hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har dere skader på dere selv? rir dere med det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Har dere skader på dere selv? rir dere med det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  12:15:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hege: Jepp, må nok det :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  22:55:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skoliose er vridningar i ryggen.
Ryggen vrir seg td om sin eigen akse å vert skeiv i s form-min rygg er slik.
Det vert rekna som ein typisk kvinnesjukdom, men det vert ikkje rekna for å vere kronisk.
Det skal ganske mykje til før ein får spesifikk behandling for det og dei fleste som har skoliose har ikkje behov for operasjon ol, men dei får gjerne plagar over tid.

Ingen har nokonsinne fortalt meg kva det er som gjer at eg kan vri ledda mine (knea mine kan sjå ut som om dei går feil veg! ) slik eg kan før eg tilfeldigvis fekk time hos ein turnuskandidat som var kjempefascinert... Da fekk eg igrunn svar på mykje:-)

Ingen andre i min familie har nokon av delane, men gikt går i familien så det var lenge trudd at dette var grunne til at eg hadde vond såpass ofte. (eg har anntydning til gikt, men ikkje noko å bekymre seg for vistnok...)

Eg gjekk til fysioterapaut to gongar i uka før, men merka ingen forskjell overhode.

Ridning, godt humør og masse bevegelse hjelp på det meste i mine auger:-)

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  18:59:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
litt av en puslete gjeng dette :D hehe!

nå skal jeg bidra med mine skader:

* brakk ryggen (falt av en ponni) for noen år siden og har derfor knust endel av en ryggvirvel. er forsåvidt ok nå men blir stiv og ifjor klikket ryggen helt da jeg red stuss på sprangtrening med hesten: akutt lumbago. for å unngå det igjen går jeg regelmessig til "knekke-mann" og passer på å være sterk i rygg og mage!

* falt på vantet i ridehallen i fjor vinter og pådro meg en nerveskade i kneet. flaks egentlig for på legevakten fryktet de først at kneskålen var knust. hvis jeg sitter ned i trav får jeg i perioder en følelse av at det brenner i kneet. pleier å gni litt på det og håpe at det går over...
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 03/12/2006 :  20:05:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal vi starte pingle-klubb?
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  20:46:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har rare armer (mister liksom all styrke i de plutselig), som jeg skal til legen med snart, vet ikke hva det er. Det gjør at jeg er ganske ubrukelig i dressur fordi da må jeg ha jevn støtte med hendene, og det klarer jeg ikke. Også har jeg noen røkne senebånd i venstrefota, fordi jeg har tråkket over så mange ganger, og derfor bir venstrefoten ganske vond etter jeg har ridd. Men jeg rir for det jeg.
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  22:26:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
yes! ser ut som det blir pingle-klubb her Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  23:41:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal vi starte pingle-klubb?

Opprinnelig postet av rusket

Pingle er vi vel ikke som rir alikevel
synes nesten at jeg selv høres ut som en hypokonder med alt mulig galt, men er ikke det altså

Har f*** meg begynt å gjøre vondt i venstre hofta mi også nå de siste dagene. hadde tenkt til å ringe lege i morra, men utsetter det en dag ekstra da jeg vil gjøre det sammen med min arbeidsgiver (okei, jeg er litt pingle da).

Men legen kan bare prøøøøøøve seg å si at jeg må holde meg unna ridning...grrrr Det sa hun da jeg brakk tre ribbein engang. Men red alikevel da også. Er spent på å høre hva legen har å si.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 04/12/2006 :  01:40:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde et uhell med fjordingen til vennina mi for nesten et år siden, jeg ble kastet av å havnet under hesten(da i ganske kjapp galopp) Å det endte med at hesten tråkket på leggen min, så jeg har et sånt "pent" avtrykk av en hestesko på innsiden av leggen min^^,

Fikk også et "skrape merke" på skjelletet!(røntgen) xD!! Men jeg kjenner det hele tiden når jeg rir, å det er ikke særlig godt nei O.o Men ri!! det er det ingen som kan stoppe meg i å gjøre
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 04/12/2006 :  06:03:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei det er vel ingenting som stopper oss fra å ri, men vi har kanskje fått fysiske begrensninger
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 04/12/2006 :  18:39:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg hadde et uhell med fjordingen til vennina mi for nesten et år siden, jeg ble kastet av å havnet under hesten(da i ganske kjapp galopp) Å det endte med at hesten tråkket på leggen min, så jeg har et sånt "pent" avtrykk av en hestesko på innsiden av leggen min^^,

