hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode rideskoler i Oslo/omegn?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Gode rideskoler i Oslo/omegn?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

eligj

Skrevet - 04/09/2004 :  19:12:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
For de som vurderer forhest i Oslo: Det kan komme en annonse fra meg her på hestemarked i løpet av høsten om en hest i Sørkedalen. Hvis jeg noen gang finner meg en hest da.. ;) Kanskje jeg bør satse på gullfisk i stedet, det kan da ikke være så vanskelig å finne?
Redigert av - eligj den 04/09/2004 19:13:12 Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  18:39:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen! Vil bare si at jeg rir i rideskolen på Elveli, og jeg er bare så utrolig glad at jeg startet der! Les mer om det på min VIP! Besøk også www.elveli.no
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2004 :  23:39:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Enste stallen i Oslo som har spesialisert seg på Islandshest og gangartsridning er Lillemorstallen i Sørkedalen. Det er 20 skolehester og 23 privathester, og av de er det én skolehest og én privathest som ikke er islending.

For tiden er det temmelig lang venteliste der (ca 1.5 - 2 år).

Ask me no questions and I will tell you no lies

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  10:31:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke rideskole er veldig attraktivt for meg lenger, siden jeg føler at jeg har kommet litt utenfor det der med å ri i en gruppe på 6-12 folk 45 min. per uke.
Satser privat i stedet :-)
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2005 :  20:12:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg tror faktisk Lillemorstallen i Sørkedalen driver med islandshest, muligens også Elveli, men jeg vet ikke om rideskolene tilbyr gangartstrening. Du kan jo ringe og høre. Jeg vet ikke om andre rideskoler som driver med islandshestridning i Oslo. Mange rideskoler har en islending eller to, men for en islandshestinteressert er det nok allikevel triste greier :).

Er ellers enig med spoff i at det er begrenset utvalg i rideskoler i oslo med god kvalitet. Men Ekeberg rideskole har blitt veldig bra de siste par årene. De har voksenkurs, men ingen islendinger såvidt jeg vet. De har også erstattet noen av fjordingene med noen store ponnier /små hester, så hvis du ikke har behov for å ri stor hest, kan du nok finne noe som passer. Ekeberg ligger nær sentrum og koselig til i Ekeberg-parken.

Angående ditt siste spørsmål: Du bør begynne å tenke på å melde deg på kurs med en gang! Ekeberg har i alle fall hatt stor pågang de siste årene, og jeg tror det gjelder de fleste rideskolene i Oslo.

Opprinnelig postet av eligj

Lillemorstallen driver kun med islandshest og gangartsridning. Elveli skal starte opp sin rideskole igjen til høsten, jeg tror at de skal ha vanlig rideskole.

Opprinnelig postet av plutoloop

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  23:53:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
hei!! vil bare fortelle litt om rideskolene i sørkedalen jeg!!
Nordbye- stall som eies av pål nordbye, passer godt for nybegynnere tror jeg.. Det er fullblodshester oxo ponnier. Det ligger rett ved veien, deravrett ved buss holdeplassen. Har koselig stall, 2 store utebaner, men ikke noe ridehus,, dermed litt kaldt når det regner kanskje
Lillemorstallen Islandshest senter ligger et buss stopp etter Nordbye. 1 min å gå til stallen. Jeg har selv ridd der i mange år og det er en kjempe trivelig stall. Bare Islandshester oxo en fjording. Det er svært flinke instruktører der,, men noen av hestene begynner vel å bli litt slitene.
Kursene ser er varierte. Noen rir man bare gangarts ridning, men andre konsentrerer seg mer om dressur eller litt sprang på det enkle planet. Det er en kjempe koselig stall, men supre turmuligheter. Fin utebane, + ridehus. Man har mulighet til å starte hestene på enkelte stevner i regi av gandur..
Elveli og brenna er enda et stopp lengre inn i sørkedalen. På brenna er det vel ikke rideskole tror jeg..;( det kan du eventult undersøke. Det er et kvarters tid å gå til brenna og elveli. På elveli er det ingen islendinger i rideskolen. De har kaldblods(tunge hester) og et par fullblods. Tror det er nokså bra der. De har en kjempe stor ridehall, og to utebaner, feltrittsbane, galoppspor +++ masse mer.
For å komme seg til sørkedalen tar man enten linje 2 østrås til røa eller 32 voksen skog til røa, oxo går 41 bussen hver halvtime i rusjen og en gang i timen ellers. Altså den halv hver time. oxo går den ett, to, tre, fire & fem.. SÅ da må man prioritere. Håper dette hjalp

Ri Islandshest, det gjør livet til en fest! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.