hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 42

dede

» VIP

Skrevet - 14/08/2003 :  09:30:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
HEI
ØKOZONEN KAN DU BESTILLE I TYSKLAND DEN SELGES IKKE LENGER I NORGE
BARE SØK PÅ ORDET ØKOZON (VERDEN)SÅ DUKKER DET NOK OPP NOE.

LYKKE TIL
Gå til toppen av siden

Leanne

Skrevet - 14/08/2003 :  12:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv å gå i skogen, mange bakker og stier. Det som hjalp min hest var rett og slett å tølte i slake nedoverbakker. Hjelper også å løfte litt på tøylene, så hesten skjønner hva du ønsker. Gå til toppen av siden

3ne
» VIP

Skrevet - 14/08/2003 :  12:48:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for ett godt svar, nå skjønner jeg hva dere mener. Har prøvd versade og det funket utrolig bra. Så takk Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2003 :  15:02:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
er du 100%sikker på at salen passer?? hesten min, som er naturtølter tølter ikke med saler som ikke passer, da blir det grisepass og trav...

prøv å gjør den ivrig, lett på bittet, er den framtung?? prøv og få den til å gå med bakparten under seg i skritt-rask skritt....i samløing, ganske tidkrevende, men hgugs å ros når det går bra...

Sa du islandshest??
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2003 :  18:29:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
vist at den søker mest trav så prøv å sko den med tyngre sko bake enn framme, og vist den er passaktig så prøv med tonge sko framme og lette bake.

klokker er også verdt et forsøk....

vist du ikkje får det til sjølv så er det kantsje lurt å oppsøke en islandshest stall i nerheten å få litt veiledning der i fra.

Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2003 :  20:50:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
syns ikke det er noe god løsning å begynne med sko/klokker, det er siste utvei....

velger han pass eller trav istedet for tølt???

Sa du islandshest??
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 19/08/2003 :  08:19:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Klokker er for å få høyere løft og hvis han ikke vil tølte funker ikke det!!... Ri masse i terreng og nedoverbakker..! Jeg annbefaler deg og oppsøke Nils Christian Larsen..! Han er en kjempe dyktig islandshestekspert!!! Ta noen kurs hos han

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2003 :  22:18:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet av erfaring at det med klokker fungerer veldig bra! for det er ikkje alltid at det blir brukt for å få høgere løft men det blir brukt for å gjøre det lettere for hesten...
jeg vet at det er mange islandshest folk som bruker det, og jeg vet at det fungerer fordi at jeg har vert med på å gangsette hester med klokker, det er effektivt!

både bjørn kjersen og baldur gardarson bruker det...

men vist du skal på kurs vil jeg annbefale stian pedersen, han er kjempeflink å undervise, og han ble verdensmester i år!!!
har gått på litt kurs med han og det er kjempe lærerikt...

Gå til toppen av siden

Sina

Skrevet - 23/08/2003 :  15:01:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Het Tøft!
Går du på Gjermundnes vgs?
Det gjør jeg også,andre året.Jeg bare lurte på hvem du er?
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2003 :  19:35:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei jeg går ikkje på gjermundnes men jeg har ver litt oppe på stall kjersem, og jobbet :)

Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2003 :  14:03:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
ingus, vet du om hesten din kan tølt i det hele tatt? og kan du?
er helt enig med de andre som har sagt at du bør få en time med en instruktør. Da finner du problemet og kan jobbe ut fra det.

klokker har tre funkjsoner:
1. den viktigste, nemlig å beskytte mot tråkk og skader i koden.
2. klokker kan hjelpe passaktige hester med å få renere takt, det funker ikke alltid.
3. har du en hest som går stort sett rent og er godt ridd, kna klokker brukes for å få enda mer ut av bevegelsene til hesten

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 24/08/2003 :  15:14:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på en ting: Er det lov å konkurrere med klokker? I dressur er det ikke lov å starte med beskyttelse på bena til hesten, blant annet fordi det kan påvirke bevegelsene til hesten. Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2003 :  19:47:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Ja! Det er lov å konkurrere med klokker i islandshestkonkurranser. Men de skal max veie 300 gram

Redigert av Inemor den 10/09/2003 14:44:38
Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2003 :  21:01:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg vet ikke hvorfor jeg heller.
Var på kurs med Hanne Borgersen for et par måneder siden, hun er helt oppgitt over denne konstruksjonen og kan ikke se hensikten med det.
Rett og slett en merkverdig konstruksjon som er vanskelig å forklare.
Hadde vært gøy om noen virkelig visste hvorfor de er slik.

Slik det er nå, hemmer ikke kun denne konstruksjonen plassen i forvisselen, den gjør det også vanskeligere å bygge om salen hvis den ikke skulle passet til hesten.

Klem fra Ine!

Gå til toppen av siden

Tina

Skrevet - 28/09/2003 :  20:32:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er veldig forskjellig fra hest til hest hvordan man får den til å tølte best. så jeg vil anbefale deg å dra på et kurs eller ta ridetimer med hesten din slik at du kan få riktig veiledning. det er ikke bestandig like lurt å prøve seg frem hvis du ikke er sikker på hva du gjør.. lykke til
ps: vent med å bruke klokker til du får hesten din til å tølte reint uten..
Gå til toppen av siden
Side: av 42 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.