hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 42

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  02:18:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Godt poeng!!;)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  10:01:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man må huske at det også er forskjell på en "stor brun" som har skritt, trav og galopp, og en islandshest med skritt, trav, tølt, galopp og pass. Det skal godt gjøres å ri bort traven til en "stor brun" - men det er ikke det vanskeligste man kan gjøre med en islandshest..

Opprinnelig postet av Formosissima

Man trenger ikke være så god( he he) for å ri bort traven til en "stor brun" ikke skrittet eller gallopen heller for den saks skyld.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  11:11:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror man skal være rimelig god for å få en stor brun til å miste traven helt, slik at det eneste den gjør er å skritte og galoppere ;-) Evt. ri bort galoppen, slik at det eneste den gjør er å skritte og trave. Dette er ikke noe vanskelig på en islandshest. Plutselig sitter du der med en to-gjenger; skritt og grisepass. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  11:45:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ri bort og ri bort......
Synes ikke det er så mye å skryte av når en "stor brun"( hvorfor kaller man den det?) har blitt så dauridd at at ingen av gangartene går fremover, skrittet er passgang, travet er takting og gallopen er x-taktig.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  11:57:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er sant Renegate, men det er gjerne litt enklere å finne det igjen hos de som bare har tre ;-)
Stor brun.. Hm. Det er vel et generaliserende "skjære alle over en kam"-uttrykk (smør på flesk dette), siden majoriteten av store hester er brune (dvs. alle andre hester enn islandshesten).
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  12:13:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror vi er rimelig enig der Formosissima

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Burkni99

Skrevet - 08/01/2005 :  00:29:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar!
Reynirs ridskola er bestilt

Husker NIHF butikken hadde en bok som het Islands unghästtrening och skötsel (kan ikke se de har den lenger).

Noen som vet hvor den selges?
Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  17:02:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei
ikke det at jeg veit mye om farger og sånt, men champagne genet er funnet hos noen hester fra Vatnsleysa.. Blandt annet i Helena, mor til Harry fra Stugudal..

Opprinnelig postet av Shadowfax

Har du bilete av desse hestane? Eller meir info... foreldre til Helene, til dömes? Eg har aldri höyrt om champagnefarga (kampavínsljósir :) hestar fraa Vatnsleysu... det var no denne hingsten, Glanni frá Skáney, som starta debatten. Om du har, eller gidd aa laga, brukarnamn og passord paa www.icelandic-horses.com kan du leita etter ei hoppe som heiter Hulda-Hnöll (hugsar ikkje kvar ho er fraa). Det er det naeraste eg har kome kampavínsljóst hjaa islandshest, men...

Töff farge paa Ófeigur paa VIPen din, forresten :) Sölvgraablakk? Korleis ein no seier det paa islandsk... skal ikkje freista :)
Gå til toppen av siden

Elding

Iceland

Skrevet - 08/01/2005 :  19:26:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElding  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElding  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Töff farge paa Ófeigur paa VIPen din, forresten :) Sölvgraablakk? Korleis ein no seier det paa islandsk... skal ikkje freista :)

Opprinnelig postet av avur

Móálótt-vindóttur er vel ordet du leter etter.

Elding og Skjóni = Best Gå til toppen av siden

Elding

Iceland

Skrevet - 10/01/2005 :  14:19:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElding  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElding  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Móálótt-vindóttur er vel ordet du leter etter.

Opprinnelig postet av Elding

Eller móálótt-hrímfextur ville vel passet bedre.

Elding og Skjóni = Best Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2005 :  09:07:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Anbefaler også Reynirs Ridsklola :)

Ellers så har jeg boken Islands Unghesttrening og skøtsel. Er skrevet av bl.a. Einar Øder Magnusson m.fl. Er en veldig fin bok som tar for seg de første årene, samt går litt inn på innridning og hva man kan kreve av en unghest. Likte den veldig godt, og leste den perm opp og perm ned da jeg hadde unghest (har fortsatt unghest, men han har blitt hele 6 år nå!)
Aner ikke hvor man får kjøpt denne boka nå, hva med å sende en mail til Mette Sand som har NIHF butikken og høre om den kommer for salg igjen snart, evt. om hun kan bestille opp et eksemplar for deg?
Ellers så kan du jo ta kontakt med Einar selv, han vet kanskje hvor den selges?

Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2005 :  17:08:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Hei!
Hingster må ikke avlegge rideprøven før de er 6 år.
Hingsten jeg har nå ble vist som 4 og 5 åring, da bare bygningsdom, og han fikk en samlet dom på 7.79 som er 0.1 poeng fra å bli 2. premiert.. Han fikk dårlig på for lange ører og høver.
I år må han i tillegg avlevere rideprøven da han blir 6 år i år, og derfor vurderer vi å ikke vise han, fordi han har lite aksjon i gangartene.

Håper dette gav deg noen svar!
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2005 :  22:27:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Løp inn på hestemarked for å advare folk nå :) virker bra. Så det begynte hehe *løpe tilbake til tvn*
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2005 :  23:16:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det var innmari koselig program :) Skjønte ikke helt hva all den filminga av fuglene hadde med saken å gjøre, men hestene var skikkelig nydelige! Spesielt den siste hingsten som blei født (= Søte dyra :) Gå til toppen av siden

vivian86

» VIP

Skrevet - 23/01/2005 :  01:21:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Og takk for godt svar! Det var jo tydligvis ikke som jeg trodde:) Kjedelig å være så nærme å få han premiert da! For lange ører, det var jo nesten litt latterlig da;)
Gå til toppen av siden
Side: av 42 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 2.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.