hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye refleks ..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hvor mye refleks ..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  00:08:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
.. har du på når du er ute å kjører/rir?

Hvor mye burde man ha?

Selv har jeg fortøy, to ben reflekser og noen striper på kjeledressen. Av og til lykt på hodet og med er mørkt.

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  07:46:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
husk bakbeina.. eller refleks ridedekken.. Så er du like synlig bakfra som forfra.. Gå til toppen av siden

<3samson<3

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  07:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syns man skal bruke refleks på alle 4 beina, refleks ridedekken og refleks på martingal viss du bruker det.. pluss refleksvest på deg selv =P Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  10:28:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er gjerne litt fanatiker når det kommer til slik sikkerhets-utsyr :)
Bruker refleks på alle fire beina,refleks-fortøy,i halen,på begge tøylene/tømmene,på nesereimen(når jeg kjører,har ikke nesereim når jeg rir),på bommene på vognen,og blinkende lys samt refleks bak på selve vognen. Refleks-vest på meg selv er en selvfølge,og er stadig på jakt etter et regntett refleks-dekken...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  10:33:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har reflekser på alle fire bena, refleksfortøy og ridedekken på hesten. Selv har jeg refleksvest og refleksstripe rundt hjelmen. Har også refleks til og ha på stigbøylen liggende en plass, når jeg finner den kommer nok den også på.

Når jeg er ute med vognen har jeg reflekser bak på ryggstøtten og fremme på sjekene. Og så fant jeg ut i går at reflekslendedekkenet ( str.full ) til den andre hesten min passet perfekt som refleksdekken til ponnien, når han skal på tur med vognen. Det ligger akkurat frem til selen hans, og er perfekt i både lengde og sidde :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 22/11/2005 11:41:39 Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  10:40:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Har refleks på alle fire beina, refleks fortøy, og refleksvest. Halereima på ridedekkenet mitt er refleks, men leitar også etter eit godt, fora refleksridedekken.

Når eg køyrer har eg refleksvest, refleks på alle beina til hesten, 3 refleks bake på vogna, refleks på kvar side av sjekrene, og refleksfortøy utanpå selen Har ikkje køyrt så mykje i mørket enda da.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  10:54:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Bruker vanligvis benreflekser på alle ben (hvertfall bak), refleksfortøy, dekken med refleks (ikke refleksdekken) og vest. Syntes dette holder til vanlig bruk.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  11:23:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg er refleksfanatiker og har på refleks på alle fire hestebein, på halen, stigbøylene, tøylene, nesereim, refleksfortøy, refleksvest og ymse refleksbånd rundt armer og bein.

Husk på at om hest og rytter skiller lag i løpet av turen (les; man faller av) så er det en stor fordel at både hest og rytter er synlig hver for seg. Det hjelper lite at hesten er en lysfontene (hihi) om man selv ligger bevisstløs og "usynlig" i hovedveien.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  11:24:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Lene OT: Jeg kjøpte vanntett refleksdekken på Bjørge for noen år siden.... Har du hørt der?
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  11:29:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Godt poeng, Kajsa, tror mange ikke tenker på det.

Jeg er også refleksfanatiker, men da jeg skulle kjøpe refleksridedekken og refleksfortøy var de utsolgt. Så jeg bruker refleks på alle fire beina, i halen, på nesereima og stigbøylene. På meg selv har jeg refleksvest og refleksbånd på hjelmen.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  11:33:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lene OT: Jeg kjøpte vanntett refleksdekken på Bjørge for noen år siden.... Har du hørt der?

Opprinnelig postet av Kajsa

De har det fremdeles, men var utsolgt (bortsett fra til Shetland) da jeg var der på lørdag..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  12:20:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaisa: Ja,vet...men de har da vært utsolgt hver gang jeg har vært innom... Dessverre så er jeg såpass sjeldent i byen også. Men mulig jeg kan bestille derfra og få han til å sende det...? Hm...
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  13:15:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker minimum 2 benreflekser (bak), og refleksvest, men bruker stort sett også refleksfortøy, refleksdekken og halerefleks i tillegg (samt hodelykt hvis jeg skal i skogen, slik at jeg ser elgen;))
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  13:37:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg bruker refleksbandolær og refleksbånd rundt begge overarmene. Hesten har reflekser på alle fire beina og refleksfortøy.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  14:17:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Bruker refleksdekken, 4 beinreflekser (som regel, noen ganger to), fortøy og vest til meg + at det er litt på dressen min..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  19:31:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror jeg og Bajass ser ut som blinkende juletre i bevegelse Har fotreflekser på alle 4 beina, Y-refleks og refleks på tøylene og på stigbøylene. Blinkelys i pannereima på Bajass Jeg har refleksvest, blinkelys på venstre arm og hodelykt.

Når jeg hadde sikkerhets stigbøyler med strikk så hadde jeg noen ganger blinkelys i strikken også

Man får aldri for mye refleks Og lys gjør jo at andre ser oss også

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.