hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fullblods-serien?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 fullblods-serien?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

absinthe

» VIP

Skrevet - 14/01/2006 :  00:45:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
jeg var medlem i pennyklubben for mange år siden, da jeg var mindre, og hadde alltid sans for wonderserien, som den da het...
har lyst til å ta opp tråden igjen, lese de gamle igjen, samt de nyeste!
men så var det det da... hvor mange bøker er det blitt i serien?
og er det noen som har gidd til å ramse opp titlene på de? Skal gå til innkjøp, så er greit å vite hvilke jeg mangler :)

www.serox1983.piczo.com

Karen&Missy

» VIP

Skrevet - 21/01/2006 :  13:06:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaren&Missy  Svar med kopi av melding
Eg har berre nokre bøker av serien eg og, men eg kan ramse opp dei eg veit om:

Ashleigh og Wonder
Wonder, rask som vinden
Wonder i strak galopp
Seier for Wonder
Wonders føll
Wonders sønn
Samantha og Pride
Sierras Hinderløp
Prides storeutfordning
Prides siste løp
Wonders søster
En hjemmløs påWhitebrook
Ashleighs dagbok
Rømlingen
Cindy og Glory
Glorys triumf
Glory i fare
Ashleighs farvel
Glorys rival
Cindys hjertesorg
Cindy og villstyringen Champion
Hurtig som lynet
Cindy blir jockey
Cindy og Honor
Vonde minner
Den heldigste jenta i verden...
Melanies skatt
Sterling får en ny sjanse
Problemer for Christina og Sterling
Rideleir på Saddlebrook
Trøbbel for Melanie
Dylans valg
Melanie må reise

Dette var dei bøkene eg veit om i serien

- Karen & Missy - Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 15/02/2006 :  02:33:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
tusen takk :D var til stor hjelp ;)
www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  20:27:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Videre fra Melanie må reise kommer disse :

- Cassidys dilemma
- Venner på hesteryggen
- På veddeløpsbanen
- Dødt løp
- uten Wonder
- Star i fare
- Påmålstreken
- En levende legende

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:11:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Serien handler ikke om veddeløp hele veien da. Var en periode den fulgte Christina og vennene hennes som drev med feltritt. Nå er den derimot på riktig vei igjen, og bra er det, for om du spør meg så er den feltrittsdelen det svakeste som er kommet ut i serien..

Selv om serien går litt omatt og omatt så blir man jo aldri lei

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  23:04:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har kommet over flere av disse bøkene, dog på originalspråket på amazon.co.uk, om det ikke plager å lese på engelsk:) Der var de riktig så billig.

Skjønner sånn ellers at jeg virkelig "henger etter", jeg sluttet å lese omtrent der denne Glory dukket opp.Men så er jeg nysgjerrig. Handler "Uten Wonder" om gode gamle Wonder?? :-) *må få vite*

Forresten er vel noe av grunnen til endring i tema muligens at Joanna Campbell ikke har skrevet alle bøkene :)

Guro
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  23:47:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om jeg ikke husker helt feil så handler "Uten Wonder" om når Wonder dør... Kjempetrist og lese, særlig når en har fulgt Wonder fra hun var føll. Men serien tar seg opp etter det, og er ganske kjekk og lese nå.

Ellers så er jeg enig med "Ullsokken", bøkene om feltrittene var ikke så morsomme og lese. Men nå er de tilbake på galoppbanen igjen og deltar i løp, både Christina (datter av Ashleigh) og hennes kusine (?) Melanie.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  00:09:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har Ashleigh sluttet å ri?
Huff, søkte litt på serien for noen dager siden og fant ut at siste bok er skrevet. Selv om det er flere år siden sist jeg leste dem, er jo litt vemodig når "Serien med stor S" fra barndommen legges ned..

Renate
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  11:22:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nå leste jeg nettopp siste boken som er kommet ut, og der rir Ashleigh igjen. Det ble masse styr rundt henne da hun deltok i et løp med Wonder`s sønn, Wonder`s Star. Men ellers så er det hennes datter Christina og Melanie som rir løpene nå (de er lærlinger foreløpig).
Bøkene handler litt om Ashleigh også, men mest om disse to jentene. Men bøkene er enda like gode som da de handlet om Ashleigh syntes jeg.

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  19:35:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hvor det ble av Cindy (Ian's datter)? Hun ble jockey, men har hun bare kuttet alle bånd til stedet hun vokste opp?

Og hvor er Sierra, Glory, Champion og de andre "gode gamle"?

Og en annen ting. I boka "Den heldigste jenta i verden" mener jeg å huske at Christina hadde fått et føll etter Wonder, men at hun byttet det mot Sterling Dream. Hvordan kan hun gjøre det når Townsend Acres eier halvparten av Wonder og alle hennes avkom?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  20:59:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
tror hu fikk wonders sønn fordi hun reddet han!

men jeg lurer også på hvor i allverden ble det av de gammle hesten!

den boka der wonder dør da gråt jeg!
jeg er ikke veldig lett og få til og gråte men fy søren så trist den var!
særlig at Ashleigh satt igjen i boksen i flere timer og holdt hode hennes!

huff og nei så trist!

hadde vært morro om bøkene hadde blitt film!

foresten så skal pennyklubben sende en jente fra vært land der penny klubben finnes til usa for og spille inn en heste film!

les mer på www.pennyklubben.com

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  21:19:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror jeg har gått glipp av noe her... Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  21:55:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du gått glipp av Fullblodsserien, Lopke? Serien med stor S fra barndommen? Det var helt fantastiske (synes 14 år gamle meg) bøker om fullblodshester og galopphester. Ble helt knust når hestene døde eller skadet seg (og når treneren Charlie døde), og heiet med når de vant løp som Dubai World Cup med aner ikke hvor mange hestelengder, men det må jo ha vært bortimot en halv runde , eller triple crown osv.
Og så var det disse onde deleierne i Wonder, da. Townsend-familien.. Grøss!

OT, men jeg tok meg en tur innom forumet på Pennyklubben. Der var det noen utrolig underholdende innlegg :D

Renate
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  07:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja.. kan vel begynne å lese dem nå da.. om de virkelig er så gode :) Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  08:36:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja.. Jeg vet vel ikke om de er like gode nå, som da man var 12 år, men... De er iallefal blant de bedre pennybøkene, det skal de ha.
Vi forgudet disse bøkene, og lekte veddeløp og greier. Husker vi bandt hyssing til sykkelstyrene og latet som om det var tøyler, og så syklet vi om kapp :D

Har alltid levd meg altfor mye inn i bøker, men gode barndomsminner er det iallefall..
Hva slags hestebøker var store i Danmark?

Renate
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  09:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm. oki.. da eh..
bøker i DK? husker ikke.. jeg leste ikke så mye hestebøker da jeg var ung. Leste mest faktabøker og pennyblad. Men jeg vet det var flere serier. Tror egentlig det er de samme bøkene de solgte i pennyklubben både i DK og NO.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.