hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 42

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/09/2004 :  09:24:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvis alle skulle avle på Kolgrimur hadde det blitt veldig mange Kolgrimur-barn, og få andre :-) Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2004 :  16:47:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Leke villmann høres jo gøy ut. Jeg kan jo prøve det litt(uten kopper, de er ødelagte allerede allikevel..), så får vi se. Jeg er veldig innstilt på å klare å få henne til å tølte, så her skal det jobbes!!!!! Noen som har gått gjennom dette "promblemet" selv kanskje?? Utenom å tølte i slake nedoverbakker, hvordan kan man få løftet hesten og få den "til å sette seg på ræva"?

Takk for gode råd!! =)

Mvh Blida

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 02/09/2004 :  18:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
å var det det at Starri er avkåret her i landet da, men for all del, var en brukbar hingst sså leneg han var i avlen.
Asi er også en fin fin gamp!
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/09/2004 :  00:25:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
forresten.. jeg har ridd en hest i grisepass.. før jeg ridde denne som gjorde noe rart ! grise passet var litt mere ubehagelig enn den "merkelige" gangarten... ? Er grise-pass ubehagelig eller "u-rytmisk" ??
Therese
Gå til toppen av siden

Ina_ln

» VIP

Skrevet - 04/09/2004 :  10:06:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor likte du den ikke?

Ina
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  15:21:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Alliunn fuker helt greit, men ville heller satset på Top Reiter som Shadowfax sa!!:)

Inga&Sleipner

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

3ne
» VIP

Skrevet - 07/09/2004 :  17:54:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Top reiter.....OK...?. men holder meg kun til den nye tredalsalen., da føler jeg at hesten hører etter og jeg sitter utrolig godt og trygt. + at hesten liker den. Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 07/09/2004 :  21:31:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er en grunn til at AlliUnn salene ble tatt ut av produksjon og erstattet med Draupnir..
salene var skjeve i konstruksjonen -> bommen, samt ujevne i stoppen.
anbefales ikke.
i tilleg er de bygger på jernbom om jeg ikke husker feil, ikke akkurat ideelt.
mine erfaring med forselger var i tillegg dårlig service.

Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 08/09/2004 :  15:35:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
må ikke være så negativ, elisabeth!!ha ha. lenge leve stubben!!! klemz t deg og koseponniane! Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 09/09/2004 :  09:41:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle hester kan gå gangarten tølt, dvs rask skritt. I tølt flytter den bena akkurat likt som i skritt men i tølt har den kun et ben i bakken om gangen. Jeg hadde ei halvblodshoppe som tøltet som bare det, det står ei araber hoppe på stallen vår som tølter. Å påstå at ikke andre hesteraser enn islandshesten kan tølte ville være som å påstå at vi nordmenn ikke kan lære å danse magedans fordi vi er ikke født til det....? ALLE hester kan læres å gå denne gangarten!! Hvorfor skulle det være verre å lære en fullblods å gå tølt enn det ville være å lære en islandshest å gå piaff?????? Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  10:06:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elding, du som kan islandsk, hva betyr Fjølnir? :) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  11:53:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Forklar meg da hvorfor det noen ganger blir født 3-gjenger islandshester? Hvorfor er det ingen som bare "lærer" disse å tølte, om det er så enkelt?
Evt. bare hvorfor ikke alle hester tølter :-)

Redigert av - Silje-og-Tindra den 09/09/2004 11:54:48 Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 09/09/2004 :  12:53:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen islandshester kalles 3-gjengere fordi det er veldig vanskelig for dem å tølte. De velger trav fremfor tølt og vil ikke komme med et eneste skritt tølt med en uerfaren rytter. Hvorfor ikke alle hester lærer å tølte? Fordi dette er ikke en ønsket gangart hos andre hesteraser. Det er kun islandshesten og Tennesse Walking Horse som denne gangarten er avlet frem hos. Jeg tviler på at noen fullblods eller annen hest (kanskje med unntak) har mulighet til å vise korrekt takt og ønskelig tempo/bevegelse om ikke dette er avlet frem gjennom flere ledd. De fleste hester vil tølte med ørsmå bevegleser og i lite tempo, men det er tølt da beina flyttes i samme rekkefølge som i skritt, men kun med et ben i bakken. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  15:02:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Prøv å ri mye over bommer om du har tilgang til dette. (Travbommer). Prøv også skikkelig ulendt terreng :-) Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  20:34:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
er ikke fjølnir et annet navn for guden odin???
Gå til toppen av siden
Side: av 42 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.95 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.