hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring.. hva har du??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forsikring.. hva har du??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  14:49:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sitter nå og skal finne ny forsikring til Lopke. Jeg har snakket med If.. som ikke har egen hesteforsikring dvs. du skal ha alle forsikringene samlet (hus, bil, innbo osv) og gjensidige som hadde litt peiling.. Det hadde ikke if.. Har også sett på Agria dyreforsikring som har spesialisert seg på dyr.

Hvilken forsikring har du til din hest?
Hva er dekket? Har du dyrlege dekning?
Hvis du har brukt forsikringen, fikk du da hjelp?

Jeg tenkte på en dekning på min. 100.000,- på død/tyveri/slakt og en veterinærdekning på 50.000 med egenandel på 1200,-
Noen som kan hjelpe meg litt her?

Emnet har sikkert vært oppe før men forsikringer endrer seg ofte i pris så derfor ny tråd!

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  14:52:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte å si at jeg hørte at alle hester med hestepass kan i prinsippet forsikres i Danmark og.. De har flere gode selskaper men siden jeg nå bor i Norge så..

Og vet heller ikke om jeg skal velge avlsforsikring eller ridehest.. Lopke blir begge deler..
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  15:06:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Kan ikke svare på alt her, men jeg tenkte jeg kunne fortelle litt.
Jeg har nettopp byttet fra gjensidige til Agria. Jeg har utvidet veterinær forsikring opp til 100 000kr, som dekker det meste, og døds og bruksverdi til 30 000 kr. (agria maksimal)Foreløbig veldig fornøyd med agria, syntes det er betryggende at de kun driver på med dyr. Videre kan de lage avtaler med veterinærer, slik at regninen blir sendt direkte dit. Hadde en ganske stor skade på hesten min når jeg hadde han registrert i gjensidige, og måtte da legge ut for alt. Fikk det jo tilbakebetalt, men... Husker ikke helt, men jeg lurer på om egenandelen er 1300 kr, og en egenandelsperiode går over 125 dager tror jeg. Har som sagt ikke veldig mye peiling og pris, da jeg har en såpas lavere verdi enn det du skal ha, men ville anbefalt deg å gå inn på
www.agria.no
og kontakte de for et tilbud.
Håper det hjalp noe i allefall..
Klem fra Tone
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  15:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja har allerede gjort det :) men det minnet mye om det tilbudet jeg fikk fra Gjensidige. Det er selvfølgelig greit at faktura kan gå direkte istedet å måtte legge ut. Og det er 125 dager hos Agria mot 100 hos Gjensidige. Så lurte jeg på.. hvorfor har du 30.000 i dekning på død men 100.000 på veterinær? Da vil det jo være dyrere for selskapet å behandle hesten istedet for den blir slaktet?
Kanske det er meg som misforstår litt her..

Og et spørsmål til til dere alle. Er det andre hesteforsikringer i Norge enn Agria og Gjensidige??
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  15:47:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg har gjensidige.
Kopi av melding:

Har bare dødsrisiko forsikring(mon tro?).
Kopi av melding:

Har ikke brukt den nei. Og håper det er lenge til jeg får bruk for den :)

Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  16:18:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Har bare 30 000 i død fordi jeg rett og slett ikke kan sette han noe høyere. Har en døl som ikke har vist noe serlig innen konkurranser enda, og jeg kjøpte han for så og si ingenting. Det skal jo vise til hestens verdi.
Agria har to veterinærforsikringer; en som dekker opp til 50 000 kr og en som dekker opp til 100 000 kr, som du har i tillegg til den andre forsikringen. jeg valgte den opp til 100 000 kr da den dekker mer en den til 50 000 kr, på den får man ikke refundert for medisiner på den til 50 000. Har ikke papirene mine her, så jeg er ikke 100% sikker, Men det var det jeg fikk opplyst da jeg kontaktet de da jeg tegnet forsikringen.
Prismessig tror jeg agria og gjensidige ligger på det samme. Betaler kun noen hundrelapper mer på agria.
Jeg vet bare om gjensidige og agria i norge som forsikrer hest.
Tone
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:00:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Både jeg og hesten min er forsikret gjennom Terra.

Kopi av melding:

Dødsforsikring, skader han kan påføre andre og dyrlegedekning.

Kopi av melding:

Har heldigvis ikke hatt treng for det.

Edit: For å legge til dyrlegedekning.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 22/11/2005 21:31:39 Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:04:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Må nesten spørre mamma jeg
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
ToneK: jeg leste dette på Agria sine betingelser side 2..

