hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har dere skader på dere selv? rir dere med det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Har dere skader på dere selv? rir dere med det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

AinaVj

Norway

Skrevet - 05/12/2006 :  19:57:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg skal til legen på fredag ang. Er spent på hva hun har å si. Hun sa til meg i telefonen at jeg i værste fall må slutte å jobbe i stall
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Kaizers_tips
» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  22:42:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaizers_tips  Svar med kopi av melding
Jeg har en minisk skade og en kneskål som gnager på blodårer og div sener på kneet... Jeg kan ri, men kan ikke ri med korte stigbøyler og kan ikke ri lett. Jeg driver å omskolere med til voltesits noe som ikke bare er lett. Men det er utrolig mye bedre både for hesten og meg. Jeg må ri minst annenhver dag hvist ikke blir jeg gele i knærne og kan nesten ikke gå pga smertene... Nå har jeg sklidd ut og har gått på krykker i en mnd.. Har en dger blåflekk på innsiden av kneet og klarer ikke å ri pga smertene. Venter på operasjon, men d kan bli en stund til. Imens er det bare å vente.
Jeg er meg, er du deg? Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 07/01/2007 :  00:17:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg våknet 9 august 06 og kunne ikke for mitt bare liv klare å få armene over dyna. Veldig kjekt med to barn, og to uinridde hester. Legene sier bare at de finner betennelser, men finner ikke ut hvor eller hvorfor. Det samme skjedde meg i jan 04, og de fant ingenting da heller. Da gikk det over, kom tilbake, og forsvant, før det plutselig kom igjen nå i høst.
Dersom noen har vært inne på hjemmesida mi, ser de at treningsdagboken min er mildt sagt periodisk av seg. dette er ikke fordi jeg er lat, men et resultat av at jeg har gode og dårlige dager i hytt og pine. Alikevel tror jeg at hestene mine har det bra. De har jo 20 mål de kan bevege seg på, og sambo sørger for alt stell de dagene jeg ikke klarer noe. Jeg håper virkelig at jeg en dag skal få svar på hva som skjer med kroppen min, sånn at jeg enten må finne meg i at den er sånn, eller fikse på den sånn at jeg kan jobbe mer aktivt med hest enn det jeg kan nå. Drømmen er jo å ta på seg flere ugangskråker sånn som Bajas, eller å drive oppdrett, men det går jo ikke når jeg er sånn som nå..
Det var igrunn veldig godt å lese denne tråden, og høre at jeg ikke er den eneste i hele verden som av og til må ligge rett ut å ha dårlig samvittighet fordi bestevennene mine ikke får treningen sin...

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/01/2007 :  01:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff så fælt Solanju! Det er ille nok å slite med kroniske skader som hemmer, men må jo være fælt å ikke en gang vite HVA som feiler en i tillegg!

Nei du skal ikke ha dårlig samvittighet, du er heldig som har mannen din som gir hestene det daglige stellet og tilsynet de trenger. Hestene dine har det så fint så :)

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/01/2007 :  01:57:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan gikk det da Anja?

solanju

Norway

Skrevet - 07/01/2007 :  17:07:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Takk for det rusket! så vidt jeg veit er Anja sykemeldt pga den hofta, og hesten hennes er på for til hun blir bedre. Stakkars Anja.. håper det går seg til snart...

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/01/2007 :  18:29:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Åh neiii. Nå har jeg slått opp igjen en kneskade.. FLOTT. Nå er hele vinteren ødelagt igjen, kan i beste fall gå normalt igjen uti mars *hulk*
www.hestene.no Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/01/2007 :  20:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Usj, god bedring Mari!

HanneBF

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  21:02:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Jeg ble født med knekt kraveben, jeg er derfor helt skev i kroppen, noe som gjør at jeg er mega svak i venstre siden. Dette går spesielt ut over mine knær når jeg ri.

Jeg rir med litt for lange stigbøyler ca. et 1/2 hakk for lange, og rider med knesbeskytter på venstre kne, så det støtter litt ekstra godt. Men jeg klarer meg fint..:D

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  21:38:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan gikk det da Anja?

