hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Forsikring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  02:32:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
For dere som har hestene forsikra,hvilke typer har dere?

Skal nå forsikre hesten min men klarer ikke bestemme meg ang. dødsforsikring og bruksforsikring(er ikke helt sikker på om det er akkurat det det heter)
Men vurdere å bruke begge disse,feks halvparten av summen på hver,hvis noen forstod det
Men er jammen ikke helt sikker på hva jeg bør ha...

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  03:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ring Elisabeth i Agria.. Hun er kjempe grei 99 75 48 08. De forsikrer kun hest og alle rir selv. Beste forsikringen fikk jeg hos dem. Ikke dyre heller,, Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 17/05/2006 :  09:36:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror jeg kun har bruksverdiforsikring. ikke dyrlegeforsikring hvertfall. Så sjeldent det skjer noe så tror ikke det lønner seg Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:19:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg skal bruke gjensidige.
Har hørt på priser på Agria for min hest og de var ikke billige da hvertfall.

Gå til toppen av siden

veronicaoxaas

Skrevet - 17/05/2006 :  16:28:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Agria er dyrt etter som det jeg fikk beskjed om.
Jeg har alle 3 i Gjensidige og er kjempe fornøyd.
Har død/avliving og utvidet vetrinær forsikring på alle, bare til forskjellig verdier.
Bruksverdi f.. fikk jeg beskjed om du brukte vist du skulle tjenne inn penger på hesten, f.eks travere, og da måtte jeg betalle masse hvertfall det dobbelte..
Men er kjempe glad jeg har utvidet vetrinær forsikring, vist ikke står en med hånda i raua vist hesten blir skadet og det ikke er nok til avliving... Akkurat som den ene min nå
Gå til toppen av siden

Bodi-Aina-og-Hagalin

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  13:05:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har min i agria:) jeg synes de hadde det beste for min hest:) jeg har bruksverdi forsikring og utvida vetrinær forsikring. har ikke bruk for dødsforsikring,da jeg uansett får beløpet tilbakebetalt ved skade eller dødsfall på bruksverdiforsikringen. og de dekker det aller meste av skader. både i ledd og ellers. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:24:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvor mye har dere forsikret for, og hva betaler dere pr. mnd/kvartal/halvår? Går med skumle tanker om dagen, og vil gjerne vite hva jeg må ut med.

Hvordan vet man forresten hvor mye man skal forsikre for? Dersom man kjøper en type ung hest, så koster jo denne mindre enn en voksen en - forsikrer man likevel for kjøpspris?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler rundt 2800 i året. da har jeg forsikret henne for 100.000,- men kommer til å øke til neste år. Og da vil forsikringen sikkert stige med noen hundrelapper. Den dekker tyveri, brann, sykdom som fører til død. osv osv..
Overveide bruksforsikring men denne er rådyr. Og brukes kun på konkurransehester/trav som deltar i konkurranser. Trenger ikke slik forsikring på min.

Har utvidet veterinærforsikring og på 50.000 som er inkludert i samme pris.
Er en grei forsikring synes jeg.

Uansett sammenligner jeg selskap, dekninger og priser ca. hvert 3 år på hele husstanden, så det gjør jeg og på hest..
(jobba i forsikringsselskap i DK, så slike ting blir man oppmerksom på :)

ang prissetting. Om du kjøper unghest så setter du forsikringen til det den ville kosta om du måtte kjøpe tilsvarende. Derfor lønner det seg og oppgradere hvert år som hesten blir eldre og mer skolert. Det koster kun en telefonsamtale..

Redigert av - Lopke den 18/05/2006 13:35:02 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:49:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Oi, er det såpass lite for en forsikring på 100 000? Denne dekker altså utvidet dyrlege, tyveri og tap av hest (livsforsikring)? Ikke det at jeg skal forsikre noe som helst for så mye, men dersom det virkelig er så billig for 100K, så må det vel være rimelig billig for tja 10 - 12 000? Dette er altså en engangsutgift pr. år? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  14:00:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp.. er ganske fornøyd jeg :) ofte koster forsikringen en del i basis, men ved økning fra 50.000 til 100.000 er det ubetydelig.

Men en bruksforsikring ville nok ligget på 5.000 og opp..??? Den gjelder for la oss si at Lopke ble kronisk halt, og jeg ikke kunne bruke henne som ridehest mer. Da vil hun tape seg i verdi. Da dekker den, jeg har kun for tyveri, brann, død eller sykdom hvor det er best å slakte. En bruksforsikring er uaktuelt med min som er unghest da hun ikke har prestert noe ennå, men hadde jeg en dyr dressurhest som er kjøpt for formålet å konkurrere villle jeg valgt en slik.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  14:09:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men forsikringen din, den dekker vel dyrlegeutgifter?
Noen som kan gi meg et ca. tall på hvor mye en forsikring vil koste pr mnd/kvartal/halvår/år for en hest med kjøpssum ~10 000, alder < 1 år.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  14:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja den dekker det og. Og har utvidet vetrinær pakka og. Ring og hør med Agria. nr skrev jeg lengre oppe. Hun er grei hu, svensk da men :) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  21:23:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg skal forsikre hesten for 100 000 og fikk da en pris i gjensidige på 3450kr. og i Agria ca.8000 i året.
Dette på bruksforsikring og livsforsikring
Og dette er jo for konkurransehest da.

Formosissima: Hvis det er en isis du tenker på så er prisen på bruksforsikring på en hest med 20000 i verdi ca. 1200,men blir jo enda mindre om du bare skal forsikre for 10-12000;)
Dette er gjensidige sine priser da.

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  22:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skal forsikre hesten for 100 000 og fikk da en pris i gjensidige på 3450kr. og i Agria ca.8000 i året.

Opprinnelig postet av Rosita!

Da tror jeg de i gjensidige har lurt deg gitt.. Jeg hadde min forrige hest forsikret der, og da kostet det meg ca 7000 i året, og da hadde jeg ikke full forsikring engang! Tror jeg hadde 40000 på bruks og 40000 på livsforsikring (altså 80000 til sammen) + full veterinærforsikring.

Nå har jeg forsikret den nye hesten i Agria, og har forsikret denne for mer, men ikke fult her heller. Betaler mindre, og har tenkt å øke bruksforsikringen allerede nå. Ble faktisk positivt overrasket da jeg fikk regningen nå:)

Hege Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  22:22:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men hvor mye poeng er det å bruksforsikre et føll/åring? Bare lurer. ;-) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  23:38:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Rosita!

Da tror jeg de i gjensidige har lurt deg gitt.. Jeg hadde min forrige hest forsikret der, og da kostet det meg ca 7000 i året, og da hadde jeg ikke full forsikring engang! Tror jeg hadde 40000 på bruks og 40000 på livsforsikring (altså 80000 til sammen) + full veterinærforsikring.

Nå har jeg forsikret den nye hesten i Agria, og har forsikret denne for mer, men ikke fult her heller. Betaler mindre, og har tenkt å øke bruksforsikringen allerede nå. Ble faktisk positivt overrasket da jeg fikk regningen nå:)

Opprinnelig postet av Hege J

Hm,ja,kan jo være det ikke stemmer da siden du betalte så mye mer...
Det var et tilbud jeg fikk fikk til min hest,men får høre igjen da...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.