hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelm!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hjelm!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2004 :  11:04:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Hei!!

En ting jeg lurer litt på. I Norge er alle VELDIG strenge på det med hjelm... det er jo vell og bra at folk tenker sikkerhet. Men i andre land er det jo nesten ingen som bruker hjelm. Hvorfor er vi strengere på det her

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det!

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/06/2004 :  17:39:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vi er nok ikke så strenge på det her heller, som jeg kunne ønske vi er.
I England er det jo faktisk lovfestet at man skal bruke hjelm, selv om man fortsatt ser folk ri uten.

Jeg synes det skal være strengt mht. sikkerhet, ridesporten har jo ikke akkurat omdømme som å være en ufarlig sport :-)
Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 21/06/2004 :  19:13:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Jeg synes også det skulle vært lovfestet med hjelm!
Tenk hvis du rir uten hjelm og noen unger ser det, og bestemmer seg for å gjøre det de også.
Og selv om man da mener man har kontroll der en sitter, er det ikke sikkert en unge har det..
Enig med Formosissima, sikkerhet bør være strengt!

Gå til toppen av siden

arachnida

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2004 :  11:09:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressearachnida  Svar med kopi av melding
Egentlig tror jeg at det med bruk av hjelm er helt individuelt fra stall til stall.
Der jeg stod før med hesten min, ga egentlig stalleieren f... i om vi brukte hjelm eller ei og da må jeg bare innrømme at jeg heller ikke brukte det.
Men etter at jeg flyttet til de stallen jeg står i nå, så er det andre regler som gjelder!
Det er det påbudt å ri ut- og inn til stallen med hjelm.
Om du kaster den i diket i skogen, kan dem ikke vite, men på grunn av alle små-barna som konstant er på gården, må vi som er litt større gå frem som et godt eksempel.

Dette syns nå jeg egentlig er en bra ting, fordi barn ser og lærer hele tiden og derfor er det beste at de faktisk lører det som er sikrest og og mest ansvarlig.

Om jeg flytter til et såpass stort sted at jeg kan ha hesten hjemme, så kommer jeg nok til å kaste hjelmen igjen...shame on me...

Det er viktig å ta vare på de man er glade i, for før du vet ordet er de borte! Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 07/08/2004 :  22:54:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Det er påbudt med ridehjelm i Norge! Også i andre land er det strenge regler for hjelmbruk.

Jeg mener at alle og enhver bør bruke hjelm når de rir. Det kan også være lurt å bruke hjelm når du kjører travere eller andre hester der det går fort. Ridehjelmen har reddet mange liv opp gjennom tidene!
Har selv vært utsatt for ulykker der jeg kan takke hjelmen for at jeg fortsatt er i live!=) Men jeg har jo selvfølgelig hatt noen turer uten hjelm også da! Men nå er det blitt en vane for meg å ta på meg den stygt utseende og lite kledelige dingsen når jeg skal ut å ri.
Så min mening er at man bør bruke hjelm..... =)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/08/2004 :  11:11:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men at noe er påbudt, betyr ikke at det er forbudt å ikke gjøre det.. :-s Gå til toppen av siden

arachnida

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2004 :  11:46:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressearachnida  Svar med kopi av melding
Helt enig med Formosissima...er ikke forbudt å la være...
Det er så utrolig mye mer deilig...spesielt nå på sommeren, men hesten min er ikke gammel nok til å bli ridd inn enda, så jeg trenger ikke noen hjelm på lenge jeg...får ta fatt på mine egne ben...

På vinteren er det egentlig litt deilig med hjelm, fordi da varmer den...men man fryser ihjel på øra da...

Det er viktig å ta vare på de man er glade i, for før du vet ordet er de borte! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.