hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gel-pad - meninger?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Gel-pad - meninger?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  22:49:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hei alle!

Angående gel-pad (til bruk under salen) :

En hest på stallen var veldig tynn, og brukte gel-pad for å "fylle opp" til hun skulle legge på seg igjen. Men så hadde eieren "hørt at gelpad ikke var særlig bra å bruke". Hmmm, tente jeg - og lurte fælt på hvorfor det - men hun kunne ikke svare meg - bare at det ikke var noe bra.

Så jeg lurer fortsatt........og det smerter, nysgjerrig som jeg er!! Er det noen som vet? Eller kan dele sine meninger med meg?

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  23:16:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en middels slank varmblods hoppe før. Salen var litt for stor, så jeg brukte en gel pad mellom salen og voilocken. Da passet salen så vidt. Synes det gik greit jeg. Red henne bare en gang i 10 minutter da med gel pad.

Men synes det gikk greit og hesten hadde ikke noe problemer med det.

"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  23:17:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg brukte gel pad for mange år siden. Da var det Kieffer´s jeg hadde og var fornøyd med den. Jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle være bra....
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  23:26:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke hadde svar på hvorfor gel-pad ikke var bra, hentet fra repotasje i et danskt? hesteblad....

Looooooopke

Edit- sauen er vel bedre pga pusteegenskapen eller noe sånt?

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt

Redigert av - Molly den 24/04/2007 23:27:42 Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  23:56:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, er vel meninger både for og imot, som om det meste.
Jeg bruker det, og hesten min er ihverfall helt fin i ryggen, den. Fikk det anbefalt av "hestedyrlege", så fortsetter å bruke det, jeg.
Leste den debatten om at det ikke skulle være bra (finner den sikkert hvis man søker) men hang ærlig talt ikke helt med på hvorfor det ikke skule være bra...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  00:09:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
søk etter artikkelen. jeg la den inn her og var skrevet av dyrleger. Fra Equipage DK.
men ja det er pga pusteegenskaper og delvis pga feil saltilpassing. osv osv..
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 25/04/2007 :  01:43:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, sikkert noe i det.
Men det blir en klassisk "derom strides de lærde" i mine øyne, så jeg foretrekker å fortsette å bruke den på den 18 år gamle ryggen som fortsatt ser ut til å trives med det.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  08:13:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Jeg fant, jeg fant - takk, takk alle! Etter hva jeg fikk utav artikkelen - ville ikke gelpad forbedre noe som helst ved bruk av sal som gav trykk-punkter...Logisk, en sal som er for trang er for trang. Men periodevis bruk for å fylle opp når salen er for stor en stakket stund (f.eks vår-parten) kan gå greit - men er ingen permanent problem-løser...(?). Hesten min er veldig liten, så om hun går noen kilo opp/ned i vekt merkes det ganske raskt på salen. Derfor har jeg 2 som jeg bytter på - men i "mellom-periodene" tenkte jeg på sånn gelpad, da. Mulig jeg satser på sau i stedet! Men igjen - de er jo veldig tykke, så det kan bli for mye av det gode også. Hmmm. Får tenke på saken! Men takk for hjelp =))

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  08:31:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
lammeskinn puster fantastisk.. (bedre enn sjabrakker) og leder vekk varme.. GEL puster IKKE! Gå til toppen av siden

2run

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  14:23:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker gel-pad på hesten for støtdemping. Han virker da fornøyd:)
forresten har han litt hvit pels under salen og det har blitt mindre (kanskje det ikke har noen sammenheng, men likevel) etter av jeg begynnte å bruke paden. Selvfølgelig skulle salen ha blitt byttet ut men hesten er ikke min.

Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så! Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  18:49:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Har nesten aldri brukt Gele-pad - men derimot elsker jeg saueskinn-paden min! Har selv hørt at Gele-pad ikke er så bra å bruke, men skadelig vet jeg ikke. Men som Lopke sier puster saueskinn-paden, er faktisk bedre å bruke også på varme sommerdager en uten. Støtter veldig bra også.
Holder en knapp på disse jeg

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  19:48:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Følte trang til å nevne...Stall-eieren vår driver med toving av saue-ull. Bruker en finsk metode, med vogn og hest - ganske fiffig opplegg. Ihvertfall lager hun sal-underlag/tepper av dette. Jeg har en slik, og er veldig fornøyd med den ! Bruker den til vanlig - når jeg trenger litt ekstra "fyll-stoff" som nå på våren.

Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 26/04/2007 :  08:58:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en vanlig pad, som er litt tykk, men er ikke gel-pad, er disse også "farlige"? Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 26/04/2007 :  11:48:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt gelpad på gamlesalen min i mange år jeg uten at det har gått utover ryggen til hesten... Skiftet nå til en winte dressursal, den passer hesten, selv om ryggen ømmer(dekenuhell for noen uker siden), skal spørre massøren min om hva hun kan tipse om.. Men ville heller hatt slik saueskinnspad jeg egentlig... Penere om man må ha pad og gelpaden er tung!
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2007 :  19:08:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Men igjen - de er jo veldig tykke, så det kan bli for mye av det gode også. Hmmm.

(her tenkte jeg på plassen under salen) - blir ikke det veldig trangt med saueskinn?? Synes de ser så ruvende ut - eller er det bare innbildning?

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 30/04/2007 :  21:56:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gel-pad for støtdemping??
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.