hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva har jeg kjøpt meg inn i? :(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hva har jeg kjøpt meg inn i? :(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

xxxx

Skrevet - 16/11/2005 :  21:43:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neida.Som regel mindre dramatisk med fire hovne enn ett faktisk.. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  22:04:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm.. Leste innlegget ditt Nancy, og jeg er veldig glad for å få høre fra flere som har opplevd det. Utrolig synd at det gikk slik det gikk med hesten din. Det bildet av Ciscos bein blei tatt på søndagen. På fredagen hadde det vært omtrent slik du beskriver at din hest sitt bein var, hovent fra koden og opp til "rææva" (som trøndern på stallen sa ). Ingen på stallen, ikke en gang sjefen (som har holdt på med mye forskjellig hest i mange år) hadde ikke sett så stort bein. Men de fikk det heldigivs ned til dagen etter med antibiotika og kloraminomslag.

Nå ser det heldigvis ut som om det har bedret seg, så nå krysser jeg bare fingre for at ting ordner seg.. Men tro meg, ingen hest på stallen får så god behandling på beina (alle fire, ja) som Ciscopånnis.. :)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/11/2005 :  22:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeps.Ihler hadde aldri sett et så hovent bakbein han heller og han har da jobba der noen år.Det var derfor han spurte meg om det var greit å obdusere også.

Høres ut som hesten din ikke er så alvorlig angrepet da.
Et broddsår som min fikk satt også på et veldig sensitivt sted (kronranden), så det var masse bakterier sikkert på brodden som banet seg vei inn.
Bakbeinet er også lengst fra hjertet og der er det fra før av dårligst blodsirkulasjon,så det var visst ikke bra det heller.

Ja ja. Det høres ut som det er på retur i ditt tilfelle og det skal du være glad for.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  10:01:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nancy: Hoppen jeg nevner i mitt innlegg ble så tykk/ sprengt i benet at det begynte å piple ut væske opp langs hele ene bakbenet, kunne faktisk se ut som kvae fra trær, noe anelse om hva denne væsken kunne være?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  11:12:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Krysser fingrer og tær for dere Ragnhild!

Hadde ei avlshoppe på stallen med elefantbein som oppstod etter en akutt blodforgiftning. Hun fikk varierende oppfølging for å si det sånn og hevelsen gikk aldri ned. På en "bra" dag så hun slik ut:

http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=4986&galleri=show&side=10

Den fukse hoppen med føllet

..men når hevelsen virkelig blusset opp ble det adskillig verre. Huden sprakk enkelte steder og det rant "guffe" ut som Renegate også nevner i sitt innlegg. Hesten var aldri direkte halt. Heldigvis ble hun avlivet nå i høst (ett år for sent etter min mening - hun ble bedekket en mnd etter lymfangitten og gikk altså med den ekstra belastningen en drektighet medførte. Behandlingen bestod i jodomslag når det var på det verste. Sjelden ellers. ) Hun ble obdusert på Vet høyskolen, men har ikke fått med meg noen resultater derfra enda...
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 17/11/2005 :  11:31:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nancy: Hoppen jeg nevner i mitt innlegg ble så tykk/ sprengt i benet at det begynte å piple ut væske opp langs hele ene bakbenet, kunne faktisk se ut som kvae fra trær, noe anelse om hva denne væsken kunne være?

Renegate: Det der skjedde på hoppa mi også. I følge vet. var det vevsvæske som piplet ut.Helt j.....
Gå til toppen av siden

Liten

Skrevet - 17/11/2005 :  15:38:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å stakkars deg.
Litt av en situasjon.Om det skulle være slik at du vil prøve å heve kjøpet,vil jeg anbefale deg å ta kontakt med selger så fort som mulig.Og gjerne advokat også.(snakker av erfaring)
Det er ikke så lenge siden dette skjedde og da bør du ha en god mulighet til å komme gjennom.
Om ikke du ønsker å gi slipp på hesten må da dette være en typisk "avslag i pris" sak?

Hadde en fullblodshoppe med lymfangittben.Var et mareritt i 3-4 år før det liksom...tørket opp.Vet ikke hva som gjorde det.Var mye bandasjering,jodomslag,antibiotikakurer...og FY så dyrt det ble etterhvert med alle de vet-regningene.
Lykke lykke til.Krysser fingrene for dere.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  19:07:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Fy som det beinet så ut Opal! Nei, Cisco er heldigvis ikke så ille, men tror ikke det var så langt i fra på fredag. Men ting går fremover! Gå til toppen av siden

Swanja

Skrevet - 09/12/2005 :  10:06:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Ville bare tipse deg om at i noen tilfeller kan foring ha innvirkning også på hevelser o.l. Min hest har vært mye plaget med betennelse i bakbeinet, har alltid fått stoppet det før det har gått over til lymfagitt, og behandlet ham med antibiotika/pencilin rett som det var. Han fikk en slags form for mugg som la seg på innsiden av huden i koden. Så ut som tynne pølser, og nesten umulig å bli kvitt. Så foreslå dyrlegen min at jeg skulle forsøke å kutte ut alt som hette pelletert for, og det har jeg nå gjort siden august. Forer nå kun med Champion Gull, betfor og havre. Etter jeg har gjort det, har han ikke vært hoven i det hele tatt, og høvene hans som var dårlige pga dårlig blodsirkulasjon er også blitt mye bedre. Dyrlegen sa at det var noe med sterke (?) proteiner i pelletert for som ikke alle hester tålte så godt, og at dette ga en slags allergisk reaksjon med senket imunforsvar. Ikke sikkert dette har noen betydning for din hest, men på min hjalp det, så tenkte jeg kunne nevne det for deg. Det finnes også et pulver som heter Navilox, som øker blodtilførselen i beina på hesten, men dette er det stevne-karantene på.

Lykke til med hesten, det går nok bra til slutt
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  11:00:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forrige hesten min var en "lymfangitt hest", men heldigvis gikk det alltid bra. Passet på å rense sår, og om jeg merket at lymfangitten var på vei, la jeg på et kloraminomslag, og det forsvant alltid etter noen få dager.

Hadde et skikkelig stygt tilfelle etter hun hadde vært på beite en sommer da. Dagen etter at hun kom hjem hadde hele bakfoten svulmet opp fra hoven og hele veien opp! Ringte dyrlegen med en gang, og etter noen dager med omslag og leiing, ble hun helt bra igjen.
Ikke noe gøy når slike alvorlig ting skjer, så jeg håper alt ordner seg for hesten din:)

Hege Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  19:41:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Noen som kan svare meg på dette?
(La spørsmålet mitt under dette emnet i.o.m at det er samme problemet)

Den ene hesten min hadde ganske mye mugg når han kom, mest på det ene beinet. Vi begynte å behandle han samme dagen men muggen har vært vanskelig å bli kvitt. Det er først nå det ser ut som det gir seg(har hatt han i snart 2mnd). Men de siste to dagene har han begynt å hovne opp i den koden som var hardest rammet. Den første dagen var han ikke så hoven, men når jeg skulle slippe ut idag ble jeg litt bekymret.

Hvor lang tid kan hesten gå med mugg før det blir farlig?
Veit ikke hvor lenge hesten min har hatt det, men det skal jeg prøve å finne ut.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.