hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Forsikring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  00:14:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvor mye poeng er det å bruksforsikre et føll/åring? Bare lurer. ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Ingen!! ikke før den er 3-4 år, for isis kanskje 5 år.. Den blir jo ikke ridd vel?
Men du må ha dødsdekning, tyveri og sykdom.. Så forvent å betale mye mindre enn jeg gjør om du kun skal forsikre for 10-20.000 og med veterinærdekning..
Anbefaler igjen og ta en telefon til Agria jeg :)
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 19/05/2006 :  08:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde hestene mine forsikret i Gjensidige, men byttet ved nyttår til Agria. Dette grunnet at de kunne gi meg mye for pengene rett og slett. Har hester forsikret fra 20000,- til 150000,- og i Gjensidige er det tortur!!! Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 19/05/2006 :  09:05:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har forsikret 3 hester; 1 for 80.000,- i dødsrisiko og opptil 50.000,- i vetrinær. 2 unghester til hhv 15 og 20 tusen og opptil 50.000 i veterinær. Dette betaler jeg 3694,- for i året. I gjensidige måtte jeg ut med 5210,- !! Så det er en viss forskjell. Og i Gjensidige var den dyreste hesten min kun forsikret for 50.000,- Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  00:29:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Hadde to hester forsikret i Agria.. Agria begrenset på begge.. Nordlandshoppa mi for 8000 i dødsrisiko, fordi hun ikke var verdt så mye grunnet gammel skade, treger litt på at jeg ikke forsikret litt høyere.. Hadde også veterinærforsikring... Hun fikk tarmslyng for 5 uker siden, og døde under operasjon på veterinærhøyskolen... Heldigvis og takk&pris hadde jeg veterinærforsikra henne! Det var jammen godt å ha gjort da spørsmålet om man skulle satse på en operasjon til ca 30.000 kom opp.. Det var godt å kunne gjøre absolutt alt, til tross for at det ikke gikk bra.. Tror jeg hadde hatt det verre om jeg hadde tatt henne hjemme på stallen pga null forsikring, at hun ikke hadde fått en sjans...
Betalte rundt 500 for den forsikringa i året.. Svinbillig..

Betaler en del mer for isisen da den står litt høyere i verdi.. Husker ikke nøyaktig summen, men det er vel under 1000 lappen hvertfall..

Det jeg har å utsette på Agria nå er sen saksbehandling.. Har enda ikke fått orden i oppgjøret etter Irja, og med den innmari gode mottakelsen jeg fikk på vet.høyskolen så synes jeg det er ille at de skal vente så lenge på oppgjøret.. Forøvrig hadde det jo vært kjekt å få igjen de 8000 kronene og da snart.. Jeg synes ikke det å mase på forsikringsselskapet skal være nødvendig i en sånn situasjon, og kommer til å ta en telefon å be de ordne opp fort som fy, ellers flytter jeg forsikringa over til Gjensidige..
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  00:52:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Gjensidige er hvertfall kjappe med å ordne opp...
Tok ikke lange tiden før jeg fikk pengene etter at gamlehesten min døde...

Gå til toppen av siden

veronicaoxaas

Skrevet - 06/06/2006 :  17:03:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sant så sant Rosita.
Har veldig gor erfaring der, jeg syntes nå heller ikke prisene er så gale på mine 3, men gjerne forde jeg har alt forsikra der.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/06/2006 :  17:39:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sharmis er forsikret i gjensidige (nå er jo ikke hun isis da, men), men jeg aner ikke hva vi betaler, for det er svigerfar som betaler..
Han får den ganske billig, for han har noe landbruksavtale eller hva det heter..

Men jeg lurer på en ting - jeg leste et sted at med utvidet vet.forsikring der, må jeg betale 20% av vet.regningen når hesten blir syk/skadet og minimum 15.000 - stemmer det?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.