hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tok hesten uten og spørre!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Tok hesten uten og spørre!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Spendas

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  22:10:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fy f................ (*nordnorske kraftsalver i hodet mitt*)så frekke folk kan være!!!

Helt ærlig, dersom jeg hadde ferska uvedkommende "på tur" med min hest, så hadde jeg tatt dem på jag med høygaffelen!!! Skulle greid å skremt dem så de ALDRI glemte det!!!

Kjenner jeg blir rasende bare av å tenke på det! Føler med dere som har opplevd det!

Får håpe det går bra med hesten i dette tilfellet!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  22:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går det ann*klø seg i hodet*

Hvor blir det av oppdragelsen til folk? At unger gjør slike ting er en ting men de må jo ha det fra en plass

Jeg hadde klikket fullstendig hvis noen hadde tatt min hest å ridd avgårde... Kan hend han hadde fiksa saken selv hvis de hadde satt fart på han... IKKE lett å stoppe (skynte seg å trene så han holder noen mil i trav/galopp etter sommerferie)...

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  01:14:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ar selv opplevd å ha en "fòr-rytter" jeg ikke visste om! Har skrevet historien før, men altså i korthet: Hver tirsdag - den dagen hesten hadde fridag - var hun svett og sliten - og andre folk i stallen lurte på hva slags "rytter" jeg hadde denne dagen. Møtte derfor opp i stallen en "hellig tirsdag" og fikk da se min egen hest komme "fisende" opp bakken til stallen med en ukjent jente på ryggen. Hun spratt av, "beordret" meg til å holde hesten - siden jeg stod så lagelig til - mens hun "sjekket" om det var noen andre i stallen. Da hun kom ut igjen, og skulle til å gripe tak i hesten, spurte jeg henne om hun eide hesten. "Jaaa daa - det er MIN hest!" - DA fortalte jeg henne at det faktisk var MIN hest - og haka glapp ti hakk...

Kan bare nevne at mine øyne "lynte" og at før hun stakk av fikk en solid lekse om det å "stjele", samt at dette ville få konsekvenser. Fikk motvillig hennes navn, og kunne deretter skrive et "alvorlig" brev til hennes foreldre - med en SOLID regning for den ulovlige bruken av hesten.

"Pappaen" prøvde seg med at det var jo bare "lån" av en hest som allikevel ikke var i bruk den dgen.... Jeg kunne da spørre ham tilsvarende om det var greit at jeg bare kunne komme og ta hans "fiiiine" bil og kjøre den gris og tom for bensin når det passet meg....

Fikk dekket regningen, gitt!

Det er "mye rart" som foregår med folk og hester. Noen er frekkere en flatlu--, og gir f--- i andres eiendom.

Greit nok at saken som startet tråden er "gjort opp", på en måte. Men har virkelig ikke noen av de bil-eiere som fikk sine doninger skrapet opp levert inn klage? Opplakkering av biler er en kostbar affære, såvidt jeg vet.

Siden det er maaange foreldre som idag IKKE forstår sine småjenters interesse og "pasjon" for hester, så er det bare EN ting å gjøre: Å sammenligne en hest med "fadern's stooore kjærlighet", nemlig BILEN!

DA kan man komme frem til en "forståelig sammenligning".

OG - jeg er av den formening: IKKE la "fremmelige" unge slippe unna - selv om de tåredryppende angrer. - DE - og deres foreldre MÅ erfare at man ikke "bare rider ut på en hest som ser snill ut".....

Og nå har jeg lest at jeg ikke er den eneste som har opplevd "uønskede fòr-ryttere" - og det KAN skje flere av dere....

HVA ville dere ha gjort hvis hesten deres plutselig ble ridd av en ulkent person???
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  11:32:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
hmmm.... blir man frikjent for mord da?????
he he neida.
Jeg må jo si det er min store skrekk at noe sånt skal skje. Og jeg blir nesten vettaskremt av å lese det noe av dere har opplevd her. Hadde jeg så mye som funnet folk jeg ikke kjente på samme side av gjerdet som mine hester, så hadde det svartnet for meg tror jeg. Hadde det vært barn skulle de fått en telefon til foreldrene umiddelbart. Er kanskje ikke så dumt å henge opp skilt med "høyspenning" eller "Vær forsiktig hesten biter" Tror man får kjøpt noe sånt på www.minhestebutikk.no faktisk...

