hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 42

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  18:18:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uansett er det veldig pent å se på :) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  18:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant en annen hest med en slik farge: FRS Reckless Dan.

http://www.gruenzoo.com/brindled.html
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  19:54:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er "mange" brindle hester. :-)
Selv liker jeg bulanaya, som er det russiske navnet på den spesielle "gullfargen" akhal-teke hestene kan ha. (Bare synd jeg ikke liker eksteriøret på de hestene..)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  20:42:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eksteriøret på akal teke er noe "skranglete" ja.. de ser liksom ikke ut til å være istand til å bære noen vekt..selv om de sikkert er sterkere enn det de ser ut som.. Synes de ser lange og hengslete ut.. Men den metallicfargen noen av de har er dritstilig :D Finnes det andre raser med den fargen ? Har ihvertfall aldri sett det på andre raser... Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  22:10:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
nå liker jeg for tiden movindott da ;o) men det kanskje mest fordi den svarte hoppa mi er bedekka med en movindott - og da er jo sjangsen der!!! (for å få movindott-føll) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  22:56:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
movindott er stilig =) Er svak for palomino, skimmel, prikkete og flekkete jeg da :D Og jeg synes fargen på heste-zebra ("zorse") hybrider er stilig, "halveis"stripete! Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2004 :  18:33:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!! du trenger ikke gå inn på feif sine sider for å finne FIPOen, men gå inn på sidene til dansk islandshestforening og da inn på sidene mes sport og derifra inn på RID. Der står FIPO på dansk... det er ikke så vanskeli som feif sine sider for det kan til tider vere ganske vanskeli... link til Dansk islandshestf. finner du under linker på NIHF sine sider..... Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  14:22:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fant en annen hest med en slik farge: FRS Reckless Dan.

http://www.gruenzoo.com/brindled.html

Opprinnelig postet av BabyLunah

Hehe, der er jo Catch A Bird... Han er ikke brindle slik som f.eks. Reckless Dan er, fordi brindlefargen kommer av et gen som arrangerer mørk farge som kommer av sty-genet (sooty eller smutty) i striper. Komplisert, ja, og derfor er fargen så sjelden. Bird har hvite striper på mørk bakgrunn og har, såvidt jeg vet, ikke nedarvet disse stripene til sine avkom. Men han ser iallfall veldig flott ut :)
Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2004 :  03:00:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Det der ligner på min gamle Lex-sal! Første salen jeg kjøpte til Dimmbrá!
Da kostet den 2000 kroner ny (er 10 år siden). Etter 4 år med salen, så rullet Dimmbr´seg med den, noe som resulterte i at bommen ble skjev. Dette var ikke bare-bare å rette opp! Bommen var av jern (!), og jeg måtte skifte ut hele greia. Men læret har faktisk holdt i 10 år! I for-fjor byttet jeg ut min med en hrafnsal som passer Dimmbrá som hånd i hanske. 2000 skulle gamleeieren ha for salen, men hun tok Lex'en min for 500 kroners avslag i den prisen.

Hvis det er en lex-sal, så tror jeg ikke du kan satse på å få så mye penger for den hvis du selger den! Passer den hesten din, så er den mer verdt i bruksverdi. Kan sammenlignes i kvalitet med hooks sin billigsal (Ulan).
Det var Fossum Salmaker som solgte Lex-salen i sin tid. Jeg vet ikke om disse salene selger lengre :)

Klem fra Ine!
Gå til toppen av siden

Elding

Iceland

Skrevet - 10/11/2004 :  10:57:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElding  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElding  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er ei hoppe i sverige som er rød og svart-flekkete!! har sett bilde av henne på bukefalos.com!!!
så da er det et toganstilfelle

Opprinnelig postet av stjarna

Milljón frá Grund var også röd + svart. Bilde: http://www.icelandichorse.is/miljon.jpg

Elding og Skjóni = Best Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  13:22:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Miljón var rød og mørkrød. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  13:48:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Uansett er vel rød og mørkerød pinto en ganske sjelden farge? Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 12/11/2004 :  23:03:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Formosissima: Ja! Men nå dreier det seg ikke om et alminnelig farge- eller mønstergen, snarere en mutasjon. Nå er jo alle ikke-blakke fargegener også mutasjoner, men i dette tilfellet er det ikke arvelig. Synes jeg leste et sted at hoppa ikke kunne få føll? Enten det, eller så nedarvet hun ikke den spesielle fargen sin i alle fall. Men som navnet tilsier, er det en meget spesiell farge :)

Jeg var forøvrig på et foredrag her forleden, om hvorvidt champagnegenet finnes hos islandshesten eller ikke. Det var faktisk en hel del hestefolk som møtte opp :) Er det noen som holder slike foredrag i Norge? Vet jo ikke om det var i regi av noen avlsforening eller noe. Uansett, det var kanskje ikke så interessant som jeg hadde håpet, men konklusjonen lød iallfall "Nei". :)
Men foreleser hadde reist rundt omkring og tatt bilder av hester med spesielle farger og egenskaper som kan forveksles med champagnefargen, og jammen er det mange rare fargekombinasjoner å finne på Island! Det er jo også en av de tingene som gjør det ekstra gøy å holde på med islandshest.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/11/2004 :  12:07:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vræl. Ikke si sånt når jeg ikke har TV -eller- noen til å ta det opp for meg :-s Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/11/2004 :  12:13:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehehe...sorry Gå til toppen av siden
Side: av 42 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.