hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lang er din lengste tur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hvor lang er din lengste tur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Spendas

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  09:17:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lengste tur er en 2-dagers fjelltur. Første dagen red vi vel i 9 timer, inkludert et par hvilepauser, og andre dagen litt kortere.

Ellers har det jo blitt en del dagsturer oppigjennom årene, på 3-4 mil og noen enda lengre, og flere blir det nok!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 06/07/2006 :  12:25:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir på fjellet hver sommer, og da rir vi vel på det meste i 8 timer, men vi har da pause på 2-3 timer.
Lengste turen uten pause var jeg på i våres, 5 timer. Den var ikke helt planlagt, men vi hadde pratet om det, og plutselig var vi på vei.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  12:25:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Min lengste tur med Lucky er vel på ca 2 mil, pluss minus, har jo ikke tripp teller på han, he he. Husker ikke hvor lang tid det tok heller, men det var gode veier og ble myye galopp. Nå har jo jeg en godt trent hest, han fikk tilgang på vann og det var ikke for varmt ute. Bare sånn at ingen tror dette er bare å sette i gang å gjøre. Men deilig med sånne laaange turer innimellom.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

filur 5

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  23:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
12 timer delt på to dager:) Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  04:41:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Hmm, husker ikke hvor mange timer det tok, men en dag dro jeg og hesten min ut på tur med et par venninner i stallen.
For de som er litt kjent i Stavanger: Vi rei fra Tasta helt til byen/sentrum Var en ganske lang tur det ja...
Morsomme minner fra glanende folk, da vi tre kom ridende inn i Stavanger Sentrum en vanlig dag, tuslet gjennom shoppinggatene Og utfor kinoen kom noen fra Rog. avis og tok bilder og lagde artikkel om oss!
Det er vel min lengste, og morsomste tur

Ellers har jeg ridd mange 2-3 timers turer, rundt om i distriktet;) Og det rare er at på nesten alle langturene har det regnet hehe...
Har ikke akkuratt km-lange skoger og slik å ri i her, men ved å bruke fantasien kan man ri ganske lenge:p
Kunne godt tenkt meg en sånn flerdagers-tur på hest en sommer, f.eks i Spania på en vakker hvit andalusier *drømme*...

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  13:55:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

2 Dager.. Fjelltur!

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  03:24:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
3-dagers ridetur i Nordmarka. Tilbakela noen mil da ja :) Kjempefin tur, selv om vi hadde øs-pøs vær den første dagen. En utrolig fin opplevelse som virkelig er til å anbefale ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

MelanieogSandra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  11:38:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelanieogSandra  Send %s1% en ICQ meldingMelanieogSandra  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMelanieogSandra  Svar med kopi av melding
Min er ca. 5timer, men det i skritt....
Lengste avstand er 2 mil...

Hypp, Hypp, sier jeg, og hesten drar ivei!

...uten meg!
Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  21:14:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
hmm... min lengste tur er vell turen hjem til meg :) hehe. ca to timers riding i skritt hver vei(med litt trav)... (også var vi hos meg i noen timer og satte hesta på beite... så tilsammen varte turen i ca 5-6timer;)
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  11:32:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Min lengste tur er på 10 timer med 2 pauser, en lang og en kort. Ble en del skritt, men da vi var tilbake på de gode gamle kjente stiene, så ble det mye galopp. Hesten min virket ikke sliten i det hele tatt, men det var jeg!

Min lengste tur uten sal er på ca 4 t i øsepøse vær. Da hadde jeg vondt et visst sted, og det var utrolig deilig å gå av hesten da vi kom hjem til stallen

Ellers pleier jeg vanligvis å ri turer på 1-3 timer

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

horsefan92
» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  19:04:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd i sånn ca 4 timer, det var bare skritt.. ble litt kjedelig etter vært Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 02/08/2006 :  19:25:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min lengste har vel også vært 4-5 timer, men det var på en rideleir med islandshest på fjelltur noen år siden. Med hesten min blir standard turen "runden", som går først litt langs et vann, så langs hovedveien og så over en bakke hjem. Den tar vel bare 20-30 min. (En bra tur hvis du har fått nye sko og må gå en del på asfalt får å få dem til å sitte ;) )
Ellers er det å ri igjennom boligfeltet og så på bondelandet "Hogstad", det tar kanskje en time eller mer. =) Det er det også muligheter for litt trav/galopp. (EDIT: red laang tur i hogstad i dag, ca. 2 timer. :D Herlig å komme inn uten å være helt dausvett i sommervarmen :) )
Ellers, hvis jeg bare skritter av, blir det ca 15 min langs "vågen" (vannet.)
Har ikke noe særlig turmuligheter rundt her, men må jo skritte litt ut av stallområdet av og til. ;P Går vel ann å ri inn i tananger, men det har jeg ikke gjort med denne hesten. Gjorde det med min forrige ponni, ble vel 3 timer x)
Er vel ingen tur-rytter da. :P..

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3
Redigert av - MonCherie den 25/08/2006 19:55:41 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  20:29:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
3 timer kanskje.
Har veldig lyst til å dra på overnattingstur med hest

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Eliss

» VIP

Skrevet - 23/08/2006 :  20:41:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
4 timer.
Det var ikke planlagt, skulle bare være 2 timer. Det høljregna, jeg hadde forstua hånda tidligere den uka, rei opp fjellet.. ikke særlig herlig :/ Datt av den turen og foresten - med forstua arm. Autch!
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 24/08/2006 :  09:41:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
vet ikke nøyaktig, men har vært en hel uke på fjell tur...

i dag drar vi på ridetur til Røros det er en lang tur... (bor ca. 1 time sør for tr.heim)
skal bruke 3 dager

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.