høver og kost masse med han.

1.juni ble han satt på et helt fantastisk beite sammen med 5 hopper (!). det tok ca èn uke før han var inne i flokken og følte seg trygg der. men når han først fant plassen sin (lederen seff, hehe) så var han strålende fornøyd!

vi henta han i slutten av juli og hestepasseren min begynte rolig å trene han opp igjen (han hadde ikke tapt seg noe muskelmessig, så han har holdt seg aktiv der oppe).

For ca. to uker siden fikk jeg låne et stort beite på stallen der jeg har han. og han ble satt opp der sammen med bestekompisen sin og en ny hoppe på stallen. Det gikk supert noen dager - helt til han ble FORELSKA!! og så inn i granskauen også! han skriker når eieren til hoppa henter henne for å ri og går stressa opp og ned langs gjerdet på beitet. Roer seg med en gang hoppa kommer tilbake! når hestepasseren min skal hente han, så er han helt gal på stallgangen! prøver å rive seg løs, og skriker som en hingst (han er vallak ja, og er ikke sent kastrert eller noe... er vanligvis veldig rolig!).

Forrige uke var barfottrimmeren her og fikset høver, og hun fikk ikke gjort seg helt ferdig - for han var helt ustyrelig!! Neste dag fikk jeg osteopaten (utd hos are thoresen) til å komme. han hadde noen låsninger, men ikke noen store problemer som hun kunne se. han hadde liksom ikke noe som skulle indikere at han har smerter eller noe slikt (for det trodde jo selvsagt hønemor meg, hehe!)... egentlig desverre...

hestepasseren min sa at han var litt roligere etter helgen, så hun rei han. men så reiste hun på hyttetur, så jeg måtte få ei anna ei til å ri han i går. Men hun ringte meg og sa at han var HELT mongo, fikk ikke på han salen omtrent...

Hesten min er 16 år, dansk varmblod. har hatt han i snart 3 år. han er på utegang nå da, sammen med denne hoppa og tre andre hester.

HVA SKAL JEG GJØRE? er det noe dyrlegen kan gi han...?

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 08/08/2008 :  22:45:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Begyn med å la de være fra hverandre i ti minutter (varier med å ta bort hoppa en gang, og så din hest en annen gang), slik at de til slutt skjønner at den andre kommer alltid tilbake=)

Det er kanskje best om du får en trygg og flink person til å gjøre dette (siden du etter omstendighetene ikke kan gjøre dette selv).

Håper det ordner seg!
Det er forferdelig å ha en hest som er slik, det vet jeg fra erfaringer av å trene andre hester som har stått sammen i 10 år uten å bli skilt i en halv time en gang!

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 12/08/2008 :  23:21:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar!

det som var så snålt var at på søndag skulle min hestepasser longere han (hun har vært på hyttetur og hesten har hatt fri), men da var han HELT rolig! så hun hadde ridd han lenge helt uten problemer! så ringte hun meg etterpå og var kjempeglad - og det ble jo selvsagt jeg også! :) vi grubla lenge på hva som kunne være grunnen til dette, men fant ikke ut av det. ikke før hestepasseren min snakket med ei anna ei i stallen som kunne fortelle at eieren av hoppa hadde flyttet henne til en annen hage!

så... litt synd at han må skilles fra sin elskede, men men... problem solved! :)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 13/08/2008 :  03:25:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hihihi:)

Ja, det er bra:D
Fint at alt ordnet seg, og gratulerer så MYE med graviditeten:D

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/08/2008 :  05:12:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, da ligger du kanskje på fødestua nå.... Lykke til!!!

Om noen uker, kan du kanskje si noe om du har ettervirkninger etter fødselen - fysisk sett.
Som fysioterapeut kan jeg kanskje gi deg noen tips.

Selv red jeg - rolige tusleturer - bare tre uker etter fødsel - da stingene var tatt og mellom ammetidene.... Gubben ruslet da etter meg og hesten med ungen i vogna - litt av et syn!

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 14/08/2008 :  18:55:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
skulle ønske jeg lå å fødte i dette sekund, haha! men, denne knerten har det visst aaaaltfor godt inni magen min ;).

jeg er veldig spent på når jeg kan begynne å ri igjen etter fødsel. kommer til å ta det superrolig - og bare skritte i begynnelsen osv. det som er så rart i grunn, er at jeg har hatt bekkenløsning siden mars - men den har blitt så mye bedre nå i sommer heldigvis! så jeg krysser fingrene for at det kanskje stabiliserer seg når jeg har født. jeg har diagnosen, så har rett på 6 mnd fysio etterpå fødsel - så må nok finne meg en å gå til.

skal si ifra hvordan det går jeg, trine! :)
Gå til toppen av siden

Missgadget

Skrevet - 27/08/2008 :  12:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bra at det løste seg for hesten din =)
Hvordan er det med deg da? Har du blitt mamma nå?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.