Opprinnelig postet av SuuperTerna

skjedde med meg også på dølahoppa til venninna mi. Red barbakk siden salen var til omstopping. Hesten tråkka på en colaboks som smadret under beinet hennes. Hun satte i full gallopp og jeg kastet meg selv av umiddelbart. tøylen ble hengende igjen i hånda og hun travet over leggen min og forsvant avgårde. Men tror det gikk bra, da jeg ikke har merket noe til det i senere tid. gjorde litt vondt der og da, men klarte å jobbe et par dager etter.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/12/2006 :  19:27:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mari: har du tatt kontakt med noen på volvat hamar? kanskje de kan hjelpe deg? Vil også tro de har bedre tilbud enn oppi ingenmannsland:)
Ellers ser jeg at jeg er heldig i forhold til resten av gjengen her. Største problemet mitt er at jeg fort blir hjernetrøtt pga hjerneskade etter bilulykke for noen år siden. Jeg kan ri lange turer, men så fort jeg konsentrerer meg (eks dressur på bane) så holder det ikke mer enn ca 30 min. da går hjernen i "sovemodus" og da er jeg ødelagt for en god stund framover.
Fikk også en rygg/nakkeskade i ulykken som jeg merker lite til dersom jeg er flink til å trene litt styrke så all belastning blir helt riktig.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  13:57:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, tøffe-klubb da :D

på rideskolen der jeg jobbet før hadde jeg elever som var blinde og en som var delvis lam som red på kurs hver uke. DET står det respekt av spør du meg! er vanskelig nok å lære å ri om man ikke skal være lam / blind osv i tillegg! flinke og modige barn!!!!!
Gå til toppen av siden

flower-lover

Skrevet - 05/12/2006 :  18:38:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff det med skader er noe dritt ass har vel egetnlig ingen skader for livet men skader meg hele tida rir med brekt arm og sånn akk nå har jeg brekt skuldra... rir litt men ikke så masse pgra. det gjør så vondt når det rister... men rir a sjølv om jeg har skada meg... ikke så ille som dere da... take care Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  19:17:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det bevist at ridning hjelper mot musklespenninger og ryggsmerter?

Ingen har satt noen diagnose på meg, men de tror jeg har fått en virvel ut av stilling for ca. 6 mnd. siden, og dermed har jeg fått veldig store spenninger nederst i ryggen som følge av det. Har så vondt at jeg ikke klarer å slappe av, men jeg innbiller meg at ridning faktisk få meg til å gjøre det. Synspunkter?

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jeg har noe av det samme... Roal heiv meg av uka etter at jeg hadde kjøpt han (2005 november). jeg landet på halen og fikk "støt" gjennom hele ryggen. Det var veldig vondt i en måned og litt vondt helt til nå i september. Da gikk jeg til en kinesolog som fant ut at jeg manglet et ensym i kroppen som jeg forsto jobbet mot stivhet i ledd. Jeg tok magnesium (som skulle gjør sånn at kroppen sku begynne å produsere ensymet) i en måned og nå er jeg mye bedre. nå blir jeg kun stiv av å ligge på sofaen (noe jeg gjør ganske sjeldent) og kan ri helt normalt :). Er det noe som er mer pyton enn dårlig samvittighet for å ikke få ri ordentlig. i fjor hadde jeg heller ikke hestepasser - så hesten ble etterhvert GAL av sprekhet... huff, håper jeg aldri mer blir skada...
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  19:39:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, jeg var så heldig at pappa møkket for meg da jeg fikk det bruddet i ryggen. så longerte jeg mye og leiet på tur. treneren min red chenok for meg ca 2 ganger i uken. skulle vente 4-6 mnd med å ri igjen... men ikke tale om at jeg klarte å holde meg unna så lenge! gikk vel 5-6 uker før jeg var ute og skrittet på tur tenker jeg :)
men jeg blir ennå stiv og støl og har smerter i ryggen i perioder. holder ryggen "i sjakk" ved å gå til kiropraktor. det værste er egentlig å sitte lenge i ro (på jobben) også hoppe med hesten etterpå :(
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.