hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rykte spredning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Rykte spredning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  12:51:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg synes det er utrolig mye omdsinnet ryktespredning her i hestemiljøet.. er det noen som har noen mening om dette... hadde vært morro og høre hva andre syntes...

mange får mye ødelagt av ididotiske rykter...

mvh Mia.....

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  14:12:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange historier som går ja..
Hørte selv en da jeg skulle selge den forrige hesten min. Ei som spurte hvordan det gikk med salget, og føyde til at hesten min drev å "kasta av ryttere", noe som ikke var sant i det hele tatt (hesten hadde stoppet på et stevne så rytteren hadde falt av, og dette fordi hesten hadde vondt! Hesten hadde aldri stoppet før, så den ble sjekket på stevnet og "reparert", og ble frisk og fungerete deretter meget godt). Da ble jeg passe irritert!!

Tror hestemiljøet enkelte ganger er ekstra flinke til å skape slike rykter...

Hege Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  14:26:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hestemiljøet er noe for seg selv. Det er mange grunner til det.
1)Opphopning av det kvinnelige kjønn, og her sier jeg ikke jenter med vilje, de vokse er like ille.
2)Ekstremt mange måter å komme til mål på; dvs mange forskjellige meninger om trening og hva som er riktig for hesten
3)Snobberi
4)Misunnelse
5)Ønske om å være bedre enn andre.
6) Det som binder folk sammen er at man driver med hest. Mange spesielle personligheter og meninger ute å går.

Listen kunne sikkert pågått i evighet; men JA, hestemiljøet er spesielt, og det skal ikke mye til før rykter går. Det gjelder vel bare å forsøke å være varsom med den en sier selv og ikke være med på å spre rykter. På tross av dette er nok også hestemiljøet et veldig godt alternativ til mange andre miljøer, så det er bare å lukke øra og fortsette å drive med det vi holder på med, nemlig å dyrke hesteinteressen vår =)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 23/11/2005 :  15:02:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke være mer enig med dere! Og som sagt, de voksne er faktisk ikke noe bedre enn de unge jentene...
Det eneste man selv kan gjøre med det er å prøve og overse og jobbe for et godt stallmiljø i sin egen stall og kanskje et godt klubbmiljø i den klubben man er i.
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 23/11/2005 :  15:25:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke vært borti slike alvorlige rykter, men har opplved mye baksnakking, som blant annet såret meg så mye at jeg ikke trives på stallen lengre. Vurderer å slutte, og begynne i en annen stall som jeg holder til i. Slike folk vet bare ikke hvor mye de ødelegger =/ Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 23/11/2005 :  16:48:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Baksnakking/rykte spredning er dt vel i alle hestemiljø!

Veit selv at dt går en del rykter om meg litt her og der, og mange små usannsylige fallske rykter oxo... som eks at jg hele tiden datt av forhesten jg hadde i fjor da henne hele tiden bukket!!

For det første bukka henne bare 2ganger i løpet av de 5mnd jg hadde henne, og ingen av de gangene falt jg av Så dt går vel mest i sånne små rykter regner jeg med????
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/11/2005 :  17:48:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Dessverre vet jeg om mennesker som skriver ganske ondsinnede rykter rundt på internett, blandt annet om hestemishandling o.l. Det kunne ødelagt mye om folk ikke hadde kildekritikk..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  18:04:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dessverre vet jeg om mennesker som skriver ganske ondsinnede rykter rundt på internett, blandt annet om hestemishandling o.l. Det kunne ødelagt mye om folk ikke hadde kildekritikk..

Opprinnelig postet av lino

Har vært bort dette jeg også.. utrolig kjipt.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  19:22:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Dessverre er det mane onde rykter ute og går - har selv vært borti mange. Er enig med de første innleggene. Det er veldig mye misunnelse og snobberi - men jeg tror ikke man kan hindre det.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  19:32:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
En fjær blir til fem høns...
-Marte Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  00:47:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en "hyggelig" opplevelse for noen år siden... Hadde en islandshest på halvfôr. Jeg hadde ikke peil på islandshester og syntes dette med tølten var utrolig kult. Red for instruktør og lærte om gangartsriding og hadde det i bunn og grunn veldig gøy. Men, hesten var fryktelig kjedelig. Han hadde "ingen" personlighet, fant aldri på noe sprell, ville helst skritte til verdens ende og var forferdelig A4. Dette var jeg så syndig å fortelle til eieren da hun spurte hva jeg syntes om hesten. Jeg ordla meg selvsagt annerledes til henne, men jeg gidder ikke lyve og spesielt ikke om jeg får et direkte spørsmål. Men, jeg føyde til da, at på dagens tur hadde jeg holdt på å ramle av fordi hesten plutselig begynte å galloppere opp en bakke og jeg var totalt uforberedt der jeg satt barbak og med lange tøyler.

