hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bra rideleir?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Bra rideleir?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  20:50:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Noen tips til gode rideleirer? tenkte å slenge meg med på rideleir med lillesøster, da det er hennes første gang. Stedet må ha både store og små hester/ponnier og passe alle nivå.
www.hestene.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  21:15:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvis du ikke vil reise for langt er Sulseter absolutt til å anbefale. Jeg har ikke vært der på leir selv, men jeg har ridd for Kari Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  21:18:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvis du ikke vil reise for langt er Sulseter absolutt til å anbefale. Jeg har ikke vært der på leir selv, men jeg har ridd for Kari og hun er veldig flink (og jeg har gått i klasse med datteren deres, men det er kanskje mindre viktig ;-). Folkene der har kanskje ikke utdanning, men de er veldig flinke både med mennesker og hester - og tar alt i rytterens eget tempo, i stedet for å kreve at alle skal kunne det samme hele tiden.

Dette er en leir hvor man både rir på bane og tur - man blir nok hverken verdensmester i sprang eller dressur der, men man lærer det grunnleggende og litt til på en god måte. De har både store og små hester.
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  17:36:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vil bare si at jeg har negative inntrykk fra Sulseter. Vært der selv på rideleir. Var totalt bortkastete penger. Lærte ingenting. Sure folk (hun ble sendt hjem men det var først på slutten av uka). Dårlige hester. Hadde det vært nærmere hjemme hadde jeg dratt hjem temmelig kjapt. Koste meg ikke særlig der nei. Men nok om det.

Vil anbefale Grorud Gård i Andebu. Utrolig flott sted, med utrolig bra hester. Brukt masse penger på rideleir der selv. Elsker folka, maten, miljøet, hestene og du lærer masse :)

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  17:39:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Som jeg skrev så er ikke Sulseter stedet å dra til dersom du vil bli verdensmester i noe. Da har du kanskje ikke lest heftet godt nok heller ;-) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  21:02:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
En veninne av lillesøster (som er snart 12) trivdes som bare det der, mest fordi det var trygge forhold og snille hester. Ikke vet jeg, men jeg har vurdert stedet selv, siden jeg skal være med mest for å passe på 3 12 åringer. Jeg er ingen verdensmester og ikke kravstor
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:05:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vel mitt inntrykk var veldig negativt. Fordi folka var sure, jeg lærte ingenting og koste meg absolutt ikke. Jeg fikk en "snill" hest, det første den gjorde var å løpe avsted med meg. Kanskje jeg er veldig kresen på hester men skal jeg betale masse for å ri i en uke så er det fint å få en hest som faktisk går fremover uten at den stikker av over fjellheimen. Dessuten fikk jeg absolutt ikke noe utav undervisningen heller. Hestene nektet å gå i hjørner og ja. Endte bare opp med en elendig selvtillit og gråt meg i søvn hver dag jeg var der omtrent.
Sier ikke noe om å bli verdensmester, dro da absolutt ikke der for å bli verdensmester! Dro dit for å kose meg i fjellet på hesteryggen men jeg koste meg ikke et sekund der.
Men det er min mening. Men hvorfor bruke penger på et sted man ikke koser seg skikkelig og som har fine hester? Dro senere til Fjellrittet og der koste jeg meg så mye at jeg var der fire ganger på rad. Der var det koselige folk og bedre hester til tur har jeg aldri møtt på =)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:13:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Rebekka: "hester som nektet å gå i hjørnene"? Det kommer vel helt an på hvordan man rir hesten ;-) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:31:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vel, de som jeg kjenner som har vært der sier noe helt annet, de mente at hestene var snille og trygge og at de lærte mye.

Sunniiva

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:35:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Atlungstad hestesportsenter er et fint sted å være på rideleir.

Jeg skal dit i sommer

Bilde fra det kan du se på vipen min..Bilder av meg og Star.

Der er det snille hester, snille mennesker, god mat. Der rir man to ganger om dagen. Sprang og dressur. en dag i uka rir man barbakk ( eller hvordan det nå skrives) i dressur timen.
Det er utebane der, ridehus og fine tur muligheter. siste dagen er det gymkhana eller svømming med hest.
Jeg koste meg skikkelig når jeg var der i fjor. Og jeg fikk mange nye venner.
Man kan også ha med seg egen hest. Det er både ponnier å hester der.

De skolehestene er der:

Shiba. New forest/ Araber.
Star. Haflinger
Børkur. Islandshest.
Jonki. Islandshest.
Maria. Fjording.
Jeppe. Welsh.
Kamil. Araber.
Tequilla. Halvblods/ Døl.
Profit. Dansk Varmblod.
Admial. Dansk Varmblod.
Karius. New Forest. ( Min Yndlingshest )
Zevs. Welsh Cob.
Atilla. Welsh Cob. ( Far til Zevs)
Claus. Welsh.
Troya. Tinker.
Fri. Pinto Ponni.

Det er kjempe fint på Atlungstad

Mvh. Sunniva :)
Redigert av - Sunniiva den 07/01/2006 22:56:56 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:40:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Horses: Et bra tips, men litt for langt unna tror jeg.

Sunniiva

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:59:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kanskje..

Men når jeg var der, var det en jente som kom fra Bergen der.

Jeg selv bor bare 6 km. unna

Mvh. Sunniva :)
Redigert av - Sunniiva den 07/01/2006 23:01:38 Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  00:02:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rebekka: "hester som nektet å gå i hjørnene"? Det kommer vel helt an på hvordan man rir hesten ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Når hesten har lært seg uvaner er det ikke lett å lære dem av med det igjen. Dessuten er det mitt ansvar og lære opp hesten igjen når jeg har betalt penger for å ri på rideleiren? Føler ikke helt det nei.

Dessuten prøver du å si at jeg ikke kan ri?

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  00:03:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hvor bor du horses? jeg bor i romedal, ikke langt unna atlungstad
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  01:02:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når hesten har lært seg uvaner er det ikke lett å lære dem av med det igjen.Dessuten er det mitt ansvar og lære opp hesten igjen når jeg har betalt penger for å ri på rideleiren? Føler ikke helt det nei.

Greit nok. Jeg har aldri ridd en hest hos Sulseter som har hatt denne "uvanen", men OK. Mitt inntrykk av stedet er at de får til mye med det hestematriellet de har. Det er stort sett døl, fjording og noen varmblodser og hestene er OK for den bruken som vises til i heftet for rideleir osv.

Jeg har også ridd hester som gjerne vil inn i midten av banen; da gjelder det å passe på at hesten ikke gjør det.

Kopi av melding:
Dessuten prøver du å si at jeg ikke kan ri?

Nei.

Det eneste negative jeg har hørt fra noen som har vært på Sulseter var fra ei jeg underviste litt; hun falt av på tur og ble dratt etter stigbøylen i galopp. Det negative var at hun falt av, og ble redd. Ikke at det var hos Sulseter.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  17:33:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei, Mari=)
Viss du ikke bor på andre siden av jordkloden, kan jeg anbefale deg Geilo Hestesenter. Der er det skikkelig bra hester som har blitt ridd som hobbyhester og er snille. Folka der var skikkelig greie og lærte deg virkelig nyttige ting. Det er også en nydelig plass og alle hestene ser ut til å trives=)

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.