En annen ting jeg frykter noe helt forferdelig er disse misshandlingene som skjer rundt om kring... Folk som tar seg inn til hesten og bruker vold mot dem eller "har seg" med dem. Dem skulle jeg personlig kastrert med sløv saks!

Er også redd for kidnapping av hester, som faktisk skjer rundt om kring. Med varmblodsen ville det ikke vært et problem, for han få man rett og slett ikke på henger uten full tillit, men frieseren min er så tillitsfull at det er ikke godt å si hva som kunne ha skjedd ham.

Heldigvis har jeg stallen hjemme, så da har man jo litt større oversikt... Men man tenker jo stadig på alt det man leser om allikevel....

Vi skal faktisk installere kamera i stallen vår...

Hjelp man begynner å bli paranoid, he he

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  12:54:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, ar selv opplevd å ha en "fòr-rytter" jeg ikke visste om! Har skrevet historien før, men altså i korthet: Hver tirsdag - den dagen hesten hadde fridag - var hun svett og sliten - og andre folk i stallen lurte på hva slags "rytter" jeg hadde denne dagen. Møtte derfor opp i stallen en "hellig tirsdag" og fikk da se min egen hest komme "fisende" opp bakken til stallen med en ukjent jente på ryggen. Hun spratt av, "beordret" meg til å holde hesten - siden jeg stod så lagelig til - mens hun "sjekket" om det var noen andre i stallen. Da hun kom ut igjen, og skulle til å gripe tak i hesten, spurte jeg henne om hun eide hesten. "Jaaa daa - det er MIN hest!" - DA fortalte jeg henne at det faktisk var MIN hest - og haka glapp ti hakk...

Opprinnelig postet av T. Boysen

Skulle likt å sett uttrykket i den jentas ansikt da:p Frekke unge! Blir sint på dine vegne... Heldigvis fikk du satt henne skikkelig på plass, stjeler man andres hest skal man straffes!
Gå til toppen av siden

Ingvild.

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  16:15:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
ER DET MAKAN TIL FREKKEHET?
hadde noen lånt ponnien min uten å spørre om lov skulle jeg personlig sørga for at den personen hadde opplevt at en hest som er livredd fordi noen hadde lånt den uten lov, komme springene mot han/henne i 120km/t. Dette er direkte farlig! Riktignok er gampen min ei rolig merr, som ikke gjør så mye, og det skal litt til for å skremme henne, men! ååh, kjenner jeg blir så provosert!

Bare gjør i dag det du ikke kan utsette til i morgen :p Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 27/09/2006 :  17:07:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Er ikke bare ungjenter som er så frekke...
Der jeg hadde første hesten min for 5 år siden, var det driveren av stallen, en kar på ca 40 som bare tok hesten min for å leke NH med henne. Hun var bare ett år og var nylig kommet til stallen, og var nesten uhåndtert. Faen så forbannet jeg blir av folk som gjør sånt, dem eier ikke respekt!!! Blir så sint av slikt!!! Det er da normal folkeskikk å holde seg unna det som er dems. Skjønner ikke hva de tenker, som gjør at de tillater dem selv å bare ta en annen sin hest helt uten videre.

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  17:15:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Hadde noen gjort noe sånt med min hest hadde jeg flydd i taket, jeg hadde anmeldt og om de fant personen som gjor det.. håhå, da skulle de fått hørt det.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  16:05:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
I sommer når jeg var på ferie hadde venninna mi tatt hesten min uten lov og ridd han.
Jeg ble jo ganske arg da,...Jeg hadde tilogmed sagt at hesten skulle ha fri de 4 dagene jeg var borte...Men neida, hun hadde ridd hesten en gang om ikke to gang slik at han var ganske utpest og treg når jeg kom og skulle ri.
Uansett så sa jeg det jo til henne, at hun ikke fikk lov til å ri hesten min uten lov.
Men så tilbake til dette med anmeldelse...Skulle jeg liksom ha anmeldt henne for det? Er liksom mer av den sjenerte typen..Dessuten er hun den eneste venninna jeg har her jeg bor som driver med hest, og vi går i samme klasse.

