hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tok hesten uten og spørre!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Tok hesten uten og spørre!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2006 :  14:47:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
takker bare gud for at det har godt bra med hesten og jenta men de lærte nok at de ikke skulle gjøre det igjen + at jeg snakket med rideskolen der og de sa at de skulle fortelle ungene om unghester og hvorfor man ikke skal gå inn til fremede hester og i værtfall ALDRI låne en hest uten og snakke med eieren først
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 13/12/2006 :  19:34:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei har du hørt... MAKAN til frekkhet!!! Hadde non tatt noen av våre hester uten tilatelse så hadde jeg eksplodert!!! Stakkar den ungen!!!

Gå til toppen av siden

ExhinaogStine

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  03:56:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde jeg fersket noen å ri på min hest- så hadde jeg rett og slett klikket rett i vinkel!! De hadde fått en lekse de sent ville glemme det trur jeg.. (Min hest er da 1,5 år...)
Jeg hadde brydd meg lite om politiet gjorde noe med saken eller ikke. Det er skremsel nok å bli anmeldt for en som er litt mindre. Det hadde liksom ikke hjulpet å betale om hesten min hadde fått varige men.. men de skulle nok ha fått det også!
Men nå bor hesten min på en liten stall på et småbruk med folk hjemme hele tiden-så om det skulle skje at noen sniker de med, så er det nøye planlagt, de får dessuten ri den ene hesten der så mye de vil..
Gå til toppen av siden

armunpi

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  12:04:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå blei jeg litt nervøs her, for jeg har en 2 åring som det har skjedd noe rart med. en gang var han løs i stallen(de boksdørene har en lås som gjør at de ikke kan åpnes på innsia) og en annen dag kom ho som eier stallen inn og ser at boks døren hans står halv åpen med en trillebår halvfull av møkk vi lurte fært på hva detta kunne være og håper inderlig at det ikke var noen som tok seg en ridetur på han da han bare er bebien. Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 28/03/2007 :  16:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
blir helt skremt av alle disse historiene jeg!!! *passe på hestene*

Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2007 :  10:28:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Vi har et beite som ligger på andre siden av en stor trafikkert vei - jeg HATER det beitet, siden vi må over den veien, og det tar tiiiiiiiiiid i rush'en...Det er nå en ting - samtidig ligger det en rasteplass ved siden av - og der stopper det stadig turister, både utenlandske og norske med camping-biler og noen uten. Men SAMTLIGE synes det er stas å hilse på hestene, siden de går rett ved. Her labber det vilt fremmede mennesker med hele familien inn på beitet, og unger hviner av fryd mens de koser seg med hestene, løper rundt og morer seg kostelig! Og far lufter GJERNE løs-hunden sin samtidig, fordi den er så lydig og kommer ved minste anrop.

JADDA - NEVNTE JEG AT JEG HAAAAAAAAAAAAATER det beitet??? Det henger plakater rundt hele med advarsler om høyspenning og DO NOT FEED THE HORSES - men det hjelper fint lite!

Den gang jeg var ung - gikk det en ISLANDShest på et beite som lå litt avsides. Jeg kjente ei jente som titt og stadig var der og red hesten - som var bare SÅÅÅÅÅ snill og god. Jenta "lærte" hesten både skritt, trav og gallopp - red barbak og HADDE MED SEG hodelag selv. Dette VISSTE jeg om - men vi var ikke venninner, så jeg var aldri med på det her. Hvilket i dag er min ENESTE trøst....Vel, onkelen min og kona ble skilt - og den nye mannen hennes ble tilfeldigvis han som eide denne ISLANDS-hesten. OG gjett hva som skjedde....hesten ble avlivet som 5-åring, pga dårlig rygg gitt. Det viste seg i ettertid at da denne jenta "red så fint på beitet" - vel, da var hesten 2 ÅR.

Jeg har angret "hele livet" på at jeg aldri tok ansvar og sa i fra om det jeg visste. Den hesten er min dårlige samvittighet i all ettertid! Dette er nå 23 år siden - og jeg blir fortsatt kvalm når jeg tenker på det.

Moralen er : LIGG UNNA ANDRES HESTER!! Spør om lov - uvitenhet er en DÅRLIG unnskyldning når følgende av ubetenksomme handlinger får ring-virkninger man ikke kan forestille seg på forhånd.

For syns skyld bør det legges til at saken med denne hesten fikk aldri noe rettslig etterspill - men jenta ble såpass beryktet over hele Eidsvoll, at det ikke var noen som frivillig lånte bort hesten sin til henne.

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.