hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lang er din lengste tur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hvor lang er din lengste tur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:44:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mange timer har du ridd sammenhengende i? du kan godt ta med hvor mange km også...

Min rekkord er vel 4-5 timer

sannejento
» VIP

Skrevet - 26/05/2006 :  22:57:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
5 timer=D Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:16:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Haha.. jeg tror min rekord er 2 timer.. x) Huff. Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:27:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Er vel 5-6 timer på det lengste,ikke vert helt planlagt da,men noen ganger blir turene litt lange.
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  23:47:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
7 timer. Fra rundt 11 til rundt 18. Ikke planlagt, og ikke spesielt deilig - og uten mat og drikke i smellvarme. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  00:07:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
8

tur på fjellet

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  08:51:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Lengste planlagte tur var vel 8-9 timer, hadde med niste og tok mange pauser, skikkelig koselig. Ellers har vi rota osss bort i marka endel ganger (siden Natalie aldri skal snu), og blitt ute 4-5 timer.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  12:17:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
lengste tur er 12 timer.da fikk virkelig western-salen min vist hva den var god for..ah.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 27/05/2006 :  12:27:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Lengste turen var 12 timer i fjellet, pga dårlig kart og ny rute ble turen lenger enn planlagt så det ble mye gåing på meg.
Anbefaler ikke så lange turer på en dag.
6timer eller 2-4mil bør være langt nok pr dag for en hest i god kondisjon i fjellterreng. I tillegg bør hesten få minst 1 lang matpause og flere små i løpet av turen og den bør ha fri tilgang på mat hele natten ved evt overnatting.

http://www.piczo.com/Rideturar
Redigert av - Brum den 27/05/2006 12:31:50 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/05/2006 :  15:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
En go del, ja. Rundt 10 timer med et par pauser..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  16:08:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Rundt 6 timer tenker jeg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  17:56:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Har ridd dagsturer som har dratt litt ut. Rundt 12 timer vil jeg tro er det lengste. Vi red ikke sammenhengende da, hadde matpause og pauser så hestene skulle få spist og hvilt seg litt, noe annet hadde vært galskap.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

marinagj

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  17:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
3 timer, men hesten min har ikke so god kondis,
den datt da han vart halt.

elsker hesten mi herkules over alt på jord Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  19:48:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tror ikke jeg har ridd sammenhengende mer en 3-4timer.

"Lange turer" for meg er somregel på rundt 2 timer. Med en hest som går godt fram kommer man ganske langt på 1 times tid. Nå bor jeg i by da, så det blir mye "byridning" (gjennom skolegårder, shoppingsentre, store parkeringsplasser, boligfelt, fotballbaner ol) Hestene jeg har ridd på tur har imidlertidig blitt eksperter på å gå igjennom klaustrofobisk undergrunner :P Fått en del rare blikk når jeg kommer ridende igjennom, halveis liggende på hesten for å få plass

Når eg bodde i Eid var det jo større muligheter for å ta lange turer, i og med at det faktisk var fjell og natur å ri i. Men turene ble stort sett ikke lenger enn 2 timer. Skulle gjerne tatt lengre turer, må bare få tid :D

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  21:02:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Var på islandshest rideleir i Øyer for noen år siden, da red vi 6 timer på tur den ene dagen.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:08:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, lengste turen jeg har ridd er vel ca 6-7 timer tenker jeg, + pause etter 3 timer ca...

Hender jeg rir 3-4 timers turer, ellers liker jeg godt dagsturer med venner, og ta en lang rast mitt på dagen...

I slutten av juni skal jeg ri Nordmarka rundt med ei venninne da, det blir morro =) Det kan man kalle langtur :D

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.