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 07/10/2006 :  21:45:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jeg er helt sikker på at det hadde svartnet for meg i en slik situasjon. Jeg er VELDIG nøye med hvem som får ri hos meg og hittil har ingen fått ri på egenhånd. Den ene hoppa mi er bare 6 år gammel, og jeg ønsker ikke at ho skal bli ridd av uvørne, uerfarne folk. Og så er det åringen, som jo ikke skal ris på. Tilslutt så har jeg en ny hest, hoppe på 11 år.

Jeg har heldigvis en pågående og grensetestende åring, som skremmer vekk folk. Ryktene om at han biter, sparker og steiler har heldigvis spredd seg. Men jeg forteller jo ikke til folk at dette bare har vært perioder, og han er en engel stort sett mesteparten av tiden... Og jeg VET at han går rett på fremmede og slikker på de, for å se hvordan de reagerer. Bare dette er nok til å skremme folk bort nå.

Ellen Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  15:40:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Det var ei i stallen som red en tur på hesten min uten lov, hun hadde sakt til de andre stalljentene at jeg ikke kom i stallen så de skulle ri han for meg Han var heller ikke så frisk så han skulle ikke ris noe serlig da heller! Ble sur når jeg fant ut av det ass!
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 11/12/2006 :  00:01:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Skulle likt å sett i sakte kino noen som forsøkte å ri kaldblodsen min uten mammas tillatelse.. hehe.. Siden ikke mamma kan ri risikofrie turer på han enda, og derfor ikke rir på tur, hadde nok det blitt et syn!! For å si det pent.. hestedilla`n OG kleptotendensene hadde nok vært kurert for livstid etter det forsøket!
Stjele hest og forsøke seg på NH øvelser med den???? Veldig NH det!!! Pøh!
For min del kaster jeg ut dyrleger, skoer og alt og alle som tar hardere i hestene mine enn jeg gjør sjøl. Det er MINE hester, og de skal IKKe bølles med av fremmede mennesker som de ikke har tillit til, Har en nervebunt av en kaldblods som endelig begynner å stole skikkelig på meg(etter tre år) og en treårig døl som er under opplæring. INGEN kommer her og smekker, dytter, kjefter eller drar i de to der uten at mor blir rasende!!! Hører ikke folk hva de sier, har jeg hurtigtast til poilitiet jeg, og er ikke redd for å bruke den!!
hjemmeside:www.solanju.piczo.com

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 11/12/2006 :  19:27:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
Jeg og vennina mi gikk i barnehagen første og siste gang vi var i en hestehage uten lov.. Gjett om vi var redde etter at vi ble oppdaget! Men vi rakk å springe før eiern kom. Heldigvis Ble vi mærka da, for det kunne jo bli farlig.
R.I.P Perle Turi :'( Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2006 :  14:01:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har hesten min på stall nå.. han er 2år altså ikke innrid.. kom i stallen i går skjønner ikke hvorfor hesten min ikke står i padocen går inn i stallen 0 hest og se også hører jeg hester på utsiden da kommer det to ryttere fra rideskolen jeg jobbet på før og tror du ikke den ene red hesten min... jeg røsket rytteren av hestene og ba de ringe moren og faren sin så de kunne se hva ungene dems drev med.. mor og far kom opp ditt og jeg fortalte de hva de hadde gjort moren til ho ene som er heste dame synes dette var forferdelig mens den andre moren ikke kjønte hva de haddde gjort for noe galt men det fikk ho fort vite av mor nr 1 så moren til ho som red min betalte meg 2000kr for at de hadde brukt hesten min uten lov
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/12/2006 :  03:03:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, du hadde 100 ganger mer grunn til å bli fly forbanna enn jeg ble da "min fremmelige, ukjente fòrrytter" TOK min hest - for hesten min var jo heldigvis voksen - og heldigvis ikke drektig den gangen....

En TO-åring!!!!!! Tror nesten at jeg ville anmeldt det jeg, så vedkommende fikk "en plett på rullebladet".

Bra at det var foreldre som FORSTOD hvor riv ruskende galt dette var.

Kjenner bare når jeg skriver dette at jeg blir lynende forbanna - på dine vegne. - Og yesss - jeg forlangte over 2000,- for det hadde vært flere ganger med "min" heste-tyv. - Hehh - i det ville vesten ble jo hestetyver HENGT...
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.