hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Egendefinert insektsspray
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Egendefinert insektsspray
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  00:51:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om dette emnet ligger inne fra før, men prøver likevel

Har DU et godt tips mot fluer, klegg og andre insekter? Utenom å løpe heste-butikken og kjøpe dyre preperater (som ofte ikke virker)?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  08:19:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Peppermynteolje. Dette er ganske sterkt, så det må blandes med litt vann før det sprayes på hestene. Funker veldig bra. :)

Ekstra billig og enkelt for dem som har peppermynteplanter i hagen sin, da er det bare å kutte opp dem og blande med litt vann.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  08:42:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Eddik! Funker bra, men varer ikke mer enn en dag eller to.
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  09:27:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd eplecidereddik, men vet ikke hvor lenge det varer. Men det varer i allefall ikke til neste dag. Men fluene skygger unna en stund i allefall. Kommer vel sikkert an på hvor mye man har på også. Jeg bruker sprayflaske.
Beate & Alger Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  11:05:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Jeg gir hvitløk i foret, fungerer supert :)
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  17:16:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bland sammen vann og hvitløkspulver, gjerne litt eddik også, så har du en fin og billig fluespray som lukter helt forferdelig men det samme syns insektene og så de holder seg unna. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  18:59:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men om man bruker eddik, så døyver man jo hele luktesansen til hesten!!! Man må jo ha fluespray i ansiktet også, og om man skal ha eddik der også, så... Eddik blir jo brukt på hingster om de må stå ved siden av en hoppe på boks/henger en liten stund og stresser, eller på hopper som skal ta til seg et føll har jeg hørt. Hva da om hesten går rundt på beitet og lukter eddik hele tiden? Den kjenner jo ikke igjen noen av de andre hestene på beitet ved hjelp av lukt den da....
Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  00:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke mye eddik jeg brukte da jeg laget sånn før da pengene ikke strakk helt til bestandig, kunne ikke kjenne eddiklukta jeg, men fluene kjente den...Bruker uansett ikke noe i ansiktet på hestene mine da de ikke er så mye plaget av insekter...

Ville jo ikke dytta hesten full av eddik så den ikke lukter noe annet, men du kan jo samtidig ta en sniff på de insektsprayene en får kjøpt på hestebutikker, de lukter ikke akkurat lite de heller...
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 16/07/2006 :  11:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker

Den fungerer supert på alle insekter. klegg og brems også. Lukter godt

Kjøper den på apoteket

Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  01:29:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Dette med eddik og luktesans visste jeg ikke.... tror ikke hestene likere lukta heller, for de vrenger overleppa når de blir sprayet med eddik. Bruker ikke så ofte eddik da, så tror ikke det er noe problem. Bruker en annen spray som heter , hmmmm husker ikke i farta. Men den lukter pyton, funker bare en liten stund den også!!!

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  15:18:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Leovet Phaser insektsmiddel , det var det den sprayen het
Veldig effektiv en stund!!!

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  15:28:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Den har jeg også. Lukter i hele stallen etter at jeg har sprayet hesten.
Syns ikke den er særlig effektiv.....

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  15:47:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Ja den lukter ILLE Men bruker den under oppsaling og på tur. Funker til det Fluene holder seg unna - men synd det er så kortvarig !!! Men det var vel egendefinert spray det var snakk om her egentlig, ikke så veldig egendefinert denne Phaser

Lopke

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  16:50:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var det ikke noe med å blande lavendelolje med vann og spraye på? Det lukter jo godt.. fikk det som tips, har kjøpt oljen (80 kr) på helsekosten men har ikke prøvd ennå.

Tenkte ellers på å knuse hvitløk og sitronsaft med vann og bruke det. Hvitløk er jo avskrekkende for de fleste :) og sitronella olje finnes i de fleste myggsprayene.

Kjøpte ellers Kieffer sin til 240,- den stinker drit!! Den blir nok ikke brukt opp med det første. Likter ektremt spyleveske eller hjemmebrent.. og da lukter Lopke alkis.. og det går jo ikke :)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/07/2006 :  17:13:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Langt gress, der hesten han stikke hodet ned i gresset og fluene holder seg borte fra hodet til hesten iallefall, og litt oppover beina..
Det er vel kanskje den mest naturlige måten.

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 17/07/2006 :  20:11:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hehehe, ROFL, Lopke! SEr for meg at damen stinker alkis ja du! Tatt seg ut det vel? =)

*kniiiis*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.