hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

lino

» VIP

Skrevet - 15/05/2006 :  13:10:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er vel kanskje ikke kryssnesereim heller? Kan ikke så mye om dressur, jeg - men trodde ikke det var lov..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  13:19:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kryssnesereim er lov.

Gå til toppen av siden

malinas

Skrevet - 15/05/2006 :  13:25:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke så fryktelig mye om stevnereglementer å sånt jeg, men hesten var salt opp sånn når jeg skulle ri. Dette var jo et skolestevne, og ikke så høytidelig...
Mulig jeg har litt korte stigbøyler ja, men det er nok fordi jeg er vant til det. Jeg forsøker å få som vane å ri med lengre...

Redigert av - malinas den 16/05/2006 15:51:56 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  14:08:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Sjølv eit skolestemne, som dog også er litt feil betegnelse, skal følge reglementet til NRYF. Om det ikkje gjer det har ikkje nokon som er medlem i klubb tilslutta NRYF lov til å delta på stemnet. Alle som deltar er sjølv pliktige til å kjenne reglane.

Nå er eg klar over att det rundt om i landet ikkje blir fulgt, spesielt på slike stemner som "skolestemner" og "klubbstemner". Men problemet da er att folk som deg da ikkje lærer kva man kan/har lov til og ikkje. Slike stemner er til for att folk skal lære. Da bør man prøve å følge reglane. Eventuelt i allefall fortelle vedkommande att dette ikkje er lov så vedkommande veit dette til neste gang men gjerne får starte slik denne gangen.

Eg har mykje stemneansvar i min klubb. Vi er gjerne noko fleksible til ting vi også på mindre stemner, men vi forteller vedkommande om det slik att det blir ordna til neste gang.

Redigert av - Lucinda: den 15/05/2006 14:09:33 Gå til toppen av siden

malinas

Skrevet - 15/05/2006 :  14:40:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei. Skal sette meg ned å lese Stevneregler før neste gang

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:33:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jegfikk lov a dommer å ri med martingal da jeg startet mitt første dressurstevne, hesten var ny i skolen, fersk fra øvrevoll, og jeg var 12 år :p

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  22:07:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jegfikk lov a dommer å ri med martingal da jeg startet mitt første dressurstevne, hesten var ny i skolen, fersk fra øvrevoll, og jeg var 12 år :p

Opprinnelig postet av Bea

Ja dommeren kan jo gi dispensasjoner, men i utganspunktet er det ikkje lov. Man kan ikkje berre ri inn på banen og forvente att man får lov. Da må man i allefall ha snakka med dommer om det og fått dispensasjon. Man bør jo helst vite om det man har på seg og hesten er lov å starte med eller ikkje.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  10:30:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Legger inn noen mye bilder fra stevnet i helgen. Er veldig fornøyd selvom det ikke ble den beste plasseringen. Siden hesten har hatt fri i hele vinter og vi ikke har vært på dressur stevne på 8mnd!!
Rir LC:1

Han er veldig på fremparten i galopp enda, og ikke stabl på tøylen, men hva kan man forvente når man ikke har trent på en hel vinter, og har kun vært i et par måneders oppridning, og ikke trent så alltfor mye til stevnet. Har kun hatt noen korte økter siden han fortsatt har en del vinterpels igjen.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  20:57:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er noen bilder fra dagens lille trening, flere ligger på vip'en min:)

Hege Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:06:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hege: jeg hadde satt ned stigbøylene 4 hakk. De er litt korte.. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:17:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hege: jeg hadde satt ned stigbøylene 4 hakk. De er litt korte..

Opprinnelig postet av Lopke

hehe, sånn er det å være sprangrytter
De er faktisk på den lengden jeg bruker når jeg rir dressur (2 hakk lavere enn sprang), jeg har nemlig ikke fått til å ha de kortere.. Men nå begynner jeg å komme inn i "rideformen" igjen, så skal prøve å utfordre skjebnen på neste trening

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:23:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hvis du har dem 2 hakk kortere under sprang, vil ikke knærne dine komme opp over salen da? og miste knestøtten? for meg ser det ikke ut som de kan komme høyere opp?

Prøv å ta dem laaangt ned og forkuser på setet. Blir nok helt andreledes da :)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:33:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvis du har dem 2 hakk kortere under sprang, vil ikke knærne dine komme opp over salen da? og miste knestøtten? for meg ser det ikke ut som de kan komme høyere opp?

Prøv å ta dem laaangt ned og forkuser på setet. Blir nok helt andreledes da :)

Opprinnelig postet av Lopke

Mulig jeg trekker opp foten litt på bildet. De er sånn akkurat passe kort når jeg hopper, og ikke utenfor kappen Men som sagt skal jeg prøve å ta de ned noen hakk til. Red nesten bare sprang året jeg var uten egen hest, så er nok preget av det
Men jeg ønsker meg veldig en dressursal... Send meg gjerne en pm eller mail om noen har en de skal selge!

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:39:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Renate og Horton??

Ellers kjempesøt hest da :)
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  09:40:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg har en stubben tristan jeg skal bli kvitt

Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.