hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Galopp på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Galopp på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  16:47:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Ja!

Så sant alle vil det, underlaget er riktig, det ikke kommer unger eller sauer sprettende ut i veien, alle har sånn noenlunde kontroll, og hestene er i form til det..yihaa:)
Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 07/06/2006 :  22:19:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
Galopperer nesten alltid på tur jegKan gjerne ha rene skritte turer osv, men som regel blir det lagt inn litt gallopp og:) om jeg er alene eller med andre... Som regel er det kort gallopp, men det hender vi løper litt fortere og da
Men så kjenner jeg hesten min ganske så godt og da,og føler jeg kan forutsi hva han vil gjøre i forskjellige situasjoner
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 08/06/2006 :  23:18:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg galloperer på tur, helt i oppover bakker, der jeg veit at det er forsvalig, galloperer slik at jeg kjenner jeg har kontroll, Garsy er en traver og har ikke samlet kort galopp enda, men kommer seg, har latt henne få flyge som hun vil i en oppover bakke bare setter meg i 3 punkt sits og nyter vinden, det er adrenalin kikk det! Har endelig fått klar signal fra dyrlege at alle beina på hesten min er fine (haltet litt etter skoing) så nå kan jeg trave og gallopere sån smått på tur.... bygge gradvis opp i gjen etter over 1 mnd med skritting og bittelitt trav...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/06/2006 :  00:50:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har ofte galoppert på tur ja, det er herligt med en rolig rytmisk galopp syntes jeg Men "slipper" ham aldri i galoppen.
Nå holder jeg på og trene Etanec opp igjen etter 3 mnd ferie i vinter. Siden jeg trener til distanse rir jeg ikke så mye i galopp enda. Bruker enda tiden til og trene opp sener og ledd aerobt, og bruker travet mest til dette.

Hat av og til noen korte treningsøkter i bakke der jeg legger ham over i mellom - og kort - galopp, men holder meg foreløpig til skritt og en del trav.
Så kommer galoppen senere når han er klar for det treningsmessigt sett

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Wintherpijah

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  20:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Galopperer gjerne på tur, men bare om jeg føler at jeg har kontroll på hesten. Om jeg tror jeg kommer til å miste kontrollen så holder jeg meg til skritt og trav. Veksler mellom rolig galopp og spurt. Det er viktig at hesten skjønner at du bestemmer også på tur, og om du da velger å galoppere rolig så skal ikke det være noe problem. Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 29/06/2006 :  23:11:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig pinglete når det gjelder tur. Eller nei, ikke tur, men tur med høy fart. Juleaften 05 lskvatt hesten min og løp hjem og jeg falt av og etter det har jeg vært litt redd. Nå i det siste har jeg ridd veldig mye tur og føler meg tryggere. Håper å kunne galoppere snart! Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  23:14:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å joda...vi strekker mye på oss vi:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  18:56:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig viktig å ha kontroll om man galopperer på tur ja!
Har vært noen få ganger at hvis jeg og en til er på tur, så galopperer vi om kapp opp en bakke, det er veldig morsomt, og hestene får konkurranseinstinkt og det er veldig gøy, men da må du jo også ha kontroll såklart..
Har sluppet fullblodsen jeg rir én gang, for jeg hadde aldri ridd ex-galopphest før, og har aldri galoppert så fort i hele mitt liv. Det gikk så fort at jeg ikke rakk å tenke, nesten. Veldig gøy egentlig.
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:59:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg galopperer på tur med begge forhestene mine.
Der svanen står er det feltrittsbane, så vi koster oss ofte med noen runder i lilleputtløypa og hopper små stokker og grøfter :)
Der Donna står er det ikke så langt til skogen, og har noen faste galoppstrekker der. Merker særlig med Donna at hun har godt av litt " futt og fart" på tur, da hun ofte blir litt seig og tung på banen. Så jobber en del med å ri godt fram, både i trav og galopp. Kjempeherlig! Og jeg tror hestene liker det også.

-edit- dette er selvsagt avklart med eierne på forhånd:)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 30/06/2006 20:59:57 Gå til toppen av siden

+Caroline+

» VIP

Skrevet - 12/07/2006 :  19:43:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg galpperer på tur men traver og skritter oxo...
klem
Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  20:55:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig (traver og) skritter man også.. Noe annet er jo.. bare dumt. Det er dessverre noen som saler på hesten sin, setter ut i full galopp med en gang og holder på helt til man er tilbake igjen.. :/

Om omgivelsene, forholdende, underlaget og hesten tillater det (sistnevnte tillater det ganske oft x)), blir det galopp ja :D Elsker å galoppere på tur, må vel være noe av det beste med å drive med hest, å fyre av gårde i full fart så tårene renner :'D

Redigert av - chk den 12/07/2006 20:56:19 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  21:11:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Galopperer alltid på tur med Gina, så lenge vi er på grusveier med trygt underlag og ingen møtende trafikk(samt mulighet til å stoppe dersom det skulle dukke opp et menneske, noe som sjeldent skjer), langer vi gjerne ut i full galopp. Utrolig deilig å bare fly bortover veien.

Galopperte også med Aromayo på tur, men han var hakket mer gira, så det avr litt vanskelig å få stoppet han i begynnelsen. Men etterhvert fant han ut at han også hadde bremser :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 12/07/2006 :  21:57:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke tilgang på bane, så jeg må trene det jeg skal, på tur. Derfor rir/trener jeg galopp like mye som andre gangarter. Aldri tenkt over at det er mange som ikke galopperer på tur Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  22:53:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg galopperer på tur, men ikke alltid, og ikke alltid like mye Klarer fint å ta det med ro
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 14/07/2006 :  23:31:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Galopperer ofte på tur. Mye av treningen foregår på tur pga mangel på ridebane, så da blir det galopp og.
Har desverre få steder å slippe hesten. Men det er ingen problem å gjøre det hvis vi finner egnet sted. Kan komme noen gledesbukk, men hun har aldri stukket med meg.

er påpasselig med å sjekke "dagsformen" først da. Er hun veldig ivrig i kort galopp får hun ikke lange ut. Men sålenge hun oppfører seg i rolig galopp får hun strekke ut.
Tror det er noe av det beste hun vet

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.