hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tok hesten uten og spørre!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Tok hesten uten og spørre!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 18/06/2005 :  15:17:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
*poh*

Redigert av - Bustetrollet den 27/09/2006 17:19:00

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  16:06:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er det mest idotiske jeg har hørt på lenge!! At folk er frekke, det er nå sant! Men at de er SÅ frekke!! Det må da vel være grenser!! Det er helt utrolig, at noen kunne være så utrolig idiotiske og gjøre noe sånn! Det er å sette både seg selv, andre og hesten i fare! Håper at dere finner ut hvem som gjorde det(men kan vel desverre tenke meg at det blir nokså umulig, i og med at det var så mange der..)..

Jeg er vertfall glad for at ingen mennesker ble skadet, men for Nordlandshesten sin skyld, hørtes det jo ut som om han har fått seg en skikkelig ekkel opplevelse her! Huff.. Hvordan går det med hesten nå?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  16:19:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det ble vel anmneldt? Å ta en hest og en sal og ri av gårde med det er jo tyveri, selv om tyvegodset fant veien hjem selv. Høres ikke helt god ut denne personen...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  17:06:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stakkars hest og eier! Maken til frekkhet! Om det ikke er anmeldt, burde det bli det. Dette er jo skumelt, og tyveri som Eva sier.
Hege Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  17:13:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mulig???

Støtter resten ang anmeldelse...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2005 :  10:16:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jaja, det var nå godt at det kom en tilståelse da, enda så ubetenksom handlingen var...
Hva tenkte egentlig vedkommende på?? Bare nyskjerrig her...

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2005 :  13:27:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hvem må betale for skadene på bilene å sånt? Det er jo også noe å tenke på... Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  15:05:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Syns uansett eier burde anmeldt. Folk må da for pokker forstå at de skal ligge unna andre sine hester!

For en liten stund siden smugleste jeg i PennyPosten om noe lignende. Kan klippe og lime den inn om noen ønsker det.

Skummelt å tenke på at ditt tilfelle ikke er "one in a million".

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 21/06/2005 15:06:08 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  18:45:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ullsokken: klipp og lim takk! ;)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 24/06/2005 :  21:46:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For en liten stund siden smugleste jeg i PennyPosten om noe lignende. Kan klippe og lime den inn om noen ønsker det.

Skummelt å tenke på at ditt tilfelle ikke er "one in a million".

Opprinnelig postet av Ullsokken

Kopi av melding:
Ullsokken: klipp og lim takk! ;)

Opprinnelig postet av anne,spot&gina

OK.

Innlegg i P-Posten 3/2005:
"Jeg vil gjerne dele en liten fortelling med dere. Skolen min ligger i et lite tettsted som heter [navn]. Jeg tror vi er 22 elever i alt... Men oppafor skolen vår bor en skjønn liten dølahest. Han heter Egon, er veldig snill og rolig. Egon er vallak, og der han bor heter [navn] - en ganske stor gårs. Dere ser bilde av han her.
Før pleide venninna mi [navn] og ei som heter [navn] pluss jeg å gå opp til Egon nesten hvert eneste friminutt. Det er nesten aldri noen hjemme der, så vi kunne gå inn på loven og hente høy til han. En gang hadde jeg med et eple som jeg gav til Egon. Men nå får vi aldri gå opp dit mer. Det er BARE fordi vi går 10 meter utafor skoleområdet eller noe slikt! Lærerene våre sier at han dessuten kan sparke oss! Det er ikke sant. [navn] kunne sitte på ryggen hans uten å kjenne han engang! Det eneste han gjorde var å stå å nyte at hun satt på ryggen hans. Jeg er kjempeglad i han, og jeg syns han er verdens beste. Hilsen ..."

(Etter dette fulgte en kommentar fra redaktøren i Pennyklubben om at man skal holde seg på skoleområdet, ikke gi høy og sitte på/ri hesten uten eierenes tillatelse, og at selv den snilleste og roligeste hest kan komme til å sparke.)

