hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ellen Ofstad om tølt.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Ellen Ofstad om tølt.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

karen&irpill

Skrevet - 20/07/2005 :  21:22:22  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Takk for linken
Jeg for min del er enig med Elisabeth E i den diskusjonen..
I disiplinen T2 kan det hvertfall ikke være snakk om overdreven bruk av tøyle, det er helt sikkert

[Karen og Irpill]
Redigert av - karen&irpill den 20/07/2005 21:47:23 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  22:02:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Her sier jo Ellen Ofstad faktisk at hun har sagt dette selv; tatt ut av en sammenheng, ja - men hun har sagt det. Og, hun sier at hun har sagt dette på grunnlag av hva andre har sagt - hun ville ikke sagt dette uten å være sikker på at hun fikk korrekt opplysning - men de opplysningene har hun fått av 4 andre..

Å bli sint på meg fordi man har lest noe feil, er hva jeg kaller tåpelig. Jeg er heller ikke ute etter å sverte Ellen Ofstad; noen av dere får det jo til å høres ut som om jeg virkelig har gjort noe forferdelig. Jeg satte spørsmål ved noe jeg hadde hørt (unnskyld, skal aldri sette spørsmål ved noe jeg hører lenger, eller for den del ta det til meg) - slik at jeg kunne få et grunnlag for å enten ta det til meg - eller kaste det fra meg som svada. Det kalles selektivitet.

All ridning er skadelig for hesten dersom det ikke er utført riktig; såklart, det er garantert noen der som sitter og røsker hesten i munnen for å få den til å tølte, men for den alminnelige rytteren tviler jeg på at det er noe mål.

Jeg er for øvrig enig i Elisabeth E.
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  12:12:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Takk for link Kristy:)
Godt å se hva Ellen har å si om saken også.

Er forøvrig ikke galt å sette spørsmålstegn ved hva man hører/ser/leser som virker rart., det er bare snakk om formulering som var uheldig.

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom.
Redigert av - Shilamon den 22/07/2005 12:43:44 Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  14:30:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror de som har reagert neagtivt på deg i denne debatten reagerte mer på formulering og bakgrunn enn det faktiske spørsmålstegnet. Men tror egentlig vi to iallefall er ferdig med den diskusjonen.

Jeg syns bare det var du som reagerte negativt. Men meg om det.
Resten bare lurte på hva som var bakgrunn til dette utsagnet, noe som Ellen også har forklart.

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Marianne S

» VIP

Skrevet - 22/07/2005 :  00:16:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette skrev du:

Hun hadde visstnok fortalt at tølt ødla ryggen og at man absolutt ikke burde ri hesten i tølt

Dette er hva JEG vil kalle feilsitering og definitivt tatt ut av sammenhengen.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  09:21:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Beklager den, Marianne S - det var slik jeg hadde fortstått det. Legger meg flat for den - fordi du klarer å holde deg sakelig. All kudos til deg for det. :-)

Men på noen (ikke nødvendigvis sagt i denne debatten) har det nå virket som om alt jeg har vært ute etter er å sverte Ellen Ofstad. Dette er -ikke- riktig, og såpass synes jeg egentlig oppegående personer bør skjønner. Jeg satte spørsmål ved noe jeg hørte - ja, jeg hørte det fra en annen person, og ikke Ellen Ofstad - men hvis man tar en kjapp titt på debatter, daglige samtaler osv., så stiller alle personer spørsmål ved ting de hører, enten de har hørt det fra det som sies å være opphavskilden, eller de har hørt det fra en annen - mediene er jo et eksempel.

Jeg har altså aldri vært ute etter å sverte henne; jeg vet hun gjør mye bra - men når jeg hørte dette, feilsitert eller ikke, så reagerte jeg litt, og det synes jeg jeg må få lov til - det var derfor jeg spurte om dette virkelig var sant.
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  12:48:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Har nå fjernet og redigert litt innlegg fra meg. Jeg sier fortsatt: vær forsiktig med å gjøre en fjær til ti høns og pass på bakgrunnen for det man sier. Men fant ut at jeg rett og slett var ganske usakelig i forhold til debatten her og valgte derfor å fjerne det værste av innleggene mine. Tror forøvrig ingen her har godt inn for å sverte Ellen.
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.