hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vant en million eller to
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Vant en million eller to
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Molly

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  21:15:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Hva ville du ha kjøpt til hesten(e) din(e) hvis du vant eller fikk 1 million eller 2 Og da ser jeg bort fra hvis du kjøpte hest for disse pengene

Drømmen min er da og kanskje bygd egen stall på egen stor tomt med mange mål jord(udyrket) og uteområde. Store lyse,luftige bokser med vindu i hver. Stort lyst salrom, vaskeboks/spilt, forrom med frysere e.l. til kraftfor, varm rytterstue og skap til hver boks(4-10 bokser). Bred midtgang og sponrom , låve til høy og varme rom til dekkener

Hadde nesten garantert kjøpt litt nytt utstyr- bomløs sal som ser ut som engelsk sal Og litt sære/uvanlige hodelag/grimer/dekkener osv.
Liker litt ting som ikke "alle" andre har Sær ja sikkert Og sikkert masse mer som jeg ikke kommer på i farten

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  23:06:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er en ganske nøktern person, så jeg tror faktisk ikke jeg hadde kjøpt noe spesielt nytt, hadde nok puttet pengene i banken, investert i aksjer eller noe lignende. Hadde nok kjøpt noe nytt av småting, men ikke snakk om mange titusener.
Og kjøpe/bygge en stor flott stall koster nok mye mer en EN million, og for ikke å snakke om hva det koster å holde den!!!
Ønsker ikke å bli mangemillionær jeg, er redd det hadde blitt mange problemer...

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:10:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med Torhild.. Bedre å spare dem til noe som jeg virkelig kan trenge ;) Men kunne gjerne ha tenkt meg å ha oppdatert stallen hjemme litt, med innlagt vann og vannkar. Samt kjøpt en sal som passet Aromayo perfekt.

Resten ville jeg ha spart, til den tiden kommer hvor jeg kanskje havner oppi en skikkelig pengekrise! Da er den millionen god å ha!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:27:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Trenger også en del nytt, dyrt utstyr for tiden; slikt som sal(er), arbeidssele og vogn(er).

Jeg ville revet onkels gamle fjøs og bygd en liten, fin, moderne stall der istedenfor. Den er temmelig liten, så pengemessig hadde det gått, men jeg tror ikke jeg hadde fått meg til å gjøre det når jeg "bare" hadde 1-2 millioner..

Resten ville jeg satt i banken, for i kveld er jeg svært så fornuftig. Kanskje investert i noen interessante akskjer.

Kopi av melding:
Resten ville jeg ha spart, til den tiden kommer hvor jeg kanskje havner oppi en skikkelig pengekrise! Da er den millionen god å ha!

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Et par millioner i baken blir bare mer og mer.. Tror ikke det blir noen særlig krise noen gang om man hadde hatt såpass med penger.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:40:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tja, vet ikke om det hadde vært nok med en million eller to til mine planer. Men planen jeg fortalte gamlegutt på tur nettopp for noen få dager siden var:
Finne en fin beliggenhet, bygge hvilehjem for eldre og misshandlede hester, rehabiliteringsenter med basseng og hele pakka, store flate fine jòrder, treningsbane og treningsoval ( rundpaddock ). Og kunne drive med alternativ behandling av hestene, ha ansatte utdannede folk.
Lyse fine bokser og kr.fòr av tørkede urter og planter.

Ja og så ville jeg ha kostet på gamlegutt ei ny vogn, lett og pen vogn til ham :o)
Den andre gutten min vet jeg ikke riktig hva skulle fått, han har det meste men jeg hadde nok kommet på noe tenker jeg ;o)

Jaja, det var mine drømmer...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/12/2005 :  23:42:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
spart de så lenge som mulig..
Tror ikke jeg hadde brukt de først og fremt på hest, men KLÆR *sikkle*

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  08:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ridehall!!!!! Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  09:46:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har det jeg trenger jeg, så pengene hadde jeg nok satt i banken:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  10:00:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette har jeg tenkt på flere ganger...

* Først ville jeg kjørt opp til BE.

* Så kjøpt en Landcruiser eller Hi-Lux.

* Kjøpt en Ifor Williams eller Umeå släp.

* Kjøpt en Foenix dressursal.

* Gitt en del til foreldrene mine.

* Satt resten inn på konto.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  15:23:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Hmm...
Hadde nok kjøpt MASSE utstyr og dill dall til hestene for det :P
Hadde også pusset opp stallen, lagd grusbane og løype på mangfoldige meter til traverne våre,
og kjøpt karbonsulky, og kun det beste og nyeste traverutstyret som ingen andre hadde.. :P
Hehe :P
Heldig for meg at det er lov til å drømme :P

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  22:59:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg hadde vunnet en million eller to hadde jeg kjøpt en ny kjøresele(bogtre) til hesten min i skikkelig bra kvalitet og en ny roadcart i litt lettere modell enn den jeg har nå. Også hadde jeg nok invistert i et stübben hodelag. Og sist, men ikke minst; et helt nytt regndekken av høy kvalitet(buccas ell lignende)... Har egentlig sett meg ut det perfekte dekkenet til henne(husker ikke merke), men det koster 1500-1700 så det er alt for syrt for meg!!! hehe...

Resten ville havnet i banken så lenge...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  23:19:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
*Kjøpt meg en skikkelig sele i brunt lær.

*NY MOBIL!!!!(ikke hesterelatert..men noe jeg ønsker meg veldig! Hehe.)

*Til våren hadde jeg kjøpt meg en utrolig snaysen bomløs sal! Husker ikke merket akkurat nå..

*En del "vanlig" utstyr..sånn som man aldri får nok av..(dekken, grimer, ridebukser osv..)

*Så hadde jeg satt resten inn på konto og investert i setfikat og bil(les: Dodge RAM 3500!! *sikle*) når jeg ble 18 ;)

Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  23:32:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
ville bygd opp et ridehus;) og fått inlagt varmt vann + vaskespilt i stallen, så ville jeg kjøpt en hestehenger og noe hesteutstyr..;) vet at jeg hadde trenkt mer en 1-2 milioner på dette da men...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  10:17:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde bygd litt mer stall... men ikke så voldomme greiene... to millioner er ikke stort hvis man ikke er forsiktig.. kanskje jeg hadde spandert på meg en ny sal og en henger... muligens en bil... så hadde jeg vel satt opp en hall til sauene.. det er ikke så veldig dyrt.... men mannen min har nå litt han skulle ha sagt han også.... heldigvis... ellers hadde det blitt to mill i sjokolade
mvh Mia.....
Redigert av - Goytil den 08/12/2005 10:18:14 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  11:58:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg ville ha isolert fjøset og satt inn stallinnredning der, isolert stallen, isolert og pusset opp salrommet slik at alle bløte dekken kunne tørke*sukk*.

Ellers ville jeg ha kjøpt dekken, bomløs sal osv osv. Bare dilldall jeg egentlig ikke trenger.

Men de som selger glava blir nok glade den dagen jeg får kloa i noe penger

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 08/12/2005 :  22:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ha kjøpt en henger og kjøpt inn hindermaterialle. Og kansje kostet på et lag ny sand på ridebanen min :) Og så ville jeg sikkert ha kjøpt en del dill og dall til ponnisen , og fått tilpassa en (eller to) sikkelig merkesal... Men håper at noen av drømmene skal gå i oppfyllelse etter komf. uansett :P Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.