Ærlig talt. Jeg blir flau på vegne av folk! Eier de ikke folkeskikk? Tør ikke tenke på hvor forbannet jeg hadde blitt om noen hadde drevet på slik med fòrhesten min!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 02/07/2005 :  23:43:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
ÅÅÅ! Jeg blir så sinna!! Anmeld, uansett! Det mener nå jeg... Blir forbanna bare jeg tenker på at noen skulle gjøre noe sånt med noen av mine hester! Folk kan være så innmari dumme og tankeløse!!
Her var det ei dame som begynte å gi ene islandshesten til venninna mi gress over gjerdet sånn at han strekte seg på det (han sto på magert beite på "slanking"..), hesten forsto jo raskt at på andre sida, der var det mye bedre... Så det endte med at han begynte å løpe igjennom gjerdet... Han som alltid hadde respekt for gjerdet før! Ser rett som det er unger inne på beitet til hestene som er der for å klappe dem og hilse på, der har de INGENTING å gjøre! Hestene mine er snille dem, men de kunne like gjerne ikke ha vært det. Og hvem er det som sitter med ansvaret om en av de ungene blir tråkka på eller sparka etter en liten innbyrdes krangel mellom merrene (krangling skjer jo ofte når ungene har med godbiter)? Joda, det er MEG det!! Greit at folk synes hestene er fine og snille og vil hilse på dem, men SPØR først!! Det er rett og slett respektløst å bare tråkke inn på beitet! Det er da ikke vanlig folkeskikk å tusle rundt i hagen til vilt fremmede folk og pirke på saker og ting heller?

*sinna*

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  13:50:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
anmeld! Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  17:55:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Går det virkelig ann og være så respektløs??!!! AAARRRRGGG....
Godt dem gjør opp for seg i det minste.
Håper den stakkars hesten blir bra igjen.

Var for et par år siden plaget med at unger gikk inn på beitet til hestene uten lov. I mitt tillfelle løste dette seg bra. Jeg kjøpte sånne gule skilt med bilde av lyn på med skriften: "FARE!! HØY SPENNING"
som man hekter på tråden. Satte en del slike rundtom på gjerdet, og strømboksen hang inne, så di kunne ikke skru av strømmen heller

Burde selvfølgelig ikke vært nødvendig, men det har i vertfall holdt dem unna.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  18:54:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anmelde? Hvor langt kommer man med det, så lenge jenta som gjorde det etter all sansynlighet er under 15 (eller...?)? Politiet hadde nok henlagt saken uten å gjøre så mye mer med den. Å ta en hest og legge på den sal er ikke nok til å henvise saken til barnevernet og gjøre noe stort utav det (som ville vært faktum så lenge gjerningspersonen er under 15), enn om det kunne gått veldig galt.

Og syns dessuten det ville vært ganske urimelig å straffe ei lita jente for å ha gjort dette. Hun gjorde det helt sikkert ikke for å være slem, og så nok ikke konekvensene av det hun gjorde, og så lenge familien nå har gjort opp for seg på vegne av jenta, så har hun nok lært... Noe annet ville det vært om personen var gammel nok til å skjønne at dette kunne gå forferdelig galt.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  19:54:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Anmelde? Hvor langt kommer man med det, så lenge jenta som gjorde det etter all sansynlighet er under 15 (eller...?)?
Opprinnelig postet av batta

Tror denne dama var rundt 20..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

I såtilfelle må det jo være noe alvorlig galt med dama...og da tviler jeg på at en anmeldelse og en påfølgende straff likevel ville hatt noen virkning.
Gå til toppen av siden

Pompel_Pilt_et_moi

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  17:30:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mye stygge opplevelser med frekke folk. Hesten min ble tatt med ut på tur av to jenter jeg aldri har møtt. Den ene forrytteren min lot dem ri på ham en gang og etter det trodde de det var fritt fram. Jeg hadde aldri gitt dem tillatelse til dette. Visste ikke engang hva som foregikk før jeg fikk referat fra de andre i stallen. Disse to jentene hadde spylt hesten min med iskaldt vann etterpå, og dette var en kjølig vårdag (før løvet hadde kommet på trærne). Hesten min har hatt to kraftige krysslammelser og tåler ikke den slags behandling. Hadde jeg fått tak i dem hadde jeg vridd rundt hodene på dem begge. Så fly forbannet har jeg aldri vært før, var så sint at jeg skalv. Folk trenger å ristes i i ny og ne, ellers lærer de aldri. Fersker dere noen i å ta seg til rette med hestene deres eller noen andres så er det så absolutt lov å ta i bruk noen kraftutrykk! ( da mener jeg ikke å ta i bruk vold) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.