hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten som ødela nesten et ekteskap,mens han var p
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hesten som ødela nesten et ekteskap,mens han var p
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

iat

Skrevet - 06/10/2006 :  10:12:40  Vis profil
Vi leide stall plass på en gård på jæren i Rogaland,betalte 2 tusen kroner i mnd. På søndag kom utleierene på døren min med nyheten at hesten måtte bort. Han holdt på å ødelegge ekteskapet til utleierene sa di selv.Men var hjertelig velkommen med en annen hest. Han går på beite der også,betaler også 2 tusen for at hesten spiser gress. Jeg har kontrakt der oppsigelsen sier 2 mnd oppsigelse begge veier. Tirsdag får jeg text melding"Ser med beklagelse at du har latt hesten stå, dette synest eg er frekt og no er det gått så langt at nå er det på tide at du tar med hest og utstyr. Beklager at du drar strikken så langt,men slik det er no kan eg ikkje ha det i stallen"
Jeg og min familie,venner fikk hakeslipp så nå står han hjemme hos meg uten stallbox. På 1 år er det flyttet 6 PRIVAT hester og 1 ponni,sier vel litt om miljøet i den stallen

Lopke

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  10:37:16  Vis profil
dette forstod jeg veldig lite av... Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  10:55:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri
Kopi av melding:
dette forstod jeg veldig lite av...

Opprinnelig postet av Lopke

Samme her...
Hvorfor ødela hesten ekteskapet? Hmm...

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Keeshaan

» VIP

Skrevet - 06/10/2006 :  11:24:12  Vis profil
altså han kan ikke bare kaste deg ut med "den ødelegger ekteskapet mitt", han må gi deg en mer konkret grunn, ellers kan han IKKE bryte kontrakta di irritert bløir jeg på sånne saker ass Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 06/10/2006 :  14:10:32  Vis profil
har hesten prøvd seg på kona hans eller? altså sorry, men hvordan kan hesten din ødelegge ekteskapet hans?

Du har kontrakt, henvis til den. Den er juridisk bindende. Få ihvertfall en saklig forkaring på HVA som er galt med hesten din og kom til en løsning

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  16:22:58  Vis profil
Du måtte flytte hesten din men var velkommen med en annen hest? Har du fått vite på hvilken måte hesten din ødela ekteskapet?

Har du kontrakt med to mndr oppsigelse så er det kontraktbrudd.
Dessuten kunne utleier vært såpass at han ringte, ikke sendte mld den tirsdagen.
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  16:27:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri
Kopi av melding:
har hesten prøvd seg på kona hans eller?
Opprinnelig postet av rusket

Sorry, måtte bare le litt

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/10/2006 :  16:38:28  Vis profil
Hva var det hesten gjorde siden den holdt på å ødelegge ekteskapet til utleierne? For det må jo være noe hesten gjør siden den ikke er velkommen, men en ny hest er???
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  16:45:08  Vis profil
Kan stalleier bryte oppstallingskontrakt uten at hesten har gjort noe som helst "galt"?
*sorry at jeg legger det ut her i denne debatten*

Tilbake til deg med ditt "lille problem", kan jo hende at det har skjedd noe da...at kjerringa ikke vil ha hest(er) der og så krangler de osv? Eller...Men det er jo veldig rart hvis din hest ikke er velkommen men det er andres hester...

~Hjelp så mange rare folk det finnes i verden!~

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Vilona

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  22:29:02  Vis profil
Sjønte ikke helt d med at hesten din ødlagte ekteskapet... Hva er galt med hesten din? lissom hvis du kjøper en ny hest så kan du få ha hesten din der
-De som ikke tror lykke kan kjøpes for penger vet ikke hvor det er hester tilsalgs:D<3
-BeateOchAmadeusOchMatrix<3-
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  13:44:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim
Kan du være så snill å forklare dette nærmere iat???
Ble nyskjerrig jeg nå...

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  09:20:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69

Huff, vet hvilken stall du snakker om.. Syke i hodet spørr du meg..

De har utnyttet alle oss som driver med hest her i området.
Først "startet" de en rideklubb, og fikk veldig mye støtte av komunen for å lage en ridebane som alle vi hesteintresserte i området skulle få bruke.
Så, når banen var ferdig nekter de folk å bruke den..
Fikk jo støtte av komunen for at den skulle være for ALLE, nå er den plutselig blitt privat..

Heldigvis har vi hestefolk tatt saken i egne hender.
Har fått sponset utstyr av lokale bedrifter i området og driver nå å bygger vår egen bane som SKAL BLI FOR ALLE!!
Skal også sende brev til komunen å fortelle om var de driver med der oppe på den andre stallen..
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  10:44:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty
Merkelige greier dette her... Vet og hvilken stall det er snakk om... Har vert der oppe noen ganger, og har da bare fått positive intrykk, men dette gjorde meg litt mistenksom... Hvordan kan en hest ødelegge et ekteskap..? Kan overhode ikke forstå at det er mulig. Syns det kan virke som om stalleier ikke har så mye ekteskap å skryte av siden én hest (av alle de som står oppstallet der) klarer å få det til å skrante. Hmm.. personer for spesielt interesserte høres det ut som Jaja, du får ha lykke til med å finne ny box til ham da.. så får du eventuelt hyle ut om det skulle bli krise... Har en box ledig vi. Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  11:15:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69
Kopi av melding:
Merkelige greier dette her... Vet og hvilken stall det er snakk om... Har vert der oppe noen ganger, og har da bare fått positive intrykk, men dette gjorde meg litt mistenksom... Hvordan kan en hest ødelegge et ekteskap..? Kan overhode ikke forstå at det er mulig. Syns det kan virke som om stalleier ikke har så mye ekteskap å skryte av siden én hest (av alle de som står oppstallet der) klarer å få det til å skrante. Hmm.. personer for spesielt interesserte høres det ut som Jaja, du får ha lykke til med å finne ny box til ham da.. så får du eventuelt hyle ut om det skulle bli krise... Har en box ledig vi.

Opprinnelig postet av Bitten&Betty

Jada, førsteintrykket er veldig hyggelig.
Men skal love deg at når du bare kommer innenfor miljøet så et det helt andre toner..

Skal ikke gå i detaljer her på forumet..
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  15:48:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj
Jeg skjønte heller ingen ting av det der. Hva slags mennesker er det som driver den stallen??????
Jeg hadde tatt kontakt med advokat, da det er et brudd på kontrakten hvis den har en oppsigelsestid.

Og dessuten hadde jeg krevd en mer konkret grunn.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

iat

Skrevet - 29/11/2006 :  11:32:35  Vis profil
Jeg spurte om en grunn til at vi ble behandlet på den måten. Nå var svaret forandret. Nå var det jeg som hadde brutt kontrakten. Jeg hadde nemelig betalt med telegiro i 1o mnd og ikke avtalegiro.Jeg måtte klø meg 5 ganger i hodet for dette ble for dumt. Utleier bor på plassen og jeg var i daglig kontakt med utleier.Jeg har betalt punktlig.Andre i stallen betaler og med telegiro.men her er det ingen problem. Jeg tror det er avensyken og ondskap. Formannen i klubben er heller ikke rettferdig. Baksnakker,hun er også opphavet i det meste.men når ting går utover uskyldige ungjenter,da blir jeg kvalm.Disse personene har ingen hemmninger.Nei folkens voksne folk kan være drit falske. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.