hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Galopp på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Galopp på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Bustetrollet

Skrevet - 03/06/2006 :  15:54:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  16:27:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Galopperer der det passer seg med veien og slikt. Noen hester trenger litt "stopptid" og da galopperer jeg ikke der det kan komme folk, spesielt unger og holder meg til trav. Er det fine strekninger, gjerne litt oppover, med bra underlag, lar jeg hesten ta litt ut. Noen hester blir veldig stresset å tar helt av på galopptur, spesielt med andre, mens andre tar det helt med ro, så hvor mye jeg galopperer spørs også på hesten.
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 04/06/2006 :  00:11:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja vi galopperer på tur. Opisen er veldig "lettridd" (spesielt med tanke på at hun faktisk har vært galopphest), legger seg aldri på og har til dags dato aldri løpt ut. Sjelden jeg "slipper" henne ettersom jeg er veldig pysete men det hender og da i oppoverbakker. Fyttikatta - hun kan stokke beina den madamen.....
Redigert av - Opal den 04/06/2006 00:12:26 Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2006 :  00:27:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Har ikke ridd så mye tur med Vinnie enda Men ellers pleier jeg å galoppere på tur.
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

ingahelene

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  22:08:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseingahelene  Svar med kopi av melding
Både skritter, traver og galopperer på tur :) Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 05/06/2006 :  23:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, galopperer på tur. Noen ganger fort og noen ganger rolig. Men alltid kontrollert. Galopperer oxo bare de stedene jeg er kjent med og vet at veien/stien er fin og sånt. Oxo bare på hester jeg kjenner godt. Holder jo mest på med travhester, så de som jeg rir for andre blir det ikke så mye galoppering på, nettopp fordi de er travhester. Eieren bestemmer vettu;) Men galopperer på min egen travhest.
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  23:49:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Ja eg galopperer på tur=)Der det passer er det kjempeherlig med en galopp=)Hestene liker det og!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/06/2006 :  09:53:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forsøker å galoppere på tur der det lar seg gjøre. Hesten liker å få "blåst ut" litt og jeg er av den oppfatningen at det er godt for sener, muskler og ledd. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  10:59:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Galopperer endel på tur. Av og til rolig og andre ganger lar jeg henne få strekke på seg. Hun elsker og få luftet seg og iom at jeg er så trygg på henne så er jeg ikke redd. Kjenner henne så godt at jeg merker fort hvis jeg ikke har kontroll. Liker best og løpe foran eller alene på tur, hvis jeg ligger bak andre hester traver eller skritter jeg mest da hun har et instinkt som sier at hun MÅ være først så da er hun så seig å holde bak.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2006 :  21:05:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Galopperer mye på tur, man må jo det ettersom hestene mine er feltrittshester.. Det er jo klart jeg ser an underlaget, men vi har mye sandveier jeg rir på tur på, og det blir mye galopp, både samlet/nedsitning og ca 450m/min-tempo i to-punkt-sits. HEstene har godt av det synes jeg.. Synes det er litt trist for dere som ikke føler dere tør å galoppere på tur, dere (og hestene) går virkelig glipp av noe!
Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  02:37:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har det ikke kommet sånn regel at man ikke får ri på åkere i det hele tatt nå da?
er det så veldig trygt å ut å gallopere før man har hundre prosent kontroll over sjenklene??
å ja,seff galloperer vi på tur

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  10:52:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Ingenting er så herlig som å ha en langstrekke, å ri i strak galopp og kjenne det buldrer av muskler under deg :) Kick!
Beate & Alger Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 07/06/2006 :  11:08:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ingenting er så herlig som å ha en langstrekke, å ri i strak galopp og kjenne det buldrer av muskler under deg :) Kick!

Opprinnelig postet av Krogstad

Jeg har ikke tilgang på slike strekker der hvor jeg har hesten nå, har ikke funnet noen i alle fall... Så jeg savner en skikkelig utblåsning i full dundrende galopp. Det er deilig det! Nå blir det mer "kontrollert" galopp på turstiene i skogen.
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  14:40:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
galopperer egentlig veldig mye på tur. Er så heldig at jeg har ubegrenset med stier og skogsveier å rase rundt på Digger når tristan strekker skikkelig ut i det siste har vi sluppet føllet løs bak oss, og lar føllet løpe etter oss. det liker hun nok, tar masse bukkesprang;) Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  15:39:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Jeg galoperer på tur ja. Men under kontrollerte forhold og selvfølgelig ikke på veldig traffikerte veier. Men vi er så heldige at vi har supre turforhold rundt oss, så det er ganske trygt (med tanke på biler osv.) =D
Haoli <3 Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.21 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.