hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye kan man blande seg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvor mye kan man blande seg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

HurricaneGirl

Skrevet - 26/11/2005 :  15:43:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun skal ikke blande seg borti hva du gjør med hesten din, med mindre hun SER at du behandler hesten din feil!
De som er i stallen ``min`` ser jeg også sjeldent på tur, men jeg vet at de rir hestene sine uansett! Vel, ikke alle er like flink til å ri hestene sine der men de er jo dems sak! Jeg blander meg ikke inn i hvordan de behandler hestene sine så lenge de ikke mishandler den...

Og dessuten, det er jo ikke alle hester som har godt av for mye trening, heller!

Knegg fra Lizzie og Tassen<3
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 26/11/2005 :  16:52:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spør du meg, burde du ikke svare. Hvis du synes det hun gjorde er dumt, og hvis du da svarer er jo du også dum. Så jeg synes du skal være den voksne i den saken og drite i det. Så lenge du vet at du steller godt med din hest og trener den nok, så skulle vel det være nok. Hvem bryr seg om hva hun synes vel?
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  17:03:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lino

Du sier at du har vært syk i en uke og ikke fått ridd hesten skikkelig, m.a.o- en dag fri? Haha hadde jeg stått på samme stall som deg så hadde jeg vel blitt anmelt til dyrevernet da jeg har gått på krykker i 3mnd nåog vært minimalt i stallen da jeg er avhengig av bil&sjåfør Andre har vært så snill&grei og ordnet boksen og mat til hesten men han har ikke blitt brukt da jeg ikke vil at "alle" skal bruke han og at det blir ujevnt!

Syns ingen andre har noe med hvordan vi behandler hestene våre så lenge hesten får mat og komme ut(i gjerdet) og ellers allmen inntrykket til hesten ser friskt ut
Som sagt tidligere her så har noen alt for lite å gjøre
Jeg kjenner at jeg egentlig blir litt misunelig på deg lino siden du er i stallen på dagtid og får trent hesten din i dagslys

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  17:15:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
hehe, ja - men nå begynner jeg på skolen igjen på mandag, så da er det slutt på dagslys mens man rir..
Huff, jeg skjønner jo at dere har rett i at jeg ikke burde bry meg, men jeg er så utrolig redd for at noen skal synes jeg gjør noe galt. Det har nok litt med at det gikk en hel del rykter om min søster og at hennes hester ble mishandlet osv for ikke lenge siden, og jeg så hvor ødeleggende det var og er livredd for det samme. Men, men..

Jeg vet at hesten min har det bra :)

Mathilde: Jeg tenkte ikke svare tilbake på samme måte,men fortelle henne at hun ikke behøver å være bekymret for hesten min, han har det helt fint og jeg er fullstendig kapabel til å ta vare på ham selv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  18:24:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg blander meg ikke i andres hestehold så lenge det ikke går "på helsa laus" for hesten eller resten av stallen.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  00:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
En dag fri er vel bare godt for hesten synes jeg.. tror vel egentlig ikke alltid det er like gøy for hestebn når vi mennesker sitter og kommanderer :)
Virker litt rart med hu dama at hu skrev brev til deg. En litt voksen person hadde vel klart å si dette ansikt til ansikt eller ta en telefon. Sånne lapper eller brev er veldig ødeleggende. Jeg synes IKKE det er synd for hesten din.

Til Roxira: Ikke hør på sånne dumme meninger. Det ligger sikkert litt sjalusi bak og dette vet de sikkert er et ømt punkt. Vis din stolthet og fortsett med hest. Tviler på du er så tung at det er synd på hesten, de er mye sterkere enn vi tror. Spring heller opp til hesten og vær ute. Det er bra mosjon å ri også. Neste gang du får sånne dumme kommentarer så si at det faktisk sårer deg.. Det kan være at de tenker seg om når de kommer hjem.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  01:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Slike ting er vel hovedgrunnen til at vi blei lei av å oppstalle på stor stall, og valgte å bygge en egen liten en hjemme!
Nå har vi stall, store uteområder, ridebane og forer med godt for.
De 2 hestene våre får nok vært litt mer hest en de jeg før har oppstalla på rideskolen.

Men selv ikke da kommer man utenom slike folk.
Kremlin skulle være med på dressur-kurs med trener sørfra i helga.
Men pga et sår måtte hestepasseren min leie en skolehest i dag, så skulle vi heller se det an og ta med Kremlin i morra.

Det er bare å glemme.
Hestepasseren min fikk virkelig høre lite hyggelige ting.
Å ha hester uten sko er misshandling.
Og ikke burde hun ri en så ung hest heller.
Dette lirte treneren av seg UTEN å ha sett hest og rytter sammen!

At en utdannet instruktør skal tre sine meninger om sko / ikke sko nedover hodet på elever synes jeg er ille.
Og det å vurdere en hest og en rytter uten å ha sett dem er latterlig i mine øyne!
Neivel så har hun ikke like mye erfaring som enkelte andre.
Men det at hun og Kremlin har kjemi og samspill teller mye.
At hun rir skånsomt, og tenker som meg er viktig siden jeg ikke rir selv lengre.
Og med et slikt grunnlag og en god instruktør kan man komme langt.
Faktisk er det ikke mange av de såkalte "gode" rytterne heromkring jeg ville overlatt hestene mine til...

Trenger vel ikke legge til at Kremlin ikke skal på kurset i morra, selv om han er frisk og ustyret ligger ferdig pakket i gangen.

Å inndirekte bli kalt dyremisshandler pga at jeg ikke synes man må sko hesten for enhver pris, så lenge hesten har det bra barfot, er ganske kjipt.
Om det skulle vise seg at Kremlin trenger sko, ja da skal han selvfølgelig få det.
Er ingen barfot-fanatiker jeg.
Men ikke fordi andre, ( av uvitenhet ?? ) mener at jeg misshandler han.

Blir litt oppgitt av slike ting.
Trodde at det var en tilbakelagt periode.
Har nemlig vært dyremisshandler før.
Både for at jeg red distanse i noen år, og for at hesten var ALT FOR MYE UTE!

Vi får vel bare le litt av slike ting og fortsette å holde hest på en måte som gjør at både hesten og eieren har det bra!

Anette Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.