hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestenovelle, hjelp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestenovelle, hjelp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  00:02:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er en aktiv novelleskriver, men selvfølgelig når jeg skal skrive en bra en, er jeg helt tom for ideèr! Det må være en koselig hestenovelle, med en pang start som får leserne til å sikle etter å lese videre, med en overaskende slutt.. Men har dere ideèr? Hær står det stilt

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  00:05:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg liker ikke så godt "happy-endings" så hva med en litt brå, overraskende og trist slutt?
Og ikke om standard "hest blir mishandlet, jente redder den, får drømmehesten til slutt".

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  00:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja.. Men har ikke en aning om hav den skal handle om! Er enig med det "happy-endings"! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  00:25:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
den kan handle om villhester?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  00:36:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Kanskje det? ^^ Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  01:03:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Skal du være med på konkurransen til hest.no nå?

For de som ikke har fått det med seg.
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  08:21:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hehe =D Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  19:06:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal du være med på konkurransen til hest.no nå?

For de som ikke har fått det med seg.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

My thoughts exactly.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  19:58:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg svarte ja, det skal jeg ;) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  22:28:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Bygger videre på ideen til Anne jeg. Hva med en vill flokk med hester, som lever ute i ødemarka. Og noe med ett vakkert føll, som setter seg fast i ett piggtråd gjerde eller noe slikt. Etter noen dager uten vann f.eks., så blir flokken tvingt til å gå fra føllet, og la det ligge igjen alene, og så kan jo slutten være at føllet ikke klarer seg, e.l. hehe.. huff, dårlig fantasi ja ;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  22:43:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men det sto at det skulle være en koselig hestenovelle! Så tror det ender godt, men veldigt overaskende, kanskje? Sitter her å grubler som en, ja ... ;) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/12/2005 :  23:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo? Villhester, man må kunne en del om villhester før man begynner og skrive om det da. Og ikke skrive noe som er veldig usant.

Feks. At hest og eier er med i en ulykke. Eller at ei lita jente vokner opp og har drømmt noe.
Pangstart:(Begynne med ei god skildring, min mening)
Mørk svettet. Han var helt blødt. Øynene hans var store og mørke. Jeg så redselen i de. "Hjelp"- ropte de. Beina hans skalv, de var som beina til en lamunge som stor for første gang. Mørk steilet til, han fikk foten over bommen i hestehengeren. Jeg slet for og få den tilbake på den rette sida. men jeg fikk det ikke til. "Hva skal jeg gjøre nå"- tenkte jeg.
Mørk fortsatte og kave, han ble helt matt, øyenen hans glinset og det kom hvitt gørr ut av neseborene hans.
(Om drøm:
Mari satte seg opp av senga. Hun pustet, høyt og tydelig. Det var varmt, og ikke minst klamt. Hun kastet av seg dyna og gikk til vinduet og så ned på Kaldblodshoppa si som stod rolig ute i innheininga. "Pow"- Mari var lettet nå! )

Start med noe drastisk, så kommer kosen etterpå :) Alt blir veldig ofte litt kosligere når man har skrevet noe skrekkslagent før.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi.. skriv bøker du!! du har jo talent:) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:18:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oi.. skriv bøker du!! du har jo talent:)

Opprinnelig postet av Lopke

enig med Lopke!!

Kristine: skriv en novelle du også... tror det vill bli lettjente 1000 kroner på deg!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/12/2005 :  23:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha! Ikke skrem meg.
Bare det har med hest og gjøre så er det ikke noe problem(slik som sist nynorksstil, da skrev jeg om stallen).

Men hvor mange sider bør denne novellen være egentlig?
Edit; så hvor mange sider det var nå.

Redigert av - Bustetrollet den 08/12/2005 23:22:41 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  23:31:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja lett og skrive om hest :) men du formulerer deg bra og synes jeg.. også med tanke på alderen din. Flott. Hva med å skrive mer.. bland inn litt romantikk og kriser og kansje litt drama.. så har du en fyldig historie også om hest.

Hva med en historie om en dressurrytter (mann) som er veldig sexy og 2 stalljenter krangler om å få han? Og det kan være en happy ending at hu kloke :) velger hesten sin fremfor rytteren, og hu andre får mannen men så er han ikke så grei alikevel.. he he he
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.