hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Middel mot krybbebiting!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Middel mot krybbebiting!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 31/08/2008 :  13:50:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Heisann!
Tassen biter litt på boksen sin, så jeg lurer på hva jeg skal smøre på? Helst noe som ikke koster all verden.

I gamlestallen hadde vi en spray som vi sprayet på. Da kunne ikke noe dyr/menneske oppholde seg i stallen før det var gått en time.
Litt upraktisk, men om det er bare det som er å anbefale så er det jo det jeg må bruke.

Hva bruker evt. dere? Hva koster det? Hvor får jeg kjøpt det?

Jeg holder på å bygge stallen HELT ny, så det er litt kjipt at han skal ødelegge den, og dessuten er det jo ikke bra at han tygger i seg dette..

(Han har saltslikkestein, men å bite på treverket er mer gøy..)

Elsker deg, Tassen<3

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2008 :  17:16:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hva det middelet heter, men et annet tips er å forsøke å smøre stedene han biter på med sennep. Det funker bra på mange hester, men ikke alle
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Ragnhild-Sylvfaks

» VIP

Skrevet - 31/08/2008 :  19:50:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Antibite fra Heimer fungerer ypperlig. Uansett middel du bruker bør det ikke lukte, slik at hesten aldri vet om det vil smake vondt eller ikke. Da vil den ikke prøve så lett på alle slags steder. Når jeg har smurt på ting som lukter er min hest kjapp med å finne ut hvor han kan gnage. Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 31/08/2008 :  21:02:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tjære !! Billig og funker ! Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2008 :  00:29:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tjære funker ja, men fy for et klin.... Jeg valgte å brenne tjæren inn i trevirket da jeg satte opp tregjerde her- funka så det suste.
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 01/09/2008 :  01:16:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Sennep??? Det har jeg aldri hørt om, men det kan jeg jo prøve:) Men den vil jo mygle og etterhvert lukte noe SINNSYKT forferdelig, eller?

Tjære er jo vel utrolig mye søl med? Meeen; jeg tar imot ALLE tips og kommer til å prøve alt helt til jeg finner noe som fungerer:)

Tusen takk for svar!
Har andre noen flere tips så tar jeg gjerne imot!:D

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2008 :  22:51:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et annet alternativ: vannbrett!!! Du vet, under vinduer på utsiden er det vannbrett i blekk... En blikkenslager kan lage slike som passer til boksens utsatte steder. Jeg hadde det i min forrige stall (varmblodsen var rene gnageren..) Kanskje litt dyrere, men det fungerer GARANTERT! Og er varig...
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/09/2008 :  00:52:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tinkallis - "you took the words right out of my mouth".
I vår stall har alle kanter metall-beslag, og "stall-gnag" har aldri vært noe problem.
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2008 :  01:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Biltema har de buntebånd, pene smale metallbånd med ferdige skruehull i. Det hadde jeg på den ene boksen. Tok de av da hun flytta, ingen av de andre gnager.
Tjære i ny stall ville jeg ikke hatt, ser ikke påent ut nei :)
Ellers funker Crubnix.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 04/09/2008 :  13:10:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Okei, da skal jeg ta meg en tur inn på biltema:) Der er det jo billig også (joda, har blitt "tvunget" med inn dit siden jeg har en bilfreak av en kjæreste.. sukk.. jaja, han er i det minste med meg i stallen, så jeg må vel..)

Uansett!=)
Takk for svar! Skal ta turen inn på biltema, finner jeg ikke noe der så får jeg prøve vannbrett. Det vet jeg ingenting om... Hvor får jeg kjøpt det?

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2008 :  21:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
han har ikke magesår eller gjør det av kjedsomhet da?
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 06/09/2008 :  11:33:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil annbefale Antibit i spray eller krem. Den fungerer ... Jeg brukte også hovtjære det funket også Gå til toppen av siden

fjellgeita90
» VIP

Skrevet - 08/09/2008 :  08:16:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Først, sjekk om han har vondt i magen. Deretter - sjekk om han får gå nok ute og får nok grovfôr. Litt halm / busker e.l. å aktivisere seg med i boksen er også fint. Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2008 :  10:23:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til min fjordvallak har jeg et drensrør (jepp, slik man har i bakken for drenering) på ca 50 cm inne i boksen. Det ligger bare løst i boksen. Han er en typisk "JEG KJEDER MEG IHJEL" på boksen, og begynner å gnage hvis han ikke har noe å herje med. Drensrøret er helt ypperlig til han, selv om det får hard medfart i perioder så er den ikke ødelagt enda (knekker ikke løst biter av den), bare mistet formen- men virkningen vil den ha lenge lenge lenge- en herje"kompis". Den lager jo litt ulike lyder som Brando finner særdeles tiltrekkende--- (plast/plastikk må skjønne).

Og etter å ha lest litt på din andre tråd- den om fôrplan- kan jeg driste meg frempå og anbefale litt grovfôr inne på boksen som fjellgeita90 skriver. Dette fordi han er vant til å gå rundt og jafse i seg jevnt og trutt og får brukt hodet sitt på å lete opp de beste stråene ute på jordet.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor???
Redigert av - Tinkalis den 08/09/2008 10:29:37 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.