hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil hesten min bli ensom?! hjelp!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Vil hesten min bli ensom?! hjelp!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2008 :  21:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen ganger kan det dessverre være det mest rette være å slakte/avlive, ja... Og har du fått beskjed om ikke å selge henne videre er jo det uaktuelt. Kan jo hende hun bare ville blitt enda mer nervøs hvis hun måtte ha skiftet hjem.
Johanne Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/08/2008 :  01:59:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette må da være "drømmehesten" for en NH-entusiast!
Ja, hvis det skal holdes et NH-kurs, bør hun jo "meldes på" dette. Det er jo nettopp slike hester som kunne trenge litt NH.
Hun er en vakker liten ponni, som burde ha minst 10 - 15 år til å leve - et godt liv, da....
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 19/08/2008 :  11:01:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uffda ... hadde det vært aktuelt å sette henne bort skulle jeg gjerne prøvd å hatt henne her...... slikt krever endel tålmodighet og kunnskap... og har man ikke tålmodigheten kommer man dessverre ingen vei.... Gå til toppen av siden

Charlotte Johansen

Skrevet - 19/08/2008 :  16:20:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe kunnskap om NH.. Og jeg har ikke så mye tid til å gjøre henne bra, for jeg har en til hest!
Han ternger like mye trening men ikke på samme viset! Jeg har også jobb, og den kan jeg ikke kutte ut. For da må jeg slutte med hest! For da har jeg ikke rå.. Og jeg vet at Beauty har hadd over 6 forsellige hjem! Mer enn det.. Messt sansynelig! Og hvis henne skal få ett nytt hjem og kanskje ett nytt etter der igjen! Så er den hesten mer enn ett neærvevrak!
Gå til toppen av siden

Charlotte Johansen

Skrevet - 19/08/2008 :  16:22:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Henne kan sikkert bli bedre hvis hun kommer til rett eier, men hun vil aldri bli bra igjen :|
Det er noe jeg kan ta hanna på hjerte å si!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/08/2008 :  20:00:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan gjør dere når hun skal ha hovslager da?? veterinær osv?? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/08/2008 :  01:59:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
En hest skjønner fort om den blir "lurt" eller om den har en "venn".
Her er det om å gjøre å bli "venn".
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 20/08/2008 :  12:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
det vet du ikke charlotte. Jeg har trent en lignende ponni av samme rase før, det krever mye , men de kan bli helt trygge igjen. det kommer an på hvor mye som er ødelagt. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2008 :  04:40:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje greit å sette til siden egen stolthet og innse at når man er 12-15 år ER der folk med mer kunnskap og rutine som kan litt mer ;)
Bare sånn tankekors... for hestens skyld, som tross alt er den viktige opp i det hele...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2008 :  09:13:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Charlotte, gi Beauty en sjanse til å bli kvitt sine problemer! Hun fortjener det etter det hun har vært igjennom. Å sende henne til slakt er altfor enkelt og det jeg vil kalle ansvarsfraskrivelse. Har man dyr i sin varetekt så har man ansvaret for at de skal ha det bra, selv om det er en vanskelig selskapsponni. Ta summer på ordet!
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 21/08/2008 :  12:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Summer bor litt for langt unna dessverre, men det er mange dyktige hestefolk der ute som kan gi den lille ponnien din et godt hjem . Nå har du jo selvsagt ikke gått i detalj her da, så ingen av oss vet hele problematikken, men basert på hva du har skrevet, er jeg helt sikker på at det finnes mange der ute som kan hjelpe dere . Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/08/2008 :  01:14:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Krediterer "summer". Det er HÅP for de fleste, det har jeg sett mange ganger i årenes løp.
"Problemet" med mange Welsh'er, er at de er "ponni-kloke", og kan ta ut negative opplevelser på verste måte - for seg selv og for eierne. Har vært borti noen "rimelig spess'" ponnier, som hadde omtrent ALT av uvaner.
En var "dødsens kilen", en annen var "hovredd", og så følger "redd'er" i lange baner: Salredd, bittredd, piskredd, bakredd, mannfolk-redd, mørkredd, snøras-redd - ja, det meste.

Jeg vil tro at denne ponninen kanskje kan være "redd-for-å-bli-flyttet-til-et-annet-sted" (+ en god del av andre "redd'er"). En ponni som har opplevd mer enn nok av grunner til å bli "redd" og usikker.

Synes synd på både ponni og eier her. Men jeg har også sett og erfart at det finnes håp, hvis man bare oppnår ponniens "bitte lille vennskap" - smått om senn. At man ikke "jager" den, ikke alltid "signaliserer" at hun er "håpløs".

Hva med å sette stalldøra åpen, og alltid fòre der inne, så hestene "må" inn for å få mat, og at de dermed må gå inn selv? Og uten stress og mas, og uten utålmodighet.

Vi er nok flere som gjerne skulle hjulpet denne ponnien - OG eierne.
Gå til toppen av siden

Charlotte Johansen

Skrevet - 23/08/2008 :  17:42:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ser ut som at det går bra med Beauty :)
Jeg ga henne en sjanse til. Og det angrer jeg ikke ett sekund på :)
Jeg fikk til åleie, rasprhover og strigle henne i dag <3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/08/2008 :  20:01:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hva har dere gjort før da?? mht hovslager? Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2008 :  23:39:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det ser ut som at det går bra med Beauty :)
Jeg ga henne en sjanse til. Og det angrer jeg ikke ett sekund på :)
Jeg fikk til åleie, rasprhover og strigle henne i dag <3

Opprinnelig postet av Charlotte Johansen

Så bra! Håper du får henne til og får en selskapshest du kan ha glede av.

Johanne Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.