hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode rideskoler i Oslo/omegn?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Gode rideskoler i Oslo/omegn?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2004 :  21:05:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Oslo ridehus er kanskje ikke nevnt her. Jeg har aldri ridd der, men jeg har vært der et par ganger. Jeg har ikke noe godt inntrykk av stedet, Det er trangt, og lite koselig i stallen og ridehuset. Det ligger midt på Skøyen, dvs. mitdt i trafikken, skikkelig asfaltstall. Jeg var der og så en nybegynnertime, og det var stappfullt i ridehuset. Fullt på sporet, og enda en liten volte innenfor på den ene halvdelen av banen. Før hadde de imidlertid en dyktig instruktør (Anny Hilde Linden), men hun har slutta der så vidt jeg vet.

Opprinnelig postet av eligj

Nå er det ikke noe Oslo ridehus lengre. De har flyttet ut på kongsgården på Bygdøy. Kjenner en som rir der, som har vært veldig fornøyd. Det ble kjøpt inn endel ok hester, som kunne brukes også for viderekommende i sprang og dressur. Dessverre har det blirr snakk om at folkemuseet (tror jeg det var) skulle ta over. Da var ønske å selge alle de fine hestene, og kjøpe "norsk". Nå kan riktignok norske raser også ha flotte eksemplarer, men i.o.m. at hestematerialet de faktisk hadde klart å få til var ganske bra blir det oppfattet som veldig meningsløst.

Kjenner igrunn lite til både Kongsgården, flyttingen fra Oslo Ridehus, og situasjonen med bytting av hester etc. Altså bør dette sjekkes opp, og ikke tas som god fisk slik jeg sier. Området er jø supert iallfall!

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/05/2004 :  08:26:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tusen takk igjen. Jeg skal ned til Oslo til neste helg for å se på det rommet, så det kan jo være jeg får dratt med "kjærestet" til en stall.

Skal studere ved UIO, Digitale medier, forhåpentligvis.

Er ikke Ekeberg veldig fult?
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 13/05/2004 :  21:41:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok ventelister på Ekeberg ja, men som sagt: Ta en telefon og prat med dem. Jeg tror det er ventelister også på de andre rideskolene i Oslo, så du bør uansett begynne å ringe litt rundt. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/05/2004 :  11:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nå har jeg satt meg på venteliste hos Ekeberg, men de skal visst legge om mye til høsten - så det hørtes litt ut som om det var vanskelig? De hadde 2 voksenkurs der nå, men på meg hørtes det ut som om de fleste skulle bort og litt slikt. Menmen, vi får se. Tror jeg skal telefonere litt mer rundt også, siden det hørtes noe.. Vagt ut. :) Gå til toppen av siden

kira27

Skrevet - 26/05/2004 :  00:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,
jeg skal flytte til Skøyen i løpet av sommeren og er da interessert i å vite om det finnes noen staller i nærheten (både rideskoler og privatstaller) som man kan komme til uten bil.
Vet at Oslo ridehus har flyttet fra Skøyen til Bygdøy (noe som jeg ser som veldig positivt), men har ikke vært innom den nye stallen. Er det noen som vet om det kun drives som rideskole (og om de da tilbyr voksenkurs) eller om de i tillegg har oppstallet privathester som det kan være mulig å være fòrrytter til ?
Finnes det ellers noen staller i området hvor det vil være mulig å kunne være fòrrytter ?
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2004 :  12:42:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
etter at folkemuseet overtok driften av bygdøy kongsård skal det fra januar 2005 (mest sannsynlig) kun være rideskole der. De skolehestene som er der nå forblir, men de vil kjøpe inn flere norske hester til å fylle opp gamle stallen og resten av den nye. Privathester som går i skolen forblir.

Stallen er veldig fin, kjenenr ikke til miljøet med siden stallen er helt nybygd, er den også der etter. Hele stedet er bygget fra grunne og det synes, veldig pen stall.. Vet de har voksenkurs på fredag morgen. Men mye sannsynlig at de har det flere dager, ring eller ta en tur innom å spørr. Stallen er oppe fra 8-21, stengt under foring.

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

kira27

Skrevet - 30/05/2004 :  11:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har telefonnummeret til rideskolen/stallen på Bygdøy ? Gjelder åpningstidene på hverdagene, eller gjelder dette også i helgene ? Hvor finnes selve stallen, er det den som ligger første vei til venstre når man kommer inn til Bygdøy (for selve Kongsgården er vel ikke endel av rideskolen ?) ? Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 30/05/2004 :  11:56:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du skal bo på skøyen, så er ikke sørkedalen så langt unna. Her finnes i alle fall masse privathester på de forskjellige stallene. Se www.sork.no. Med bil er det kun en liten kjøretur. Med buss tar det ca. 15 min. til røa med 32-bussen, som går ganske ofte, og ca. 15 min med 41, som ikke går så ofte riktignok.

Du ligger jo forsåvidt også godt an for både bil og kollektivtransport ut i bærum. Skøyen - lysaker er kun en liten busstur, og fra lysaker går det busser nesten over alt.

Redigert av - eligj den 30/05/2004 12:00:29 Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2004 :  13:05:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror faktisk Lillemorstallen i Sørkedalen driver med islandshest, muligens også Elveli, men jeg vet ikke om rideskolene tilbyr gangartstrening. Du kan jo ringe og høre. Jeg vet ikke om andre rideskoler som driver med islandshestridning i Oslo. Mange rideskoler har en islending eller to, men for en islandshestinteressert er det nok allikevel triste greier :).