Opprinnelig postet av rusket

Endt med at jeg måtte slutte, så pakket sakene, tok med hesten og dro.
Tatt røntgen, legen har ikke funnet noe, men ba meg prøve på nytt med spesialtilpassede sko. Hun trodde det kunne komme av overbelastning, og det tror jeg også når jeg tenker over det. Ble jo lange dager med liten fritid. Hesten står nå hos noen andre som tar vare på henne for meg da selv ikke kan ri. Men vil jo ri alikevel dah.....

Akkurat nå leter jeg etter en roligere jobb med litt bedre arbeidsforhold. det gjør bare av og til litt småvondt i hofta mi, men jeg har mista følelsen noen steder også. Nå driver jeg og går masse turer i skog og mark for å bygge meg selv opp forsiktig til å starte på nytt. Ellers har jeg jo fortsatt jobben min på lindeberg dah.......

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  22:49:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Pass nå endelig på at du tar tida til hjelp Aina. Ellers får du bare tilbakefall, og det er no dritt!
Ellers god bedring til deg!

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  11:16:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Det er ikke akkurat skade jeg har, men sliter veldig med angst. På hesteryggen derimot er angsten som blåst vekk og jeg føler meg trygg og hjemme der. Skulle gjerne ha bodd der oppe på hesteryggen hele tiden, men det lar seg vanskelig gjøre det På hesteryggen er jeg liksom fri og uten hemninger, mens på bakken er alt plutserlig utrygt igjen. Hester, ridning og dyr er på en måte den medisinen jeg trenger for å fungere, om du forstår hva jeg mener
Hilsen Annette

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  13:04:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Skjønner hva du mener, Annette. Hester er gode terapauter på mange måter. Hesten min er som lykkepille for meg jeg kan være sint og deppa en dag, men blir så kjempeglad av hesten min. Jeg har vært en liten hissigpropp da jeg var liten, og da jeg begynte å jobbe med dyr for 7 år siden, ble jeg roligere.

Ja, Solveig skal prøve. Men holde seg unna ridning er nesten som å holde seg unna røyken for min del like vanskelig. Og det er lett med tilbakefall

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  17:52:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Tro meg, det veit jeg alt om!!! Holde seg unna er nå en ting da, men kanskje ta deg en tur med en gammel gamp som går like fort framover som bakover i begynnelsen, og som er like skvetten som et murmeldyr? Med vond hoft følger kanskje litt dårlig ballanse også, og detter du av blir ikke den bedre.. huff!
Jeg vokste opp i et hjem som ikke var så stabilt bestandig, og i ei bygd med få menneskevenner å velge i. Når man da var barn av hippier og vegetarianere, var det ikke noe lettere. hestene "mine"(alle naboene sine egentlig) brydde seg aldri om hva jeg spiste. eller hvor langt hår Pappa hadde, så der var jeg trygg og lykkelig. Sånn har jeg det enda. Folk ringer meg av og til for å få hjelp med hester som ikke har det noe særlig, og vi pleier å forstå hverandre helt utmerket. Da er det værre med eierne, som jeg ikke syns det er like lett å kommunisere med. Jeg veit faktisk ikke om livet mitt hadde vært så veldig positivt om det ikke hadde vært for hester jeg, for en stund var jeg så utenfor normene på mange måter at det fort kunne gått veldig galt. Tilogmed min heste-redde pappa må nå innrømme at Solveig+hest=sant!
drømmer om å kunne hjelpe andre jenter i liknende situasjoner til å finne roen og tryggheten på seg selv gjennom jobbing med hest!

Badeball

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2007 :  23:54:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBadeball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBadeball  Svar med kopi av melding
hmm..

- Ett slingrete håndledd fullt avløs brusk
- En slingrete ankel full av splinter og og meget forstrukne leddbånd og sener
- Begge meniskene skriker om hjelp
- En betent akillessene
- Lite leddveske i hele kroppen
- En kraftig senebetennelse i høyre underarm, og en påbegynnende i venstre overarm
- Leddgikt i alle fingre
- Skakk og vond ryggrad med feilplasserte skiver
Hurra for hestesporten!

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.