"for et livsforsikret dyr kan Agria tillate avliving og erstatning med livsforsikringssummen istedet for at forsikringstakeren lar dyret få behandling dersom det er åpenbart at de erstattelige kostnadene i forbindelse med veterinærbehandlingen vil overstige dyrets forsikringsbeløp"

Når du har 30.000 på død men 100.000 på veterinær, hva da ????
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  17:50:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmmm... Det var pussig. Som sagt, har ikke papirene mine her, så jeg beveger meg litt på gyngende grunn. Men sånn tolkningsmessig kan vi se på "kan agria tillate..." Jeg tolker det slik at hvis hesten blir skadet, men ikke trenger å avlive hesten av dyrevernshensyn, kan du allikevel få tillatelse til å avlive den og alikevel få utbetalt forsikringssummen. Agria bruker sin rett til å beskytte sine egne interesser For egentlig får du jo bare tilbake summen hvis hesten må avlives av dyrevermessige hensyn. Men veit da pokker jeg
Valgte den som sagt utvidet veterinær for å også få dekket medisiner, ikke på grunnlag av forsikringssummen. Og jeg må jo bare regne med at det er i orden når det er forsikringsagenten som har ordnet dette og har godkjent dette.
Håper du får ordnet med en forsikring du syntes er passende da
Klem fra Tone
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  18:26:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg bruker gjensidige, har alle der for får da rabatter. Forsikret til 40 000 ( tror jeg) død, og skal ha veterinærsjekk på han for å få utvidet vetrinærforsikring. Feks på bjerke/birir dyreklinikk kan man få regningen direkte sendt til forsikringselskap med en gang. Så får man regning på egenandel selv. jeg har funnet ut at vetrinærforsikring ikke dekker det som vanligvis blir galt med hesten nemlig bena. Halvblodshoppa jeg hadde ble halt men det dekket ikke vet. forsikringen. Utvidet dekker sener og ledd mener jeg, men ikke vanlig, det dekker bare sparkskader eks på bena.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  18:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forstod det sånn at blir hesten så syk at det vil koste mer enn 30.000 (som du har i verdi) å behandle hesten kan Agria bruke sin rett til å "slakte" hesten istedet. Altså at du ikke får dekket en så høy sum når hesten ikke er dyrere.. Men da virker det jo dumt å selge deg en utvidet veterinærdekning når de vet hva hesten er dekka for??
Jeg skal ringe dem imorgen og spørre om det og!!
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  18:51:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Har forsikring hos Gjensidige.

Dødsrisikoforsikring for 25.000, og dyrlege forsikring for 75.000. Den var på 20 000 før, men har automatisk gått opp (fikk et brev om det berre, ikkje noko meir å betale heller)

Har Løkki forsikra som hobby/fritidshest, var og hørte med dei om eg måtte forandre forsikringa no når ho er drektig, til avlshoppeforsikring. Men det var unødvendig, ho har framleis dekning om ho skulle dø under fødsel etc.

Har også forsikra føllet mitt for kr 5000, som gjeld fra no, og til føllet er 9 dagar gammalt.

For alt dette betaler eg ca 1700 kr i året, kjempefornøgd.

Har heldigvis ikkje fått bruk for forsikringa enda da

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  19:00:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ring og hør med de du, blei egentlig ganske forvirra selv. Tror ikke jeg kan hjelpe deg der gitt, mulig jeg har missforstått totalt og.. Det er jo ikke umulig, har skjedd før
Menmen...
Fortell hva de sa når du har ringt da Lykke til uansett
Tone
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  20:59:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg sitter nå og skal finne ny forsikring til Lopke. Jeg har snakket med If.. som ikke har egen hesteforsikring dvs. du skal ha alle forsikringene samlet (hus, bil, innbo osv)
Opprinnelig postet av Lopke

det stemmer nok ikke for jeg har hesten min forsikret i if og jeg har ikke husforsikring og innbo(jeg har bil)

har livsforsikring på 15000 kr. da gjelder død og hvis hesten blir borte, f.eks på fjellet, stjålet el borte på annen måte.
derimot så er ansvarsforsikringa/3.mannsforsikring(mange navn på samme ting) innunder inboforsikringa til samboer min. kan bruke den fordi vi har hatt samme adresse i over 6mndr.

har heldigvis ikke hatt bruk for den og håper jeg ikke trenger det!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  08:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis samboeren din er kunde hos If.. da er dere totalkunde og du får hesteforsikring og selvom resten står i samboerens navn. Ellers vet ikke jeg. Ringte If.. og det virka jo ikke som de egentlig hadde noe peiling på hest overhodet. Og så fikk jeg beskjed at hvis jeg flyttet de andre forsikringene (er kunde hos if nå, men skifter til Gjensidige) kunne jeg ikke ha bare en forsikring hos dem som er en dyreforsikring. Gjensidige bekrefta at de godt kunne ha bare en dyreforsikring. Skal ringe Agria idag... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.