Er ellers enig med spoff i at det er begrenset utvalg i rideskoler i oslo med god kvalitet. Men Ekeberg rideskole har blitt veldig bra de siste par årene. De har voksenkurs, men ingen islendinger såvidt jeg vet. De har også erstattet noen av fjordingene med noen store ponnier /små hester, så hvis du ikke har behov for å ri stor hest, kan du nok finne noe som passer. Ekeberg ligger nær sentrum og koselig til i Ekeberg-parken.

Angående ditt siste spørsmål: Du bør begynne å tenke på å melde deg på kurs med en gang! Ekeberg har i alle fall hatt stor pågang de siste årene, og jeg tror det gjelder de fleste rideskolene i Oslo.

Opprinnelig postet av eligj

Lillemorstallen driver kun med islandshest og gangartsridning. Elveli skal starte opp sin rideskole igjen til høsten, jeg tror at de skal ha vanlig rideskole.

"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/06/2004 :  13:13:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er interessert i islandshesteridning også, jeg tror det står i det første innlegget mitt, så det er bare bra - og Lillemorsstallen er en av de jeg tenkte på. :) Gå til toppen av siden

HeleneFøllesdal

Norway

Skrevet - 09/06/2004 :  21:14:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHeleneFøllesdal  Svar med kopi av melding
Hei!
Elveli starter opp rideskole til høsten ja!
Skulle bare si bittelitt om Dikemark i Asker, hvor jeg har hatt privattimer i 2 år (har ikke hatt det nå for jeg har kjøpt hest og det er langt fra holmenkollen:)). Jeg lærte mye der, prisene var 250 for dressurtime og 300 for sprangtime, inkludert ridehus/hest/instruktør 1 time. Som regel kommer det veldig an på hva du er ute etter, om du trives og sånt. Hestene på Dikemark var snille og rolige, og de fleste jeg red kunne en god del øvelser, selv om det var vanskelig å få de i form. Miljøet er/var tipptopp, stalljentene kjempehyggelige og hjelpsomme, og alle var fornøyde, absolutt å anbefale for en med bil og tid!
Gå til toppen av siden

jamme
» VIP

Skrevet - 13/06/2004 :  21:29:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, rir på Søndre Nordstrand. Ville vel egentlig ikke anbefale det, det er veldig mye "tull" der for tida. De har byttet ut nesten alle hestene de hadde da jeg begynte å ri der, fordi de hadde gått lenge nok i rideskole, og de hestene de har fått inn igjen er kanskje ikke best egnet til rideskolebruk hvis man vil lære noe. Men det er dyktige instruktører, man ville bare lært enda mer hvis man f. eks kunne galloppere alle sammen samtidig uten av hestene tok helt av. De skal visstnok begynne å satse mer på litt høyere nivå, få inn hester som går bra og kutte ut ponniridning. Som følge av det må de kutte ned på antall elever i rideskolen til høsten, så der spørs om man får plass uansett. Timeprisen har også økt masse, grunnen til at jeg rir der er fordi det er det nærmeste tilbudet. Gå til toppen av siden

VelvetVamp

» VIP

Skrevet - 03/09/2004 :  16:24:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet om staller rundt Sogn/Sognsvann? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  17:44:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som vet om staller rundt Sogn/Sognsvann?

Opprinnelig postet av VelvetVamp

Det er et småbruk på Sognsvann, som fra tid til annen har hatt hester. Jeg bodde på Kringsjå tidligere, og den gang (flyttet for et halvt år siden) var det stortsett hester der. Men dog ikke mange, kun privat, og stortsett turhester tror jeg.

Ellers er det hester på Gaustad, på Veksthuset. Disse er egentlig forbeholdt til bruk i psykiatrien, men de har også hatt et mindre tilbud for andre i nærmiljøet. I bunn og grunn ikke noe å satse på, da tilbudet er lite, og etterspørselen stor. Dessuten stilles du i siste rekke dersom tilbudet blir populært for de det egentlig er ment for. Likevel.. Jeg rei der en vår, og synes det var veldig trivlig. Lite miljø, koselig sted og hester av ulik slag. Likte igrunn alle hestene veldig godt på hver sin måte. De har byttet ut endel av hestene nå, men tror de har ok hester fremdeles. Hun som jobber der har også trinn 1, så man fikk ri litt for instruksjon også. Skader ikke å ta en tur og snakke med dem. Kanskje du er heldig, kanskje ikke. Det er mange som ønsker å ri på disse hestene, og kapasiteten er liten. Men ta gjerne en tur..

Ellers har du maridalen. Går buss via Bjølsen og Maridalsveien. Det er bare privatstaller her, og jeg tror det er mye turridning. Men det finnes flere ridebaner, så mulig du kan finne et alternativ privat.

Ellers er Sørkedalen også et alternativ. Du kan ta buss langs ring 3 fra Ullevål til Røa, bytte buss der, som går videre inn i Sørkedalen. Det er nok flere privatstaller i Sørkedalen som satser med på sprang og dressur, og flere staller med et større treningsmiljø. Her bør du klare å finne en hest på for ved å lete litt. Dessverre kan det være litt dyrt, men det er dyrt å ha hest i Oslo (og også i Sørkedalen.. Flere staller med ridehus, men også de som ikke har..).

Det er vel det jeg vet om staller i nærheten av Sogn/Sognsvann..

Håper du finner noe.. Lykke til!

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

VelvetVamp

» VIP

Skrevet - 04/09/2004 :  18:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for hjelpen. Nå ser jeg et lite håp til at jeg kanskje kan få ri litt mer igjen
Har sett de hesten på Veksthuset, nydelige hester
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.