Historien hun fortalte videre til de andre på stallen var dog at hesten tok ut med meg på tur hele tiden og at jeg falt av ham støtt og stadig fordi jeg ikke gadd ri ham men bare satt og røykte oppå der!! Jeg røyker ALDRI når jeg rir! Aldri, aldri. - og det visste hun godt. Ramle av hesten gjorde jeg aldri, jeg bare kjedet meg (hesten jeg hadde før det var en traver, da er det litt omstilling og komme ned på en liten ponni som synes det beste i verden er å gå i musetempo rett fram). Uansett, den gang var jeg 20 og hun som eide hesten var rundt 40.....

Dette er selvsagt bare en liten og ubetydelig historie, men det er ofte slik det blir. En bitteliten greie blir vridd og vendt på og tatt helt ut av kontekst.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  12:26:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. ja, det er mange rare ting som går i hestemiljøene. Men regelen en fjær blir til ti høns er vel ganske passende

Jeg fikk høre at jeg hadde jo kjøpt islandshest fordi jeg ville ha spranghest, men ikke hadde råd til det. Haha...
Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Har ikke spesielt lyst på spranghest, og hadde jeg hatt det, kunne jeg sikkert fått en dugelig for de ca 40 000 det kom på alt i alt!

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  13:31:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ehm, islandshester er jo utrolig dyre, er de ikke?
Folk kommer med latterlige påstander innimellom..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  13:37:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det er da ikkje berre i hestemiljøet det foregår ryktespredning og att ei fjær blir til fem høns. kan være like gale i andre miljøer og i små bygde f.eks.

Minnest veldig godt for 2 år siden da dattra mi var 2,5 år snart 3 og hesten min var drektig. Dattra mi gjekk jo og prata om hesten mamma baby. hesten til mamma skal ha baby. Men dei med lange øyrer oppfatta gjerne berre mamma baby. mamma skal ha baby. hehe.

Så gjett om det gjekk rykte på bygda her om att eg åleinemor og greier skulle ha små igjen. hehe. litt morsomt var det ja for barnefaren var vist eksen min fordi folk hadde sett bilen hans hos meg. naturleg nok hadde dei det,. Vi har da to unger i lag som han henter annakvar helg så det skulle da berre mangle att ikkje bilen hans blei sett hos meg av og til. Jaja folk får berre snakke for meg. Eg fekk no aldri noko baby eg da, men hesten fekk. hehe

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  14:35:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
huff..

Det er så utrolig tåpelig hvordan folk greier å snu og vende på ting, og få det til å høres helt annerledes ut, enn i første omgang.. veldig typisk!

Kjenner meg igjen med det "bygderykter" opplegget, det er vel den eneste grunnen til at jeg er glad jeg flyttet fra bygda til byen, endelig slutt på rykter.. foreløpig!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 24/11/2005 :  15:35:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja....det er mye rykter ute og går i hestemiljøet! Og også i bygder ja... så hvis en driver med hest og i tillegg bor i bygd, ja da er en ille ute!

Hestefolk med tilgang til internett kan også være en kilde til mye drittslenging! Forum/gjestebøker(som hestemarked) er en farlig plass hvis rykter kommer ut, de blir spredt som ild i tørt gress, og det viser seg at hestenorge ikke er så stort som mange tror!

Jeg har lest mye rykter på heste-nettsider, det virker som enkelte kun er interessert i å spre mest mulig dritt om andre til flest mulig...jeg har opplevd at ting blåses vanvittig opp, og at en blir stemplet som dyremishandlere...til og med folk som ikke noen gang har møtt vedkommende kan tenke "å jaa..jeg har hørt om henne....hun er jo dyremishandler..." Hallo! Etter å ha sett hvordan rykter kan vrenge på sannheten velger jeg å ikke tro på dem før jeg har sett det med egne øyne!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.